AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:29 #1 Del Skrevet mandag kl 13:29 Dette er mitt andre svangerskap. Forrige gang hadde jeg alvorlig hyperemesis og var innlagt. forrige uke begynte jeg å bli svært kvalm, dårlig og kastet oppkast. Startet på kvalmestillende medikamenter og etter to dager forsvant absolutt alle symptomer. Ikke tatt medikamenter nå og føler meg 100% normal (som før svangerskap) uten et eneste symptom. har spotta daglig siden positiv test, men ikke frisk blødning. noen med erfaringer? Anonymkode: 85a77...c0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet mandag kl 13:31 #2 Del Skrevet mandag kl 13:31 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er mitt andre svangerskap. Forrige gang hadde jeg alvorlig hyperemesis og var innlagt. forrige uke begynte jeg å bli svært kvalm, dårlig og kastet oppkast. Startet på kvalmestillende medikamenter og etter to dager forsvant absolutt alle symptomer. Ikke tatt medikamenter nå og føler meg 100% normal (som før svangerskap) uten et eneste symptom. har spotta daglig siden positiv test, men ikke frisk blødning. noen med erfaringer? Anonymkode: 85a77...c0e Ikke for å skremme men den gangen jeg mista alle symptomer så ble det en sa... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:38 #3 Del Skrevet mandag kl 13:38 Maleficenta skrev (6 minutter siden): Ikke for å skremme men den gangen jeg mista alle symptomer så ble det en sa... Takk for svar! Egentlig det jeg også tenker. dumt spørsmål… ordnet det seg selv, eller måtte du inn for å ta abort isåfall? 🤔 ts Anonymkode: 85a77...c0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet mandag kl 13:39 #4 Del Skrevet mandag kl 13:39 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for svar! Egentlig det jeg også tenker. dumt spørsmål… ordnet det seg selv, eller måtte du inn for å ta abort isåfall? 🤔 ts Anonymkode: 85a77...c0e Ordna seg selv da ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:41 #5 Del Skrevet mandag kl 13:41 Ta ultralyd om en ukes tid, så vet du sikkert. Det kan være helt ufarlig og det kan gå dårlig. Anonymkode: 5e7f4...9ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:42 #6 Del Skrevet mandag kl 13:42 I uke 5 er det jo helt vanlig ikke å ha fått symptomer ennå, så jeg ville roa ned krisestemninga litt... Det er også helt vanlig at symptomer kommer og går, én dag kan man føle seg helt fin og neste dag være dårlig. Men du får uansett ikke gjort noe annet enn å vente og se. Anonymkode: 8bbea...c80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:43 #7 Del Skrevet mandag kl 13:43 Jeg mistet alle symptomer jeg også. Jeg var skikkelig kvalm og sliten i en ukes tid rundt uke 6, men uka etter var alle symptomer brått borte. Er i uke 24 nå og alt ser fint ut 😊 Har riktignok ikke hatt noe spotting, men det kan også være helt uproblematisk. Håper det går riktig vei, ts! Anonymkode: df5cf...372 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:44 #8 Del Skrevet mandag kl 13:44 Jeg ville sagt det er alt for tidlig å trekke konklusjoner. Du får ta en tur å ta ultralyd om 1-2 uker så får du i alle fall sett. Anonymkode: 7c1c7...a3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:58 #9 Del Skrevet mandag kl 13:58 Det kan absolutt fortsatt ha gått/gå bra, men min erfaring da det samme skjedde med meg var dessverre en SA. Anonymkode: a2eb2...7a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:24 #10 Del Skrevet mandag kl 14:24 Symptomene kommer og går, så det hadde jeg ikke bekymret meg noe for. De kan være tilbake om en time eller om en måned. Nyt det så lenge det varer. Anonymkode: 9c1df...bbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:35 #11 Del Skrevet mandag kl 14:35 Det kan svinge begge veier, og det er vanskelig å si noe om. Bestill en time for ultralyd neste uke, så får du svar. I begge mine svangerskap har jeg spottet og blødd fra positiv test og ut hele første trimester. Det er mer normalt enn man tror, men det kan selvsagt også være tegn på noe. Jeg har hatt en exu, og blødde da også, men hadde i tillegg en spesiell form for smerter som jeg ikke har opplevd før eller siden. Ja, det er ofte et dårlig tegn når symptomer brått forsvinner, men kanskje det ikke var et symptom i utgangspunktet? Det går mye omgangssyke nå, kanskje du tilfeldigvis fikk det nå? Hele familien min, to barnehagebarn og samboer, var slått ut med omgangssyke for to uker siden. Jeg fikk en kvalme jeg ikke har kjent på siden graviditeten, men ikke den følelsen av at kroppen tømmer seg som jeg har opplevd med omgangssyke tidligere. Det var en merkelig type "omgangssyke", og kastet bare opp litt en gang. Kjenner igjen følelsen av å være usikker på om det går eller ikke, men prøv å tenke at det ikke nødvendigvis trenger å bety noe som helst😊 Anonymkode: 60c59...b79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet mandag kl 20:44 #12 Del Skrevet mandag kl 20:44 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ta ultralyd om en ukes tid, så vet du sikkert. Det kan være helt ufarlig og det kan gå dårlig. Anonymkode: 5e7f4...9ab Er bedre å gå til fastlege å ta hcg prøve av blodet for så komme tilbake å ta en ny for å se om den stiger eller stagnerer/synker. Synker den er det sannsynligvis sa. Stiger den så er det tegn på at det går rette veien. Hun er i uke 5+5. Er lite å se på ul da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:37 #13 Del Skrevet tirsdag kl 07:37 Maleficenta skrev (10 timer siden): Er bedre å gå til fastlege å ta hcg prøve av blodet for så komme tilbake å ta en ny for å se om den stiger eller stagnerer/synker. Synker den er det sannsynligvis sa. Stiger den så er det tegn på at det går rette veien. Hun er i uke 5+5. Er lite å se på ul da Hun er allerede 6 fullgåtte uker innen hun har fått tatt de blodprøvene som skal tas med to dagers mellomrom, og da kan man se om hjertet slår eller ikke. Har selv hatt en exu hvor vi målte HCG først, og det steg, men var aldri liv laga da den satt i egglederen. Fant dessverre ut av det så sent at den sprakk. I mine neste svangerskap har jeg fått en ultralyd mellom uke 6 og 7 nettopp for å forsikre oss om at den er på riktig plass, og at hjertet slår. HCG er et ok alternativ, men når man er så langt på vei at hjerteslag er synlige på ultralyd så ville jeg heller tatt det. Anonymkode: 60c59...b79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 07:48 #14 Del Skrevet tirsdag kl 07:48 Maleficenta skrev (11 timer siden): Er bedre å gå til fastlege å ta hcg prøve av blodet for så komme tilbake å ta en ny for å se om den stiger eller stagnerer/synker. Synker den er det sannsynligvis sa. Stiger den så er det tegn på at det går rette veien. Hun er i uke 5+5. Er lite å se på ul da Jeg skrev om en ukes tid, altså når hun er i uke 6-7. Man kan oppleve MA selv om HCG stiger, så HCG nivå og utvikling er ikke noe du kan stole på. Anonymkode: 5e7f4...9ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå