Gå til innhold

Hvordan utrykker damer seg i 2025?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan utrykker damer seg i 2025?

Svært mange innlegg på KG, hvor den som skriver innlegget sier at de er en dame, men bruker ord og skriver slik at jeg tror det er en mann.

Eller er det rett og slett bare slik at damer i 2025 skriver ganske likt menn? Ikke noe galt i det også, bare undrer på dette, fordi jeg er vant med at menn og kvinner uttrykker seg såpass forskjellig at det er svært lett å skille. Men dette har kanskje endret seg?

Anonymkode: e70b9...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det finnes kjønnsforskjeller på kommunikasjon...etterhvert som kjønnsroller og forventninger for kjønn går bort så gjør vel normene rundt oppførsel det samme også?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
lavendel0 skrev (1 minutt siden):

Tror ikke det finnes kjønnsforskjeller på kommunikasjon...etterhvert som kjønnsroller og forventninger for kjønn går bort så gjør vel normene rundt oppførsel det samme også?

Ja, har tenkt på at det er lite som skiller skrivemåte i dag, derav spørsmålet mitt. Kanskje bare jeg som må henge med i tiden, for ofte tror jeg det er menn som utgir seg som damer, fordi jeg ikke tror damer skriver så direkte og eksplisitt. Men åpen for at det er jeg som ikke følger med i tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva slags ord tenker du på? 

Anonymkode: 07f05...e99

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, har tenkt på at det er lite som skiller skrivemåte i dag, derav spørsmålet mitt. Kanskje bare jeg som må henge med i tiden, for ofte tror jeg det er menn som utgir seg som damer, fordi jeg ikke tror damer skriver så direkte og eksplisitt. Men åpen for at det er jeg som ikke følger med i tiden. 

Kan du komme med eksempler?

Anonymkode: 07f05...e99

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har ikke merket forskjeller selv. Kanskje siden sosiale media er mer vanlig idag og spesielt unge vokser opp med å være på de samme plattformene, så "smelter" det vekk sikkert. Kanskje noen personlighetstrekk er synlige, men om de skylder kjønnsnormer er jeg ikke klar over

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mer direkte og eksplisitt; sånn som dette:

Sitat

Enkelt å besvare denne problemstillingen.

Du plasserer fyren i bilen. Deretter kjører du til Kristiansand Dyrepark og setter ham av ved porten.

Jeg har hørt rykter om at de har noen ledige bur der.

Sitat

Smugtitter dere også litt på de andre damene? Jeg gjør alltid det. På puppene, rumpa, fitta, egentlig hele kroppen hennes. Klarer liksom ikke å la være. Jeg har også lagt merke til at noen ser på meg også, ser ofte ubevisst ut, mens noen holder blikket litt lenger, men uten at det blir kleint eller ekkelt. Uansett, det tenner meg ikke der og da, men det tenner meg i ettertid. Da jeg er ferdig med å dusje, da kan jeg begynne å fantasere litt om hun ene, eller de to jeg smugtittet litt på i dusjen. Hva med dere andre her på kvinneguiden? Smugtitter dere litt på andre damer i fellesdusjen? Noen som kjenner seg igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes ikke innleggene det vises til er noe mer rett frem enn damer har uttrykt seg i mange tiår. Jeg har hørt damer være mye mer rett på sak enn det der, helt tilbake til 90-tallet, og det er dessuten større sannsynlighet for at damene skriver rett ut når de er anonyme på nett. Det er ikke sikkert de samme damene ville ha snakket på samme måten i samtaler med folk ute i den virkelige verden. Noen sier det de tenker rett ut, noen tenker mye drøyt men sier det ikke rett ut (bortsett fra på nett der de kan skjule seg bak en bruker), mens andre er mer dempet i tanker og uttalelser. Sånn har vel både damer og menn vært til alle tider. Det blir vel kanskje bare litt råere og mer rett på sak når man kommuniserer på nett.

Anonymkode: 3b4a1...ce3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...