AnonymBruker Skrevet 17. februar #1 Skrevet 17. februar Kan man både være i jobb og på arbeidstrening samtidig? Jeg har startet opp i jobben igjen etter sykmelding og det fungerer ok men jeg kan nok ikke øke. Kanskje jeg kan jobbe med noe annet. Men så føles det også feil å slutte på jobb for å begynne på arbeidstrening. Går det an å kombinere? Anonymkode: a2119...c98
endo Skrevet 18. februar #2 Skrevet 18. februar Her snakker du selvsagt med veileder i nav. Du oppgir jo ingen opplysninger.
AnonymBruker Skrevet 18. februar #4 Skrevet 18. februar Ser du nevner aap, men du skriver også at du har begynt på igjen å jobbe etter sykemelding. Da har du antageligvis ikke startet på aap enda. Hvorfor tenke aap, når du da vil motta kun 66% av inntekten din? Jeg ville mye heller blitt sykemeldt igjen, og så si opp nåværende stilling når jeg går sykemeldt. Skjønner at dette kan føles ubehagelig overfor arbeidsgiver - men noen ganger må man bare klare å gi litt f.. i hva andre vil synes og tenke 🤷♀️ På denne måten kan du få full lønn i inntil 12 måneder, mens du finner ut hvilken jobb du heller kunne tenke deg. Jeg vet; dette blir jo ikke jobbutprøving, men om du bruker tiden som sykemeldt fornuftig ved å gjøre masse research og "grubling" på potensielle yrker/stillinger, er det stor sannsynlighet for at du klarer å finne en jobb som frister - og da søker du bare ny jobb når du er "friskmeldt til arbeidsformidling". Dette kan du være i inntil 6 måneder; du er altså registrerert som arbeidssøker, men mottar fortsatt full lønn i form av sykepenger. Du skal ha god råd i disse tider, for å gå ned til 66% inntekt dersom det ikke er helt nødvendig 😐💸 Anonymkode: e8aac...6f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå