Gå til innhold

Søke på en helt annen jobb, tør jeg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ønsker å bytte bransje og har funnet en helt annen jobb som jeg gjerne kunne tenkt meg å søke på. Jeg fyller kravet de stiller til dels. Riktig med tanke på utdanningsnivå men dekker ikke alle krav. Arbeidet er ganske bredt faglig, så jeg tror heller ikke det er forventet. Tror det er mer som at et team utfyller hverandre. 

Jeg har jobbet mange år innen den bedriften jeg nå jobber i, og synes det er skummelt å tenke på å bytte. Det med å være ny både sosialt og rundt det stillingen innebærer av arbeidsoppgaver og forventninger. Det er klart lettere å fortsette med det jeg vet jeg 100% kan. Samtidig ønsker jeg meg veldig utfordringer og vekst. 

Jeg har store kvaler inni meg om jeg skal kaste meg ut i en søknad. Vil. Vil ikke. Velge det trygge eller utfordre meg. Jeg har en utfordring med at jeg kan være frempå i en intervjusituasjon (merkelig nok) men så bli sjenert i oppstart av en jobb før jeg blir godt kjent.

Jeg forventer egentlig at jeg ikke vil få svar på søknaden en gang. Men det kan være en fin ting å prøve. Den som intet våger intet vinner osv. 

Noen av dere som har stått i det samme og vil dele erfaringer? 

Hilsen litt beskjeden anonymbruker🫣

Anonymkode: 96196...9f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kjør på! Send inn søknaden, så sitter du å slippe å lure i ettertid. Så får du heller ta et steg av gangen :) 

Anonymkode: 32adb...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare søk. Det kan også være mulig å søke om1 års ubetalt permisjon fra din nåværende jobb for å se om den nye jobben passer for deg (om du jobber i staten).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva har du egentlig å tape på å søke? Jeg skjønner ikke problemstillingen.

Anonymkode: 942b2...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det!

Jeg vurderer det samme selv, da jeg er skikkelig lei det jeg driver med på jobb. Har vel funnet ut at jeg ikke er så interessert i det jeg tok utdanning i for snart 20 års siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg ønsker å bytte bransje og har funnet en helt annen jobb som jeg gjerne kunne tenkt meg å søke på. Jeg fyller kravet de stiller til dels. Riktig med tanke på utdanningsnivå men dekker ikke alle krav. Arbeidet er ganske bredt faglig, så jeg tror heller ikke det er forventet. Tror det er mer som at et team utfyller hverandre. 

Jeg har jobbet mange år innen den bedriften jeg nå jobber i, og synes det er skummelt å tenke på å bytte. Det med å være ny både sosialt og rundt det stillingen innebærer av arbeidsoppgaver og forventninger. Det er klart lettere å fortsette med det jeg vet jeg 100% kan. Samtidig ønsker jeg meg veldig utfordringer og vekst. 

Jeg har store kvaler inni meg om jeg skal kaste meg ut i en søknad. Vil. Vil ikke. Velge det trygge eller utfordre meg. Jeg har en utfordring med at jeg kan være frempå i en intervjusituasjon (merkelig nok) men så bli sjenert i oppstart av en jobb før jeg blir godt kjent.

Jeg forventer egentlig at jeg ikke vil få svar på søknaden en gang. Men det kan være en fin ting å prøve. Den som intet våger intet vinner osv. 

Noen av dere som har stått i det samme og vil dele erfaringer? 

Hilsen litt beskjeden anonymbruker🫣

Anonymkode: 96196...9f7

Søk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Søk 😊  Jeg er i samme situasjon, og har nettopp blitt kalt inn til intervju faktisk. En lignende jobb, men helt annen bransje. Jeg vet fremdeles ikke om jeg vil ha jobben engang, men skal gå på intervju og høre mer.

Jeg har tenkt sååå lenge på å gjøre noe nytt, men det er litt skummelt når det faktisk kan bli en realitet. Alt er jo så trygt og kjent i nåværende jobb 😅 Men den som intet våger intet vinner! Du kan jo faktisk takke nei også, selv om du skulle få et tilbud. 

Anonymkode: 02a81...2ba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk, er jo først om du skulle få et jobbtilbud du trenger å forholde deg til om du faktisk må skifte jobb. Kan være fint og bare begynne med søking for å se hvor du eventuelt har muligheten til å få ny jobb.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Begynn med å skrive søknaden (uten lovnad til deg selv om du skal sende den), så kjenner du da hva du vil :)

Anonymkode: 92e62...e9d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...