Gå til innhold

Har du noen venninner som har dårlig hygiene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er hun? Hva er det hun gjør som gjør at hun har dårlig hygiene? Hvordan ser hun ut sånn ellers?

Anonymkode: ebbfa...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Rufsete hår pga det er mye av det, men hårstråene er veldig tynne. Kan lukte vondt pga har problemer med luktesans etter ulykke. Dusjer daglig og bruker deodorant, men stresser mye, og stressende har en fæl lukt og egenskapen å trekke lett gjennom deodoranter. Kan være litt pelsete pga har dyr. Noen ganger litt flekkete pga barn. Alt hadde vært bedre om hun hadde hat en mann som gidder å hjelpe til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

katties skrev (8 minutter siden):

Ja. Rufsete hår pga det er mye av det, men hårstråene er veldig tynne. Kan lukte vondt pga har problemer med luktesans etter ulykke. Dusjer daglig og bruker deodorant, men stresser mye, og stressende har en fæl lukt og egenskapen å trekke lett gjennom deodoranter. Kan være litt pelsete pga har dyr. Noen ganger litt flekkete pga barn. Alt hadde vært bedre om hun hadde hat en mann som gidder å hjelpe til.

Så rart? Visste ikke at stress hadde vond lukt... Det er ikke bare kroppslukten hennes da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så rart? Visste ikke at stress hadde vond lukt... Det er ikke bare kroppslukten hennes da? 

Nei, det er ikke en vanlig kroppslukt, og den kan dukke opp rett etter en dusj også. Lukter litt som rotten løk. Det er en helt spesiell type svette der det dannes visse kjemiske forbindelser pga folk er under stort stress. Noen er nok mer utsatt for det enn andre da, men både jeg og mannen min har opplevd det fra tid til annen. Man kan stå i dusjen og skrubbe, og så går lukta liksom ikke vekk før kroppen har blitt kvitt all denne svetten.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som alltid stinker og så er hun en av disse som selv mener at hun ikke trenger å dusje mer enn to ganger i uken... Hun er veldig pen, snill og søt og alt det der men hun lukter så jævlig. Hun mener hun lukter naturlig og ingen trenger å dusje hver dag, men hun hadde trengt to dusjer om dagen og skikkelig deodorant. For nevnte jeg at hun mener hun ikke lukter svette, hun lukter naturlig og bruker bare naturlige produkter....som ikke virker.

Flere som har gitt henne beskjed på en fin måte men direkte men hun "lukter bare naturlig" og det må folk tåle... 

Anonymkode: a61f6...14a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun dusjer daglig og bruker deodorant så har hun vell ikke dårlig hygiene! Hvis du ikke liker lukten hennes så er jo dette ditt problem uten at du skal beskrive henne for Gud og hvermann på kvinneguiden. Dette var et teit innlegg, ts!

Anonymkode: 78efa...596

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

katties skrev (28 minutter siden):

Nei, det er ikke en vanlig kroppslukt, og den kan dukke opp rett etter en dusj også. Lukter litt som rotten løk. Det er en helt spesiell type svette der det dannes visse kjemiske forbindelser pga folk er under stort stress. Noen er nok mer utsatt for det enn andre da, men både jeg og mannen min har opplevd det fra tid til annen. Man kan stå i dusjen og skrubbe, og så går lukta liksom ikke vekk før kroppen har blitt kvitt all denne svetten.

Off, jeg kjenner meg igjen i dette. Etter en stresset arbeidsdag så kommenterer alltid min mann det (med latter i stemmen). Takk gud for at det bare kjennes når en er helt inntil meg (som i å gi en klem). 
Jeg har ganske god hygiene, og har til og med spurt vennlige kollegaer om di kjenner lukt. Heldigvis har jeg fått kommentarar om at di gjør det 🙈

Anonymkode: 01b8a...59f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil du egentlig med denne tråden?

Anonymkode: ebf3d...64f

Fjernet sitat av slettet innhold.  Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

katties skrev (41 minutter siden):

Det er sikkert det jeg kaller nervesvette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men mange kompiser. Aldri møtt en kvinne som lukter vondt. Menn derimot… Skulle tro de trodde det hjalp å spraye masse stinkende parfyme på, det gjør det absolutt ikke

Anonymkode: 83a11...2b7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis hun dusjer daglig og bruker deodorant så har hun vell ikke dårlig hygiene! Hvis du ikke liker lukten hennes så er jo dette ditt problem uten at du skal beskrive henne for Gud og hvermann på kvinneguiden. Dette var et teit innlegg, ts!

Anonymkode: 78efa...596

Det er i teorien sant. Men noen dusjer uten å vaske seg ordentlig, og da forsvinner ikke lukten. Noen tar også på seg skitne klær etter dusj. 

Anonymkode: 37e74...dbd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medisiner kan også påvirke kroppslukt, og det er åpenbart vanskelig å gjøre noe med. 

Anonymkode: a0b3d...193

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Grunnen at jeg lagde denne tråden er fordi jeg kjenner ingen jenter/damer eller venninner som lukter vondt eller har dårlig hygiene. Men kjenner noen menn. 

Noen flere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

katties skrev (8 timer siden):

Merker det selv fordi jeg går i traumeterapi, og timene er ekstremt stressende. Er en spesiell lukt som sitter i tøyet samme ettermiddag. Ellers lukter jeg ikke selv etter en hard treningsøkt.

Har forøvrig ingen venninner med dårlig hygiene. Har ei som ofte har litt fett hår, men det er det jo mange som får omtrent samme dag som de dusjer da.

Anonymkode: 3b4a2...94c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.2.2025 den 13.20):

Off, jeg kjenner meg igjen i dette. Etter en stresset arbeidsdag så kommenterer alltid min mann det (med latter i stemmen). Takk gud for at det bare kjennes når en er helt inntil meg (som i å gi en klem). 
Jeg har ganske god hygiene, og har til og med spurt vennlige kollegaer om di kjenner lukt. Heldigvis har jeg fått kommentarar om at di gjør det 🙈

Anonymkode: 01b8a...59f

Så både mannen din og kollegaene dine innrømmer at du lukter? Skal jo gjerne en del til for å tørre å innrømme noe sånt. Da antar jeg at du ikke bare lukter når man er helt inntil deg. Kanskje du bør dusje oftere eller prøve en ny deo?

Anonymkode: 47b5a...f3c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobbet med to damer i 40-50-åra som mente det var uhygienisk å ikke fikse neglene. Som i å legge akryl- eller andre typer løsnegler. Har også hørt at å ikke bleke tennene er et tegn på dårlig hygiene. Sånn sett er jeg nok veldig sjuskete. Ellers har jeg noen alternative venner som er motstandere av deodorant. De lukter litt av og til, men de vasker seg jo daglig og har rene klær. Stort sett. 

Anonymkode: e8e66...7ff

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

katties skrev (På 17.2.2025 den 12.49):

Da samboer døde utviklet jeg denne grusomme svettelukten som kom selv om jeg dusjet og brukte deodorant. Jeg var i sjokk og veldig stresset over mange måneder.

Når ting begynte å roe seg, forsvant denne lukten.

Anonymkode: 360da...615

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg jobbet med to damer i 40-50-åra som mente det var uhygienisk å ikke fikse neglene. Som i å legge akryl- eller andre typer løsnegler. Har også hørt at å ikke bleke tennene er et tegn på dårlig hygiene. Sånn sett er jeg nok veldig sjuskete. Ellers har jeg noen alternative venner som er motstandere av deodorant. De lukter litt av og til, men de vasker seg jo daglig og har rene klær. Stort sett. 

Anonymkode: e8e66...7ff

Det er jo motsatt.  I mange jobber i helsevesenet har vi ikke engang lov til å bruke falske negler eller ringer pga bakterier som samler seg bak og i kriker og kroker 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en venninne det lukter ganske ille av, når jeg var gravid orket jeg ikke å besøke henne🙈 Aner ikke hvor ofte hun dusjer, men hun har en rekke dyr (hunder, katter og hamster) som gjør at hele hun, klærne og huset stinker

Anonymkode: 0c8f5...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...