Gå til innhold

Klistrelapper til fliser

Snuppelure

Anbefalte innlegg

Vi har et fint bad med noen aldeles grusome dekorfliser mitt på veggen. Tipper de er 20 x 5 cm store. Det er bare trykt dekor på de (heldigvis) Vet at det finnes dekorklistremerker til å sette på blanke fliser. Kanskje jeg kunne bruke noe slikt til å fjerne den forferdlige gullborden tidligere eier syntes var aldeles nydelig? Noen nettsider jeg kan titte på? Spesielle butikker jeg besøke?

Andre tips til å fjerne makkverket, uten å ødelegge resten av badet som faktsik er ganske så fint?

Endret av Snuppelure
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har et fint bad med noen aldeles grusome dekorfliser mitt på veggen. Tipper de er 20 x 5 cm store. Det er bare trykt dekor på de (heldigvis) Vet at det finnes dekorklistremerker til å sette på blanke fliser. Kanskje jeg kunne bruke noe slikt til å fjerne den forferdlige gullborden tidligere eier syntes var aldeles nydelig? Noen nettsider jeg kan titte på? Spesielle butikker jeg besøke?

Andre tips til å fjerne makkverket, uten å ødelegge resten av badet som faktsik er ganske så fint?

Jeg skjønner akkurat hva du mener... venninna mi har et bad med gullkraner som hun gremmer seg over....

I et interiørblad så jeg noen som hadde samme problemet som deg. De hadde løst det ved å plastlaminere noe kule bilder. De laminerte bildene ble så festet over de gamle flisene. Nå er ikke slikt evigvarende, så arkitekten som hadde gjort dette, så for seg at de kunne skiftes ut ved behov.

Hvis det er en gullbord som går rundt hele badet, er det kanskje litt verre å gjøre noe sånt. Skal du bryte opp flisene og legge nye, er det mulig det skaper problemer i forhold til membranen (hør med fagmann). Istedet kan du f.eks. få laget en stållist som du monterer over gullflisene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk inreda.com. De har ikke akkurat den størrelsen, men det er jo råd med den pølsa som er for lang ;)

Fru Nitha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Det går også an å male flisene...

:Nikke: Det stemmer. Rens flisene med salmiakkvask, grunn med heftgrunn og mal over med oljemaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finns noe som heter flismaling også...

Kult om du tar de i andre farger en flisene så kan det bli mønster...

Litt avhengig av hvilke som har dekor da... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...