Gå til innhold

Barnefar som vil ha datter hver bursdag

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min har bursdag i midten av juli-fellesferien. Jeg jobber ikke for øyeblikket, og barnefar har ferie i fellesferien hvert år. Han mener da at han alltid skal ha datteren vår hver eneste bursdag. Hadde dere godtatt dette, eller satt foten ned? 

Anonymkode: 69df2...06f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke godtatt det! 

Anonymkode: 562f4...1d5

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Datteren min har bursdag i midten av juli-fellesferien. Jeg jobber ikke for øyeblikket, og barnefar har ferie i fellesferien hvert år. Han mener da at han alltid skal ha datteren vår hver eneste bursdag. Hadde dere godtatt dette, eller satt foten ned? 

Tja, hadde ikke kranglet om dette hvis far ellers stiller opp som han skal. Du jobber jo ikke, så dere kan feire før eller etter dagen? 

Anonymkode: 4f0df...6a7

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du vinkler dette på en rar måte. Han jobber på et sted der arbeidsplassen stenges i fellesferien, ergo er han pålagt å ta sommerferie i denne perioden. Du jobber ikke i det hele tatt og kan ta sommerferie med barnet når som helst. Den eneste rasjonelle løsningen er at han har sommerferie med datteren din i sin egen ferie. At hun har bursdag da er det ikke noe å gjøre med.

Anonymkode: efa5c...9c7

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tja, hadde ikke kranglet om dette hvis far ellers stiller opp som han skal. Du jobber jo ikke, så dere kan feire før eller etter dagen? 

Han skal da ha 2 uker ferie hvert år med henne. -ts

AnonymBruker
Skrevet

Han har gode grunner til å ha feriesamvær i sin ferie ja.. 

Når det gjelder bursdag så kan det jo hende hun ønsker å feire bursdag enten skoleslutt eller skolestart for å feire med venner også? 

Anonymkode: 95384...df5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han har gode grunner til å ha feriesamvær i sin ferie ja.. 

Når det gjelder bursdag så kan det jo hende hun ønsker å feire bursdag enten skoleslutt eller skolestart for å feire med venner også? 

Anonymkode: 95384...df5

Det har jeg alltid lagt opp til før fellesferie. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han skal da ha 2 uker ferie hvert år med henne. -ts

Og det er det? Ikke noe samvær utenom? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde nå ikke kranglet om det.

Har selv bursdag i juli. Og her feiret vi det aldri i ferien, ble som oftest feiret før ferien startet.

Har og en som har bursdag i romjula. Der har vi ofte feiret etter nytt år

Anonymkode: 2e934...604

AnonymBruker
Skrevet

Og det er det? Ikke noe samvær utenom? 

Annenhver helg. 

Skrevet

Er argumentet hans at han skal ha samvær da på grunn av hans ferie eller hennes bursdag? Hvis han har fastlagt ferie han ikke selv bestemme tidspunktet på, må han jo nødvendigvis ha feriesamværet da - det er et adskillig tyngre argument. Det er lettere å flytte bursdagsfeiring enn fellesferie. Dessuten - er dette noe barnet reagerer på eller tenker over  eller handler det om mors følelser?

• Liker 1
Skrevet

Det ville jeg ikke protestert på.  Som andre sier, så har han gode grunner.

AnonymBruker
Skrevet

Tenker man skal ha en slags turnus på dette. De fleste jeg kjenner tar halve ferien hver og så bytter de på hvem som tar første og andre del. Alle må gjøre det som passer de best men at en forelder alltid skal ha barnet på bursdagen er merkelig uavhengig av hvordan feiringen ellers er.

Anonymkode: 6dee6...6b9

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har også barn som har bursdag i sommerferien. Helt uaktuelt for barnet å ikke ferie med begge foreldrene, så da må vi bare legge ferieplanene slik at vi er hjemme på selve dagen - uavhengig av hvem som har hvilken uke. Det er barnet som er viktigst, og for mange innebærer det å få være sammen med hele familien sin på bursdagen. 

Anonymkode: 54b5f...cd3

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei det hadde jeg ikke godtatt. Ikke først og fremst for min egen del, men mitt barn var hos far på bursdagen sin i fjor og er veldig bestemt på at han derfor skal være hos meg på bursdagen sin i år. Han har også ferie på sommeren, og vi har da lagt feriekabalen slik at han får ønsket sitt oppfylt.

Dersom far til ditt barn kun skal ha to uker ferie med henne, så må han jo ikke ha henne på bursdagen hennes for å få hatt feriesamvær med henne. Hadde det vært tilfellet, så hadde det jo vært annerledes. Men uansett synes jeg det har mye å si hva barnet selv ønsker, med mindre hun er for liten til å ha en mening.

Anonymkode: a6ba5...5f5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei det hadde jeg ikke godtatt. Ikke først og fremst for min egen del, men mitt barn var hos far på bursdagen sin i fjor og er veldig bestemt på at han derfor skal være hos meg på bursdagen sin i år. Han har også ferie på sommeren, og vi har da lagt feriekabalen slik at han får ønsket sitt oppfylt.

Dersom far til ditt barn kun skal ha to uker ferie med henne, så må han jo ikke ha henne på bursdagen hennes for å få hatt feriesamvær med henne. Hadde det vært tilfellet, så hadde det jo vært annerledes. Men uansett synes jeg det har mye å si hva barnet selv ønsker, med mindre hun er for liten til å ha en mening.

Har også bursdag på sommeren mente jeg å skrive.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har også barn som har bursdag i sommerferien. Helt uaktuelt for barnet å ikke ferie med begge foreldrene, så da må vi bare legge ferieplanene slik at vi er hjemme på selve dagen - uavhengig av hvem som har hvilken uke. Det er barnet som er viktigst, og for mange innebærer det å få være sammen med hele familien sin på bursdagen. 

Så da skal barnet aldri få dra på lengre ferier på sommeren? 

For meg høres det ut som et voksenønske. Tror nok det går helt fint for barnet å feire med en forelder akkurat på dagen sin? Og feire med familien etter ferien.

Anonymkode: d80d6...b72

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så da skal barnet aldri få dra på lengre ferier på sommeren? 

For meg høres det ut som et voksenønske. Tror nok det går helt fint for barnet å feire med en forelder akkurat på dagen sin? Og feire med familien etter ferien.

Anonymkode: d80d6...b72

Jo, vi reiser inntil to uker sammenhengende før eller etter bursdagen. Barna vil ikke være lenger borte en det, og vil heller ikke være borte fra hjemstedet sitt mer en en måned (totalt) på sommeren. Får vært barn er det veldig viktig å være sammen med oss begge på bursdagen. Skal nevnes at vi har svært liten familie på begge kanter, så det er liksom oss eller ingen…

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at det er kjipt. Men en kan jo snu litt på det. Dette er den perioden far har ferie. Alternativet er at hun er en uke sammen med far når han har ferie, og så må hun være en uke alene hjemme hos far, når han er på jobb. Syns du det er en bedre løsning? 

Anonymkode: 65f1f...121

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg skjønner at det er kjipt. Men en kan jo snu litt på det. Dette er den perioden far har ferie. Alternativet er at hun er en uke sammen med far når han har ferie, og så må hun være en uke alene hjemme hos far, når han er på jobb. Syns du det er en bedre løsning? 

Anonymkode: 65f1f...121

Han har da vel ferie mer enn 2 uker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...