AnonymBruker Skrevet 17. februar #1 Del Skrevet 17. februar Basert på tråden her mtp motivasjon. Mange skriver lønn som en viktig faktor. MEN. Er du så ærlig å si dette i f.eks intervjuer og lønnssamtaler med sjefen? For min del, jeg er ganske rett på og sier ofte i samtaler at «ja, jeg motiveres av lønn! Og den bør være såpass at det motiverer meg hver dag til å fortsette» Hva tør/sier du? Når er dette greit å si? Hvilken sammenheng/hvilke setting Anonymkode: 047a3...fb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grandidosa83 Skrevet 17. februar #2 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Basert på tråden her mtp motivasjon. Mange skriver lønn som en viktig faktor. MEN. Er du så ærlig å si dette i f.eks intervjuer og lønnssamtaler med sjefen? For min del, jeg er ganske rett på og sier ofte i samtaler at «ja, jeg motiveres av lønn! Og den bør være såpass at det motiverer meg hver dag til å fortsette» Hva tør/sier du? Når er dette greit å si? Hvilken sammenheng/hvilke setting Anonymkode: 047a3...fb2 Jeg er veldig tydelig på dette når det er lønnssamtale og/eller pågående lønnsoppgjør. I så måte er jeg VELDIG tydelig - legger fram eksempler på andre som har høyere lønn enn meg osv. (Jobber kommunalt pt., så jeg henter ut lønnsoversikt årlig). Har ikke problemer med å si at dette både påvirker motivasjon og rent rasjonelle faktorer rundt valg av arbeidsplass. På den annen side "gnager" jeg ikke på dette året ellers. Tanken være at jeg "tar i" når det er et tema, men samtidig at det ikke skal være noe som er et helårs- eller tilbakevendende tema. For meg fungerer dette ganske bra (er blant dem som har best lønnsutvikling i avdelingen) og jeg velger å tro at dette er fordi leder(ne) respekterer denne måten å gjøre det på. I intervjusituasjoner er jeg så tydelig som situasjonen tilsier jeg må være i grunn. Men som mange med litt forhandlingsbakgrunn er jeg nok nærmere å tenke at det er potensiell arbeidsgiver som bør konkretisere lønnsspenn først.. Hvis/når et lønnsspenn er konkretisert er jeg åpen om mine tanker rundt dette. Hvis man ikke konkretiserer beløp, men heller snakker i omtrentlige termer, pleier jeg å vise til at jeg har ganske god kjennskap til lønnsnivået for x virksomhet/sektor og at jeg forventer å ligge i samme område (evt. enda mer presist). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå