Gå til innhold

Er dette sanndrømming

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg drømmer mye hver natt gjort hele mitt liv. Men i 2012 hadde jeg en drøm som jeg aldri har opplevd før eller siden som føltes virkelig og er så virkelig som om jeg drømte det i går. Jeg var 15 hadde null kunnskap om krig politikk og og atombome null nada. I denne drømmen var alt fra et perspektiv jeg aldri har drømt fra før et perspektiv av å stå utenfor å bli vist alt som en film. Jeg så kina himmelen var rød og det regnet ildkuler fra himmelen det var krig jeg så et land der amish folk bor som da må bære amerika der var alt normalt en solfyllt dag klar himmel cakkert område, en amish familie sprang ned i kjelleren i huset sitt og ventet på en bombe som skulle komme.  Og et annet land som er i europa som ikke var Norge det var ingen fjell og se, der gjemte barn seg i et skur under et brannteppe og ventet på at noe veldig varmt skulle komme og jeg så et lys komme sterkere og sterkere og da våknet jeg. Er mye mer detaljer og hendelser i drømmen som jeg ikke trenger å nevne, det var begynnelsen på krig og det var 3 land innolvert. 

Denne drømmen ser ut til å symbolisere kina amerika og russland i dag. Jeg prøver å tenke logisk men er ikke logisk at det jeg drømte da er det verden nå er redd for i dag. Jeg kunne aldri ha visst dette.

Anonymkode: 7cae0...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjernen din er sikkert bare livlig og fantasifull. Kan også være nyttig å nevne at du glemmer mesteparten av drømmen din rett etter at du våkner opp, så det du beskriver kan være hule "mellomrom" du fyller ut med noe annet kjent - som får deg til å tro at du drømmer om en verdenskrig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  lavendel0 skrev (På 17.2.2025 den 11.12):

Hjernen din er sikkert bare livlig og fantasifull. Kan også være nyttig å nevne at du glemmer mesteparten av drømmen din rett etter at du våkner opp, så det du beskriver kan være hule "mellomrom" du fyller ut med noe annet kjent - som får deg til å tro at du drømmer om en verdenskrig 

Ekspander  

Det har ikke skjedd med denne drømmen at jeg har glemt og fylt inn dette. Det skjer med andre drømmer. Jeg skrev ned denne drømmen også. Det har aldri blitt endret det jeg skrev nå.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.2.2025 den 11.29):

Det har ikke skjedd med denne drømmen at jeg har glemt og fylt inn dette. Det skjer med andre drømmer. Jeg skrev ned denne drømmen også. Det har aldri blitt endret det jeg skrev nå.  

Ekspander  

Hvorfor vi drømmer, og hvorfor vi får de motivene du nettopp beskrev er ukjent. Men i bunn og grunn er ikke det noe å bekymre seg over, og det finnes sikkert en pyskologisk forklaring som gir mer mening fremfor en spirituell/religiøs forklaring. Å ha apokalyptiske drømmer er ikke unormalt, har selv hatt slike og kjenner mange andre som snakker om det samme

Endret av lavendel0
grammatisk feil
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 17.2.2025 den 10.04):

...Denne drømmen ser ut til å symbolisere kina amerika og russland i dag. Jeg prøver å tenke logisk men er ikke logisk at det jeg drømte da er det verden nå er redd for i dag. Jeg kunne aldri ha visst dette.

Ekspander  

Jo, det er logisk. Kina, USA og Russland var stormakter i verden også i 2012.

Anonymkode: 88d21...29d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har også hatt drømmer som det der. Har blitt skremt selv og trodd at jeg er spesiell og fått et glimt fra fremtiden.

Du tror det er spesielt å drømme noe du ikke har opplevd, men det er det ikke. Du har hørt om krig og sett det mange ganger. I historietimer og filmer. Det har enda ikke skjedd i verdens historie at det ikke har vært en krig på gang. Det er bare vi som underbevist tror at nyheter og historie er noe som ikke egentlig er reelt.

Anonymkode: 0751d...f01

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det fins en bok om drømmer som veldig mange mennesker hadde før andre verdenskrig der de fikk se glimt av hva som ville komme. Jeg husker ikke hva den heter, men kanskje du kan google. 

Drømmen kan ha vært profetisk. Profetiske drømmer føles annerledes enn typiske drømmer som enten bare renser hjernen for inntrykk eller forteller om noe fra ens ubevisste som man trenger å se. 

Anonymkode: e5fb8...9c8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...