AnonymBruker Skrevet 17. februar #1 Skrevet 17. februar Hvordan visste du at du var i et forhold hvor du ble emosjonelt misbrukt? Anonymkode: 375f5...f54
AnonymBruker Skrevet 17. februar #2 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan visste du at du var i et forhold hvor du ble emosjonelt misbrukt? Anonymkode: 375f5...f54 Eller *skjønte*/*fant ut av* Anonymkode: 375f5...f54
Irak Skrevet 17. februar #3 Skrevet 17. februar (endret) Å bli fortalt at man overreagerer når man ikke forstår feks, er både maktmisbruk og en hersketeknikk. Så der slår manipulatoren to fluer i en smekk. Det er å fremheve seg selv, samtidig som man trykker ned den andre, og er noe av det verste man kan gjøre mot et annet menneske. Endret 17. februar av Irak 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar #4 Skrevet 17. februar Forstod det vel ikke helt før etterpå. Når jeg fortalte alt til andre (hadde holdt oppe en fasade i alle år, og i tillegg normalisert mye av det for meg selv) og folk reagerte voldsomt på det jeg sa. Ikke sånn "fy faen for en drittsekk", men mer med bekymring og vantro. Og med spørsmål om jeg ikke burde få profesjonell hjelp, heller enn "så bra du er kvitt den taperen, la oss gå ut og ha girls night out". Anonymkode: 25b2e...a05
AnonymBruker Skrevet 17. februar #5 Skrevet 17. februar Når jeg gråt av smerte og han beskylte meg for å bli syk med vilje. Når jeg var lei meg og han hånlo. Når jeg måtte ringe jobb og si at jeg ikke kunne komme fordi han nektet å være hjemme med barna. Etterpå anklaget han meg for å være arbeidssky... Anonymkode: eaac5...223
AnonymBruker Skrevet 17. februar #6 Skrevet 17. februar Det var faktisk veldig vanskelig, for jeg ble så forvirret. Jeg begynte å skrive ned episoder som jeg ellers ville glemt eller lurt på om jeg fordreide i hodet mitt. Slik så jeg et mønster og så at hans reaksjoner var bekymringsfulle. Når jeg først ble oppmerksom på det, så merket nok han at noe endret seg og han dundret på enda litt hardere. Så satte han inn støtet på noe som ellers ville knekt meg, gjort meg liten og servil, men takket være at jeg nå var mer bevisst mønsteret, så gjorde det at jeg forsto at det er galskap å bli i et slikt forhold. Jeg så da med den ene handlingen hans at han ikke ønsker oss rundt seg godt. For meg handlet situasjonen nesten om liv og død faktisk, for han handlet det om å vinne og få være den som bestemte. Så de to tingene - oversikt og en stor krise der han viste sitt rette ansikt - var med på å dra meg ut av det. Jeg brukte faktisk lang tid etter det også, hele to år før jeg faktisk var ute, men jeg lot meg ikke lenger manipulere like heftig lenger. Jeg brukte tiden på å bygge meg sterk. Anonymkode: 23938...1b6
AnonymBruker Skrevet 17. februar #7 Skrevet 17. februar Ingenting jeg gjorde var godt nok. Mine mål var ikke gode nok. Han hadde en fasit på hvordan jeg skulle være, og jeg prøvde å bli drømmedama hans. Men hver gang jeg nærmet meg hans mål, så ble målstreken flyttet. Jeg var overbevist om at jeg var "feil" og ikke god nok. Nå etter bruddet, så ser jeg at han ville jeg skulle bli en kvinne jeg ikke var. Nå skjønner jeg at jeg er best når jeg er meg selv, og omgangskretsen min setter faktisk pris på meg slik jeg er når jeg er meg selv. Jeg slipper den konstante hakkinga og klaginga! Jeg skjønte faktisk ikke hvor vondt jeg hadde det før det ble slutt og hverdagen ble en helt annen! Anonymkode: fd1ba...c5d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå