Gå til innhold

Jobbintervju

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

jeg var på jobb intervju for en uke side , i etterkant vil jeg selvfølgelig mer og mer ha jobben. 
dette var første intervju på 19år, så jeg visste ikke helt hvordan dette skulle gjøres. Hadde lest meg opp mye, men glemte helt å selge meg inn. Tenkte de skulle spørre om alt de trengte å vite i tillegg til søknaden. Følte de likte meg som person og jeg svarte bra på spm. men glemte som sagt å selge meg bra inn, mye som burde vært sagt fra meg.

stillingen er perfekt, og utifra søknaden ser de det. Men….ser de på det samlet eller kun på intervjuet? 

nå spises jeg opp av dette, for vil så gjerne ha denne jobben. Skjønner ikke at jeg var så dum, jobbet så hardt med å holde meg rolig at jeg glemte en så viktig del. Jeg har sendt takke mail og sagt noen ting jeg føler ikke kom bra frem. 

er det innafor å ringe i dag og igjen si jeg er super keen? Eller blir det for voldsomt? 

Anonymkode: 5a44c...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må roe deg ned 😉

Vil de ha deg så kontakter de deg. Du virker litt vel intens og det så de nok raskt da du var så mye "på".

Anonymkode: ff336...78b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir for voldsomt og kommer nok bare til å oppfattes som mas.

Anonymkode: f93ff...c48

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

men er det noen sjangs for å få jobben selvom intervjuet gikk dårlig? Ser de også på søknaden og tidligere jobber ol. når de vurderer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts her

men er det noen sjangs for å få jobben selvom intervjuet gikk dårlig? Ser de også på søknaden og tidligere jobber ol. når de vurderer? 

Men synes du virkelig at intervjuet gikk så dårlig, selv om du ikke solgte deg inn på en slik måte du ønsker?

Klart de ser på kvalifikasjoner! 

Anonymkode: c1f44...551

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ser selvfølgelig på både erfaring, kompetanse og intervju. Intervjuet er viktig for å få et inntrykk av om du passer inn rent personlig. Ofte har de flere enn ett intervju hvis det er en litt høyere stilling. 

Anonymkode: a010e...d8b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Men synes du virkelig at intervjuet gikk så dårlig, selv om du ikke solgte deg inn på en slik måte du ønsker?

Klart de ser på kvalifikasjoner! 

Anonymkode: c1f44...551

Ts her

ja dessverre, jeg var så opptatt av å holde meg rolig, blikkontakt og svare bra. Så glemte helt å fortelle om ting de ikke ba om. Spurte heller ikke så mange som., og gikk inn i en liten «freeze» på slutten der.

Virket nok litt uinteressert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er innkaldt til intervju er du allerede vurdert som en aktuell kandidat utfra din kompetanse, de ønsker da å treffe deg. Ingen gjør her alt perfekt, for det perfekte finnes ikke. De fleste syns de gjør rævva intervjuer, det helt normalt.

Du har allerede sendt en mail, så ikke ring for å fortelle noe som burde være opplagt. Du søkte på stillinga, og møtte opp på intervju. Har de oppfølgingsspørsmål så tar de kontakt selv. 

Anonymkode: 7c537...dad

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...