Gå til innhold

Vanlig å ha crush på andre når man er i forhold?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har vært sammen i 6 år og har det veldig bra, så jeg forstår ikke helt tankene mine her…

Jeg har fått en crush på samboeren til ei bekjent (felles venninne) og har skikkelig dårlig samvittighet, samtidig som det er digge følelser. Ville selvfølgelig aldri ha gjort noe, og vi treffes meget sjelden, kanskje bare et par ganger i året. Men traff ham nylig ifbm en samling og da kjente jeg virkelig på det. Har aldri følt det slik for noen før imens jeg var i forhold, og jeg har også truffet ham før uten å føle det slik som dette, bare at jeg har syntes at han var snill osv. 

Hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: baa0f...534

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er 100 % vanlig. Det du skal gjøre, er det du allerede gjør; ingenting. Sånne følelser kommer og går. Ikke gi det næring, men ikke gå rundt med dårlig samvittighet heller. Det er bare fint at du ser de gode kvalitetene til denne personen, hjernen din løper litt løpsk med spennende følelser for en person du ikke egentlig kjenner så godt. Med tiden vil det gå over av seg selv.

Anonymkode: 79580...2f2

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar denne som anonym. Ja, vi fortsetter å være mennesker med et rikt følelsesliv selv når vi er etablert i forhold. Jeg telte nå, og er på mitt syvende crush i løpet av 17 år med mannen. Jeg gir meg selv lov til å gi slike følelser litt næring (tanker, fantasier, blikk, uskyldige samtaler), men aldri over lang tid. Om jeg faktisk får lyst til å gjøre noe med vedkommende tvinger jeg meg til å legge han bak meg. Og som forrige taler skriver: Det går over. Hver eneste gang. Også står jeg der et år etter og forstår ikke helt hvordan jeg kunne få følelser for den personen. Mannen er den eneste med varig appell ❤️

Anonymkode: c28dc...040

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Også står jeg der et år etter og forstår ikke helt hvordan jeg kunne få følelser for den personen

Stemmer for meg også. Forelskelser er spennende, men går heldigvis over.

Anonymkode: 75e62...ead

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Om jeg faktisk får lyst til å gjøre noe med vedkommende tvinger jeg meg til å legge han bak meg.

Anonymkode: c28dc...040

Hvis følelsene blir intense, pleier jeg å spørre meg selv om det faktisk er sånn at jeg tror et eventyr med denne personen er verdt å ofte hele vårt forhold for. Hva nøyaktig kan jeg se for meg at denne personen kan gi meg som jeg ikke allerede har med mannen min? Svaret er alltid et rungende "nei" og "ingenting". Det finnes jo ikke noe bedre liv der ute enn det med partneren jeg har.

Anonymkode: 79580...2f2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Har vært sammen i 6 år og har det veldig bra, så jeg forstår ikke helt tankene mine her…

Jeg har fått en crush på samboeren til ei bekjent (felles venninne) og har skikkelig dårlig samvittighet, samtidig som det er digge følelser. Ville selvfølgelig aldri ha gjort noe, og vi treffes meget sjelden, kanskje bare et par ganger i året. Men traff ham nylig ifbm en samling og da kjente jeg virkelig på det. Har aldri følt det slik for noen før imens jeg var i forhold, og jeg har også truffet ham før uten å føle det slik som dette, bare at jeg har syntes at han var snill osv. 

Hva skal jeg gjøre? 

Anonymkode: baa0f...534

Mange kan fake snill blandt andre, ikke sikkert de er det hjemme for det. Men uansett snill eller ei, så er han ikke din. La det forbli i fantasien...

Anonymkode: 51d7a...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere møtes et par ganger i året? Hva er problemet? Dette går over av seg selv og er helt normale følelser. Crush kommer og går hele tiden selv om man er i gode forhold. Ikke fantaser om han eller gi dette næring selv om slike "sommerfugler" er deilige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...