Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Tar selger kontakt? Kjøpte noe på E-bay med “kjøp nå” funksjonen, så jeg vet jeg har vunnet denne budrunden. Men hva skjer videre? Tar selger kontakt og gir meg noe informasjon jeg skal putte inn i paypalsystemet?

(vet jeg burde ha funnet ut av dette først, men det begynte å haste litt)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Og i såfall, hvor tar han kontakt? Via mail eller på selve E-bay?

*flau*

Gjest Gjest
Skrevet

Sjekk i "my ebay". Der står det en liste over tingene du nylig har kjøpt. Der er det og en link som sier "pay now" eller noe i den duren. Denne er linket direkte mot PayPal dersom alt fungerer som det skal. Da trenger du ikke putte inn noe som helst annet enn å logge på PayPal og en evt. beskjed til selgeren dersom du ønsker det. Pass imidlertid på at du har fått oppgitt frakt til Norge da denne av og til må endres manuelt fra USA til Norge.

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke verre? Ikke rart det går an å bli hektet på dette her :latter: Men da får jeg se etter om ca 7 timer, da dukker det sikkert opp noe :)

Gjest Gjest
Skrevet

Og en liten ting til, får han adressen min automatisk? Vil gjerne ha det tilsendt en annen adresse, så da går jeg inn på "Contact seller" og ber han om å sende det til adresse XXXXXXXXXXXX?

Gjest allium
Skrevet
Og en liten ting til, får han adressen min automatisk? Vil gjerne ha det tilsendt en annen adresse, så da går jeg inn på "Contact seller" og ber han om å sende det til adresse XXXXXXXXXXXX?

Ja, adressen kommer automatisk fra Paypal, så da må du sende en mail om at du ønsker det sendt til en annen adresse.

Hvis du ikke har hørt noe fra selger på ett døgn eller så, kan det være fornuftig å ta kontakt og spørre etter porto uansett. Du finner et valg som heter "Request information from seller" (eller noe lignende) på beskrivelsen av gjenstanden du kjøpte.

Gjest Gjest
Skrevet
Ja, adressen kommer automatisk fra Paypal, så da må du sende en mail om at du ønsker det sendt til en annen adresse.

Hvis du ikke har hørt noe fra selger på ett døgn eller så, kan det være fornuftig å ta kontakt og spørre etter porto uansett.  Du finner et valg som heter "Request information from seller" (eller noe lignende) på beskrivelsen av gjenstanden du kjøpte.

Tror jeg enten har fått det til, eller så har jeg rotet det ordentlig til :ler:

Regnet ut prisen (med portoen), og betalte. Adressen er rett, så dette skal gå bra, bare han sender det, så kommer det nok fram :)

Men bør jeg sende en beskjed om å holde portoen borte fra tollklareringslappen? Føler nesten at jeg har rotet såpass mye nå at jeg kan ikke “mase” enda mer på selger (og dere) :sjenert:

Gjest allium
Skrevet
Tror jeg enten har fått det til, eller så har jeg rotet det ordentlig til :ler:

Regnet ut prisen (med portoen), og betalte. Adressen er rett, så dette skal gå bra, bare han sender det, så kommer det nok fram :)

Men bør jeg sende en beskjed om å holde portoen borte fra tollklareringslappen? Føler nesten at jeg har rotet såpass mye nå at jeg kan ikke “mase” enda mer på selger (og dere) :sjenert:

Hvis prisen uten porto er under grensen, er det uansett ikke noe problem.

Får du problemer, sender du bare kopi av kvitteringen fra Paypal til posten, den er bevis for at varen kostet under grensen, og at resten er porto.

Så ta vare på kvitteringen til du har mottatt varen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...