Gå til innhold

Er det min avdøde mann som står bak meg når jeg står ved kjøkkenbenken ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen min døde for 16 mnd siden og jeg tenker på han veldig mye i løpet av en dag, men har omtrent ikke drømt hverken om han eller noe annet siden han gikk bort, noe som er merkelig siden jeg er en dame som drømmer mye.

Mange som har mistet sine nærmeste mener at de har de rundt seg og kan merke de, men jeg merker ingenting eller jeg er ikke sikker...🤔

Når jeg står ved kjøkkenbenken føler jeg ofte at noen står bak meg og ser på meg, og også i andre situasjoner.

Har fått en idé om at det er han som ser på meg og det føles litt ubehagelig, men har også blitt mer redd for alt og mørkredd etter at han døde.

Kan noen klarsynte se noe?

Anonymkode: 36369...a93

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har min avdøde svigermor stående bak meg på kjøkkenet av og til. Hun er tydeligvis skeptisk til en del av det jeg serverer gullgutten hennes...

Anonymkode: bf7ed...380

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har min avdøde svigermor stående bak meg på kjøkkenet av og til. Hun er tydeligvis skeptisk til en del av det jeg serverer gullgutten hennes...

Hvordan merker du det?

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan merker du det?

ts

Hun har faktisk "snakket" til meg. Hørte stemmen hennes inni hodet mitt. Hun sa at jeg måtte gjøre noe på en annen måte enn jeg hadde begynt på. Og så er det den følelsen av at det er noen der.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun har faktisk "snakket" til meg. Hørte stemmen hennes inni hodet mitt. Hun sa at jeg måtte gjøre noe på en annen måte enn jeg hadde begynt på. Og så er det den følelsen av at det er noen der.

Synes du det er ubehagelig og skulle ønske at hun ikke var der?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å si at det er  mye i mellom himmel og jord og jeg er overbevist om at min bestemor er mye nærmere enn man tror og at hun er her og deler hus med oss

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følelsen eller tanken om at han av og til står bak meg, kommer av at han utålmodig stod bak meg ved kjøkkenbenken og ventet på å lage seg mat til et fast klokkeslett det siste året han levde.

Vi bodde i en leilighet med mye skråtak på kjøkkenet, som gjorde at benkeflaten på kjøkkenbenken hadde dårlig plass til to personer som skulle kokkelere.

Ofte ønsket han å lage sin egen mat, og på grunn av mye dødsangst og dårlig form var humøret helt elendig, og han var ofte stresset og irritert da han ventet på at jeg skulle bli ferdig ved benken.

Jeg har også mange år med gode opplevelser fra kjøkkenbenken, da han tok rundt meg bakfra og kysset meg i nakken når jeg stod ved kjøkkenbenken.

Ts

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk besøk av min oldefar etter at han døde. Jeg satt hos ham i over ei uke på korttidsplass på sykehjemmet (veldig syk og i dødsfasen), hver dag og natt. Jeg sov på sykehjemmet, fikk egen seng og mat der. Den ene ganga, den eneste ganga, jeg valgte å dra hjem for å være med barna en times tid før jeg skulle tilbake, døde han. Vi hadde et svært nært forhold. Noen dager senere var det som om han plutselig var foran meg, la hendene på overarmene mine (kun følelsen av dette). Så var det som om han så på meg, sånn skikkelig også. Følte jeg ordentlig sett på. Så hørte jeg stemmen hans "Ja, nå må jeg dra. Ha det, Navn". Så var han borte og siden har han vært borte. Det føltes som et skikkelig godt farvel, og jeg er sikker på at han ventet med å dø til jeg ikke var hos ham. Fordi det ville gjort meg så vondt og det visste han. 

Anonymkode: 472cf...f9d

• Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen måte du kan vite helt sikkert at dette er han, som i å bevise det. Det eneste du kan gjøre er å være åpen for at det du føler er sant. Du føler han står bak deg på kjøkkenet, ja, da gjør han det. Og grunnen til at det er akkurat der du kjenner han, får du en bekreftelse på i og med at du kobler det til minner fra da han levde. Neste gang du føler dette kan du jo kanskje spørre ut i lufta: «Er det deg?» og vent på svar. Svaret kan være hvordan du føler deg i kroppen, innfall du får, tanker som popper opp, noe som dukker opp i omgivelsene: en lyd, en fugl utenfor vinduet som stopper opp etc. Kommunikasjon med den andre siden skjer gjennom deg og gjennom omgivelsene, men ofte symbolsk gjennom f eks noe uvanlig som fanger oppmerksomheten din. 

Kondolerer for tapet ditt! Det må være vondt ❤️

Anonymkode: d0c52...5b1

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

jeg fikk besøk av min oldefar etter at han døde. Jeg satt hos ham i over ei uke på korttidsplass på sykehjemmet (veldig syk og i dødsfasen), hver dag og natt. Jeg sov på sykehjemmet, fikk egen seng og mat der. Den ene ganga, den eneste ganga, jeg valgte å dra hjem for å være med barna en times tid før jeg skulle tilbake, døde han. Vi hadde et svært nært forhold. Noen dager senere var det som om han plutselig var foran meg, la hendene på overarmene mine (kun følelsen av dette). Så var det som om han så på meg, sånn skikkelig også. Følte jeg ordentlig sett på. Så hørte jeg stemmen hans "Ja, nå må jeg dra. Ha det, Navn". Så var han borte og siden har han vært borte. Det føltes som et skikkelig godt farvel, og jeg er sikker på at han ventet med å dø til jeg ikke var hos ham. Fordi det ville gjort meg så vondt og det visste han. 

Anonymkode: 472cf...f9d

Opplevde noe liknende med morfar. Jeg drømte om han flere netter etter at han døde. En natt kom han i drømmen min og sa ha det. Jeg spurte om vi kom til å treffes igjen. Ha sa: du får vente og se.

Har ikke drømt om ham etter dette

Anonymkode: 050c4...aa1

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ingen måte du kan vite helt sikkert at dette er han, som i å bevise det. Det eneste du kan gjøre er å være åpen for at det du føler er sant. Du føler han står bak deg på kjøkkenet, ja, da gjør han det. Og grunnen til at det er akkurat der du kjenner han, får du en bekreftelse på i og med at du kobler det til minner fra da han levde. Neste gang du føler dette kan du jo kanskje spørre ut i lufta: «Er det deg?» og vent på svar. Svaret kan være hvordan du føler deg i kroppen, innfall du får, tanker som popper opp, noe som dukker opp i omgivelsene: en lyd, en fugl utenfor vinduet som stopper opp etc. Kommunikasjon med den andre siden skjer gjennom deg og gjennom omgivelsene, men ofte symbolsk gjennom f eks noe uvanlig som fanger oppmerksomheten din. 

Kondolerer for tapet ditt! Det må være vondt ❤️

Men hvordan kan man vite om det er ens egne tanker som popper opp i hodet eller den avdøde som snakker til deg?

ts

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Men hvordan kan man vite om det er ens egne tanker som popper opp i hodet eller den avdøde som snakker til deg?

ts

Matt Fraser som er et veldig kjent medium gjør gruppereadinger til bare noen hundrelapper hvis du er interessert. Hvis du blir plukket ut i gruppen så ser han nok din avdøde mann bak deg og kan si ting som han ikke har noen mulighet til å kunne vite, og det kan gi deg bekreftelse på at følelsen din stemmer. Bare et forslag :) Matt sier at sjelene til ens kjære står bak en, så det stemmer helt sikkert det du føler.

Anonymkode: c8ab2...48d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

ts

Det har med intuisjon å gjøre, og er det som klarsynte medium har lært seg å dyrke og lytte til og dermed differensiere mellom ens egne tanker og kommunikasjon med andre.  Men vi alle har evnen til å kommunisere med åndeverdenen. Tvilen står ofte i veien, for det vil ikke være på samme måten som når du snakker med noen i den fysiske verden. Det kan være at det nettopp er din egen «stemme» i hodet som sier ting, men at det kommer fra han. Hvis du er interessert i å øve opp evnen til å vite forskjellen, er meditasjon et bra sted å begynne. Om du stilner din egen tankestrøm, kan du lettere «høre» intuisjonen. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du ønsker at det er din avdøde mann så la han stå der. Prat gjerne med han 🤗

Anonymkode: 7bcd0...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke å tro på sånt før jeg opplevde det selv. Mormoren vår kom innom etter at hun døde, og vi var flere som hørte og så henne, så jeg kunne ikke skylde på hallusinasjoner heller, noe jeg ville gjort om det kun var jeg som opplevde det alene.

Anonymkode: 86854...3e6

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det.

Jeg jobber et sted der jeg ofte har sett en person i gangen, bare utydelig som en skygge. Og det er ikke bare jeg som har sett det. I tillegg mye lyder på et annet rom der det aldri pleier å være noen. Dunking i veggene og noe som blir dratt bortover gulvet. Når vi har sett etter så har det ikke vært noen der. Gammelt sykehjem. Er ikke sykehjem der nå. Jeg tror på at det er noe mer etter døden, og at de som ikke går videre går igjen som gjenferd. 

Anonymkode: 0bcd7...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Kanskje det.

Jeg jobber et sted der jeg ofte har sett en person i gangen, bare utydelig som en skygge. Og det er ikke bare jeg som har sett det. I tillegg mye lyder på et annet rom der det aldri pleier å være noen. Dunking i veggene og noe som blir dratt bortover gulvet. Når vi har sett etter så har det ikke vært noen der. Gammelt sykehjem. Er ikke sykehjem der nå. Jeg tror på at det er noe mer etter døden, og at de som ikke går videre går igjen som gjenferd. 

Anonymkode: 0bcd7...068

Jeg ønsker ikke å se han, se en skygge eller høre lyder, for det hadde skremt livskiten av meg, men å kommunisere med han på en måte som ikke skremmer meg.

Jeg har blitt veldig mørkredd etter at han døde fra meg, så jeg trenger ikke mer redsel i kroppen.

Ts

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg ønsker ikke å se han, se en skygge eller høre lyder, for det hadde skremt livskiten av meg, men å kommunisere med han på en måte som ikke skremmer meg.

Jeg har blitt veldig mørkredd etter at han døde fra meg, så jeg trenger ikke mer redsel i kroppen.

Ts

Alt dette kan du si høyt når du får den følelsen du beskriver av at han er der. Si f eks: «jeg vil gjerne kommunisere med deg, hvis dette er deg, men på en måte som gjør at jeg ikke blir redd». Vi bestemmer faktisk selv hva vi slipper inn og ikke, men vi må være bestemt. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lur Venn skrev (3 timer siden):

Nei, det er bare noe du ønsker sterkt/tror på

Og det vet du eller antar?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...