Gå til innhold

Hvor lenge kan klær ligge i tørketrommel etter at maskin er feridg

Lea amalie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer an på. 

Tørker jeg bomull, som i kluter og handklær i lik størrelse, blir det helt tørt, kan ligge lenge uten at det blir lukt.

Tørker jeg sengetøy er det maks 2-4 timer, da det hender det klumper seg, og må ristes og tørkes videre.

Andre klær tørker jeg ikke helt tørt, da det er en miks av materialer, går over, tørker noe litt videre. 

Anonymkode: 0a0e8...571

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge..! Åpner døren når den er ferdig, og tørker alt til det er helt tørt. Eneste jeg tar ut med en gang er dyner og puter, for de legger jeg flatt på tørkestativ eller henger opp 

Anonymkode: 90e50...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er tørt så kan det ligge så lenge du vil, er det derimot ikke helt tørt så bør det ikke ligge lenge.

Anonymkode: 1c961...35c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på når de i maskin skal tørkes. En fordel er da å tømme tørketrommel før de fra maskin legges inn.

Anonymkode: 3df6b...6d3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir jo krøllete. Ville ikke latt det ligge noe særlig. 

Anonymkode: a72a2...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døren på både vaskemaskin og trommel skal holdes åpne for å tørke ordentlig opp og unngå mugg/sopp i maskinene samt i tøyet. 

Anonymkode: 7141c...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Døren på både vaskemaskin og trommel skal holdes åpne for å tørke ordentlig opp og unngå mugg/sopp i maskinene samt i tøyet. 

Anonymkode: 7141c...1cb

Det er nok stikk motsatt:

https://www.dagens.no/livsstil/derfor-burde-du-aldri-la-doeren-til-vaskemaskinen-staa-aapen-etter-en-vaske

Anonymkode: 3df6b...6d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

"De lærde" strides om det der, og en kan finne artikler på nett som sier begge deler. Jeg har mer tro på at det er sunnere for maskina å bli tørr mellom vask, enn at døra kanskje kan bli litt slapp i hengselen over tid. 

Noen tørketromler har en antikrøll-funksjon der den vender klærne av og til etter tørkinga er over, og det vil ikke være noe gunstig at den står og gjør det i dagesvis. Det er også lurt å få tømt lofilteret ganske fort etter en tørk, for loen trenger ikke å være helt tørr selv om klærne er det. Er det kondenstørketrommel så bør også vannet tømmes innen rimelig tid, så da er det vel like så greit å ta klærne samtidig også?

Men jeg glemmer ofte klærne i tørketrommelen i en dag, uten at det har gjort noe som helst da. 

Anonymkode: 0c98e...bd8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge klærne er helt tørre kan de egentlig ligge i det uendelige - men da blir de veldig skrukkete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de er tørre så kan de vel ligge så lenge du ønsker. Skjønner ikke helt problemet?

Anonymkode: 25f59...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...