Gå til innhold

Bryllup uten mannen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tenker det er veldig sært at enkelte er invitert uten partnere.

Bruk hennes eget utsagn. Går ikke i bryllup uten partneren min.

Anonymkode: 2dcd1...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Greit å invitere vennegjengen uten partner, men da må det gjelde alle. Et bryllup hvor noen får ha med mens noen må stille alene er bare sært og jeg hadde vurdert å droppe det.

Anonymkode: 56046...e33

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går litt imot flertallet her, jeg... Venninnen min giftet seg for et par år siden. De ønsket å invitere mange, men selv om budsjettet var rimelig stort, hadde de jo visse grenser. Hun spurte meg da om det var ok at hun ikke ba kjæresten min, som hun knapt kjente. For meg var det selvfølgelig greit! De viktigste er jo at hun og mannen får den god dag, og da vil jeg heller at hun får be de hun vil, enn at hun må bestemme hvilken venn hun ikke kan be, fordi jeg ikke vil være der "alene". Kjente ikke litt på at det var rart engang. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 18.2.2025 den 8.31):

Greit å invitere vennegjengen uten partner, men da må det gjelde alle. Et bryllup hvor noen får ha med mens noen må stille alene er bare sært og jeg hadde vurdert å droppe det.

Anonymkode: 56046...e33

Ekspander  

Er vel ikke det dersom mannen er kompis med brudgommen og dama er venninne med bruden? 

Men ja.. sært å ikke invitere paret i seg selv. Virker ganske gjerrig og litt smålig🤔

Anonymkode: d0055...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 17.2.2025 den 19.51):

Jeg var nylig i et bryllup hvor brudgommen og bruden begge hadde store omgangskretser. Brudgommen valgte da å invitere hele sin store vennegjeng, men samtidig velge noen i gjengen som ikke hadde med følge. Alternativet var at han ikke kunne invitere alle kompisene. Det var både plass- og økonomihensyn. Jeg tenkte ikke noe negativt om det da jeg hørte det, og tror ikke kompisgjengen hans synes det var noe problem. Noen ganger så må man prioritere, og så lenge det ikke gjelder bare én eller to personer, men flere, så tenker jeg det er helt greit. 

Anonymkode: 39e30...388

Ekspander  

Ja, og jeg vedder på at ingen av kompisene til brudgommen lagde noe drama ut av det heller. Typisk (for en del) damegreie 😂

Anonymkode: 3899b...ac4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville ikke gjort det helt slik selv, men samtidig skulle det svært mye til før jeg ikke hadde reist.

For meg er et par ting vesentlige. 1) Hvor stor del av gjengen er invitert med og uten partner. 2) Hvilke relasjoner er det mellom de andre partnerne og paret. 
Det er ordentlig kjipt om et flertall får ha med seg partner, men kanskje mer forståelig om for eksempel 2 av 10 blir invitert (og dette bygger naturlig på relasjoner). Det er også forskjell på å møte hverandre et par ganger i større settinger, og om for eksempel inviterte partnere har en annen relasjon til de som faktisk skal gifte seg.

Nå skal det sies at jeg synes vi det er helt greit å dra i bryllup på egen hånd. Og også har en mann som ikke er over seg av begeistring i bryllup til personer han ikke kjenner…

Anonymkode: 23e91...f9a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bryllup er jo bare en stor fest, så skjønner ikke helt hvorfor man MÅ gå sammen som par? Jeg blir stadig invitert til fest uten partner og vice versa. Når det er sagt, jeg har opplevd å være den eneste i venninnegjeng som ble ekskludert fra en intim 17.mai frokost, fordi hu ene hadde nettopp fått seg kjæreste, og da ble han invitert i stedet for meg. Det føltes ganske så jævlig. 

Anonymkode: 161ee...b29

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 17.2.2025 den 10.36):

Om du må passe på mannen din så bør du kanskje invitere til feiring av skillsmisse.

Anonymkode: 80e79...f85

Ekspander  

Det er faktisk mange, både menn og kvinner, som ikke er så glad i store selskap og er sjenert overfor folk en ikke kjenner. Min mann er sånn. Han blir litt lost, for han er ikke så flink å småsnakke med andre han ikke kjenner, og blir sittende og ikke si så mye. Han liker ikke å klenge på meg, men jeg synes heller ikke det er så gøy å se at han ikke har det greit. Ingen grunn til skilsmisse for min del. Jeg elsker mannen min uansett 😊

Anonymkode: 87366...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er drama, TS! Du er ikke en kjempenær venninne, og mannen din er da sikkert enda lenger ute. Folk må slutte å være så nærtakende!

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 17.2.2025 den 10.57):

Sært å ikke invitere partnere synes jeg. I hvert fall når det er snakk om noen utvalgte partnere. 

Har du noen nære venninner som også skal dit alene? 

Tror jeg hadde vurdert å droppe det. I småbarnsfasen synes jeg det var ekstra fint med selskap for oss begge

Anonymkode: 418a4...76e

Ekspander  

Hvorfor er det sært? Noen av partnerne er kanskje partnere av nærmere venninner, som gjør at partnerne er nærmere.....  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 17.2.2025 den 10.35):

Bryllup er noe dritt. Mitt minstekrav er at min bestevenn får komme. Kaster ikke bort en hel dag på andre sitt tull om jeg ikke kan kaste bort dagen sammen med mannen.

Hadde 100% takka nei og bestilt pizza og sett serie, hatt sex eller noe med mannen.

Ekspander  

Huff så fælt å være borte fra mannen noen timer... Sikkert ingen koselig gjest heller, når du tydelig gir inntrykk av at bryllup er "noe dritt", så hadde tenkt at var du min venninne som ikke taklet at jeg ikke kunne invitere alle jeg ville, så hadde jeg tenkt at "Ja,ja, kose deg med sex og pizza, så kan jeg invitere noen som har lyst å komme". Det hadde nok løst noen problemer med logistikken 😊

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 21.2.2025 den 8.48):

Huff så fælt å være borte fra mannen noen timer... Sikkert ingen koselig gjest heller, når du tydelig gir inntrykk av at bryllup er "noe dritt", så hadde tenkt at var du min venninne som ikke taklet at jeg ikke kunne invitere alle jeg ville, så hadde jeg tenkt at "Ja,ja, kose deg med sex og pizza, så kan jeg invitere noen som har lyst å komme". Det hadde nok løst noen problemer med logistikken 😊

Ekspander  

Det handler jo ikke om at hun ikke klarer seg uten mannen noen timer, men det er en uting å splitte par i et bryllup, og særlig når det bare gjelder enkelte. Kjedelig å skulle feire andres kjærlighet uten å få ha med sin egen livsledsager. Brudepar kan selvsagt invitere hvem de vil, men da må de også godta at gjester takker nei når de må komme uten partner. 

Anonymkode: 0452c...486

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selv om dere er et par, så er dere ikke sammensveiset ved hofta. Om å gå i andres bryllup er viktig eller ikke får være opp til en hver, men det er også brudeparets rett å invitere de de vil. Er det viktig å feire dagen til venninna di? Gå. Er det ikke så farlig fordi du ikke kan drasse på gubben din, bli hjemme. Å MÅTTE invitere folk man ikke kjenner spesielt er ikke alles ønske.

Jeg har knapt møtt partnere til enkelte av mine venner. Å feire en stor dag med folk jeg har sagt hei til en gang er ikke aktuelt. 

Anonymkode: 22c1a...93f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 23.2.2025 den 11.20):

Selv om dere er et par, så er dere ikke sammensveiset ved hofta. Om å gå i andres bryllup er viktig eller ikke får være opp til en hver, men det er også brudeparets rett å invitere de de vil. Er det viktig å feire dagen til venninna di? Gå. Er det ikke så farlig fordi du ikke kan drasse på gubben din, bli hjemme. Å MÅTTE invitere folk man ikke kjenner spesielt er ikke alles ønske.

Jeg har knapt møtt partnere til enkelte av mine venner. Å feire en stor dag med folk jeg har sagt hei til en gang er ikke aktuelt. 

Ekspander  

Å feire en stor dag uten kjæresten min er ikke aktuelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 23.2.2025 den 14.54):

Å feire en stor dag uten kjæresten min er ikke aktuelt. 

Ekspander  

Og det er ditt valg. På lik linje at brudeparet kan velge hvem de skal invitere.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 18.2.2025 den 19.53):

Ja, og jeg vedder på at ingen av kompisene til brudgommen lagde noe drama ut av det heller. Typisk (for en del) damegreie 😂

Anonymkode: 3899b...ac4

Ekspander  

Ingen vet hvordan de reagerte, de fleste menn er ikke på Kvinneguiden og lager tråder.

Jeg synes det er ganske sært å først invitere som par, for deretter å si at mannen til TS ikke får komme likevel. Hvis TS er en del av en stor venninnegjeng, har hun vel likevel folk som hun kjenner der, slik at hun slipper å kjede seg alene blant en drøss familie og venner av brudeparet, men det er likevel ganske uvanlig at noen får ha med partnere mens andre ikke får. Da burde det vært sånn fra starten av at ingen skulle ha med samboer/ektefelle.

Anonymkode: 85b67...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 17.2.2025 den 10.36):

Om du må passe på mannen din så bør du kanskje invitere til feiring av skillsmisse.

Ekspander  

Om du ikke passer på at partneren din har det bra, så bør kanskje partneren din invitere til feiring av skillsmisse.

Anonymkode: 34f9a...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg personlig synes at til bryllup og andre store anledninger, inviteres man med partner.

Anonymkode: 12240...98f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 17.2.2025 den 8.55):

Er i en venninnegjeng der den ene skal gifte seg. Jeg og hun er ikke spesielt nære, men vi møtes flere ganger i løpet av året i sosiale settinger med resten av gjengen. Nå skal hun gifte seg og har hele veien hatt inntrykk av at partnere er invitert. Vi har møttes med partnere alle sammen og snakket om bryllupet. 

Så kommer kontrabeskjed om at enkelte partnere ikke er inviterte likevel. Pga plassmangel. Min partner er altså da ikke invitert i bryllupet. Vi er gift, bor sammen og har et felles barn. Vi har vært sammen i 3 år og hun har truffet han, ikke alene, men i settinger med resten av gjengen. 

Selv om vi ikke er nære jeg og hun så synes jeg dette er veldig spesielt og rart og vurderer faktisk å ikke komme. Må også legge til at hun selv faktisk har sagt at hun aldri ville dratt i et bryllup som solo gjest uten hennes partner. Er ganske irritert over det hele egentlig og man føler seg jo som en slags B gjest. 

Vet at det blir dårlig stemning hvis jeg ikke kommer og at hun antageligvis kommer til å konfrontere meg og lage dårlig stemning.. Hva ville dere gjort? 

Må legge til at jeg og min mann giftet oss på drop in da vi fant ut at jeg var gravid og hadde kun foreldre som vitner, ingen venner o.l. 

Anonymkode: 3fc7c...3a0

Ekspander  

Her synes jeg du lager problemer ut av ingenting. Dere er ikke nære. Da er det ikke unaturlig å bare invitere deg. Må du alltid ha med mannen når du deltar på noe? 

Anonymkode: c396e...6b9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 18.2.2025 den 19.45):

Er vel ikke det dersom mannen er kompis med brudgommen og dama er venninne med bruden? 

Men ja.. sært å ikke invitere paret i seg selv. Virker ganske gjerrig og litt smålig🤔

Anonymkode: d0055...fbc

Ekspander  

"Gjerrig og smålig".... kanskje de rett og slett ikke har råd til å invitere alle de ønsker å ha der PLUSS partner?

Anonymkode: ac69e...4d1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...