AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:20 #1 Del Skrevet mandag kl 08:20 Vi har vært sammen i tretten år og gift i åtte og har tre barn sammen. Selv om småbarnsfasen har tæret på, føler jeg at vi alltid har hatt et sterkt og tillitsfullt forhold. Kanskje aldri den helt store gnisten, men masse kjærlighet i bunn. Jeg har aldri mistenkt utroskap i det hele tatt, og har heller aldri vært i nærheten av å være det selv. På fredag står jeg og lager mat med en oppskrift oppe på mobilen hennes da hun begynner å få varsler fra en fyr jeg aldri har hørt om. Han bere henne på en flørtete måte om si noe pent til henne på valentinesdagen og så ramser han opp komplimenter til henne, blant annet "sexy" og "god i senga". Dette rant inn uten at jeg kunne se hele meldinger. I stedet for å konfrontere stengte jeg av mobilen hennes og hentet opp oppskriften på min egen og lot som ingenting. Jeg observerte at hun ble ganske innesluttet og fjern i minuttene etter at hun åpnet telefonen sin igjen, men jeg aner ingenting om hva hun har svart eller om hun har svart. Jeg vet hvem eksene hennes er, og de er de eneste hun har hatt sex med. Han fyren var ikke en av de. Nå tenker jeg at hun 90 prosent sikkert har vært utro en eller annen gang i forholdet vårt. Jeg aner bare ikke hvordan jeg skal konfrontere. Av en eller annen grunn så sitter det så utrolig langt inne å si noe om hva jeg har sett. Noen råd til hvordan å håndtere denne situasjonen? Anonymkode: fa9ab...d55 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet mandag kl 08:45 #2 Del Skrevet mandag kl 08:45 Det enkleste er ofte det beste. "Du, jeg sliter med noe. Her om dagen når jeg lånte mobilen din til å følge oppskriften dukket det opp en del varsler om meldinger fra XXX jeg kun såg brøkdelen av - men det jeg såg gav meg et inntrykk av at det var seksuelt ladet. Hva er det som foregår?". Og så må du nesten ta det ut fra svarene du får og hvordan hun reagerer. 21 2 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:06 #3 Del Skrevet mandag kl 09:06 Jeg tror også du bør si ifra. Håper dette er en creep som små forfølger henne og sender tankeløse kjærlighetserklæring uten selvinnsikt, å ikke at hun er utro mot deg. Anonymkode: 3ed15...aaa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
911 Skrevet mandag kl 09:08 #4 Del Skrevet mandag kl 09:08 (endret) AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Vi har vært sammen i tretten år og gift i åtte og har tre barn sammen. Selv om småbarnsfasen har tæret på, føler jeg at vi alltid har hatt et sterkt og tillitsfullt forhold. Kanskje aldri den helt store gnisten, men masse kjærlighet i bunn. Jeg har aldri mistenkt utroskap i det hele tatt, og har heller aldri vært i nærheten av å være det selv. På fredag står jeg og lager mat med en oppskrift oppe på mobilen hennes da hun begynner å få varsler fra en fyr jeg aldri har hørt om. Han bere henne på en flørtete måte om si noe pent til henne på valentinesdagen og så ramser han opp komplimenter til henne, blant annet "sexy" og "god i senga". Anonymkode: fa9ab...d55 Selvsagt konfronterer du henne for å få en forklaring, men gjerne på en forsiktig måte som Snublefot beskriver. Dette oser det utroskap av. Om jeg hadde oppdaget dette på min kones mobil hadde jeg åpnet samtaleloggen for å finne ut mer. Sjekk vennelistene hennes på SoMe for å finne ut hvem denne mannen er. Kanskje han er i et forhold eller gift. Håper det har en "naturlig" forklaring og at du får en avklaring. At hun ikke nevner disse meldingene og viser de til deg gjør at det hele skurrer litt. Endret mandag kl 09:11 av 911 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:18 #5 Del Skrevet mandag kl 09:18 Jeg tenker fremgangsmåten til Snublefot62 er riktig. Direkte, men rolig spørsmål er et godt utgangspunkt. "Da jeg lånte telefonen din til å følge den oppskriften på fredag, kom det inn varsler fra XX. Jeg gikk ikke inn på meldingene, men i varslene så jeg at han blant annet sa du var god i senga, så jeg tror det er viktig at vi har en prat nå, om ditt forhold til denne mannen og hva det betyr for vårt forhold fremover." Anonymkode: dcdab...c69 5 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:27 #6 Del Skrevet mandag kl 09:27 Kom på en tilleggsopplysning. Jeg er helt sikker på at hun er smart nok til å skru av varsler dersom hun har en pågående "forbudt" samtale. Er derfor ganske sikker på at han her er én fra fortiden som plutselig skrev til henne. Men som sagt ikke én av de hun har sagt at hun var med før meg, så jeg tenker at noe kanskje har skjedd tidligere i forholdet. TS Anonymkode: fa9ab...d55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:28 #7 Del Skrevet mandag kl 11:28 Dere er nødt om å snakke om dette. Ellers så kommer det til å gnage og gnage, og det kan ødelegge forholdet bare det. Snublefot62 synes jeg skrev et glimrende forslag! Anonymkode: e5c30...16c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:34 #8 Del Skrevet mandag kl 11:34 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kom på en tilleggsopplysning. Jeg er helt sikker på at hun er smart nok til å skru av varsler dersom hun har en pågående "forbudt" samtale. Er derfor ganske sikker på at han her er én fra fortiden som plutselig skrev til henne. Men som sagt ikke én av de hun har sagt at hun var med før meg, så jeg tenker at noe kanskje har skjedd tidligere i forholdet. TS Anonymkode: fa9ab...d55 Hadde jeg sett en sånn melding på min partners mobil, hadde ikke han fått den mobilen før jeg hadde sett alt og fått en forklaring. Nå er dette for sent i ditt tilfelle, men jeg hadde helt klart konfrontert. Hardt og brutalt. Anonymkode: b4c50...d45 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:44 #9 Del Skrevet mandag kl 11:44 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hadde jeg sett en sånn melding på min partners mobil, hadde ikke han fått den mobilen før jeg hadde sett alt og fått en forklaring. Nå er dette for sent i ditt tilfelle, men jeg hadde helt klart konfrontert. Hardt og brutalt. Anonymkode: b4c50...d45 Dette er veldig sjelden den beste måten å få ærlige svar på. Anonymkode: dcdab...c69 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:00 #10 Del Skrevet mandag kl 12:00 Er du en veldig sjalu person? Eller blir det raskt dårlig stemning? Her hadde jeg sagt noe direkte om noe dukket opp. Og mannen hadde sagt det direkte om det kom "noe fra fortiden", eller noe feilsendt. Høres ikke ut som et sunt forhold. Med mindre det bare er litt underholdning du søker i dag. AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hadde jeg sett en sånn melding på min partners mobil, hadde ikke han fått den mobilen før jeg hadde sett alt og fått en forklaring. Nå er dette for sent i ditt tilfelle, men jeg hadde helt klart konfrontert. Hardt og brutalt. Anonymkode: b4c50...d45 Det høres heller ikke sunt ut. Siste jeg ville antatt var at mannen var en aktiv part i dette. Anonymkode: a9efa...799 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:13 #11 Del Skrevet mandag kl 12:13 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er du en veldig sjalu person? Eller blir det raskt dårlig stemning? Her hadde jeg sagt noe direkte om noe dukket opp. Og mannen hadde sagt det direkte om det kom "noe fra fortiden", eller noe feilsendt. Høres ikke ut som et sunt forhold. Med mindre det bare er litt underholdning du søker i dag. Det høres heller ikke sunt ut. Siste jeg ville antatt var at mannen var en aktiv part i dette. Anonymkode: a9efa...799 Jeg har aldri sett på meg selv som veldig sjalu, men kanskje mest fordi jeg aldri har hatt noen grunn til å være det. Dårlig stemning er det svært sjelden mellom oss. Men jeg er konfliktsky som person og sikkert ganske redd for hva som "gjemmer seg" her, hvis du lurer på grunnen til at jeg ikke konfronterte med én gang. Jeg er opptatt av å konfrontere på en måte som ikke beskylder henne dersom det faktisk ikke er noe, og som gjør at hun er ærlig dersom det er noe, Anonymkode: fa9ab...d55 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:14 #12 Del Skrevet mandag kl 12:14 Snublefot62 skrev (3 timer siden): Det enkleste er ofte det beste. "Du, jeg sliter med noe. Her om dagen når jeg lånte mobilen din til å følge oppskriften dukket det opp en del varsler om meldinger fra XXX jeg kun såg brøkdelen av - men det jeg såg gav meg et inntrykk av at det var seksuelt ladet. Hva er det som foregår?". Og så må du nesten ta det ut fra svarene du får og hvordan hun reagerer. Jeg må vel bare innse at dette er et godt forslag, selv om det virker veldig skummelt å faktisk skulle ta skrittet og ta den samtalen. Men takk. Anonymkode: fa9ab...d55 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:22 #13 Del Skrevet mandag kl 12:22 Er vel faktisk såpass spesielt å ikke skru av varsler eller skjule ting bedre og deretter la deg bare låne mobilen når det passer deg - hvis hun faktisk har et forhold hun prøver å skjule. Tror du har rett, hun er nok smart nok til at du ikke hadde funnet det slik. Så vanskelig er det ikke å skjule... en gang jeg datet (ikke var sammen med!) flere på en gang, så ga jeg muligens han andre navnet til bestevenninna mi på mobilen... siden avsender kom opp eller noe sånt. Enten er hun utro og tenker du må finne det ut snart, ellers er det noen som sender henne slik uansett. Så ville ikke vært alt for nervøs for den samtalen. Men svar må du jo få uansett. Anonymkode: f6751...4f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:50 #14 Del Skrevet mandag kl 12:50 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg har aldri sett på meg selv som veldig sjalu, men kanskje mest fordi jeg aldri har hatt noen grunn til å være det. Dårlig stemning er det svært sjelden mellom oss. Men jeg er konfliktsky som person og sikkert ganske redd for hva som "gjemmer seg" her, hvis du lurer på grunnen til at jeg ikke konfronterte med én gang. Jeg er opptatt av å konfrontere på en måte som ikke beskylder henne dersom det faktisk ikke er noe, og som gjør at hun er ærlig dersom det er noe, Anonymkode: fa9ab...d55 Det er derfor jeg alltid vil gå for "med en gang". For å ta opp noe, etter å ha tenkt på det, vil alltid føles mer konfronterende. Da legger man mye mer i det, enn å spontant si "oi, her tikket det inn mye rart" Anonymkode: a9efa...799 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet mandag kl 13:16 #15 Del Skrevet mandag kl 13:16 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg må vel bare innse at dette er et godt forslag, selv om det virker veldig skummelt å faktisk skulle ta skrittet og ta den samtalen. Men takk. Anonymkode: fa9ab...d55 Det du må ha litt i bakhodet er at å utsette det strengt tatt bare skaper større konflikt/konfrontasjon enn å ta det med en gang. Og utsetter du det så vil du i lang tid gå å gnage på det og skape avstand mellom dere, kanskje til og med ødelegger for eksisterende følelser. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:48 #16 Del Skrevet mandag kl 13:48 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Det er derfor jeg alltid vil gå for "med en gang". For å ta opp noe, etter å ha tenkt på det, vil alltid føles mer konfronterende. Da legger man mye mer i det, enn å spontant si "oi, her tikket det inn mye rart" Anonymkode: a9efa...799 Snublefot62 skrev (31 minutter siden): Det du må ha litt i bakhodet er at å utsette det strengt tatt bare skaper større konflikt/konfrontasjon enn å ta det med en gang. Og utsetter du det så vil du i lang tid gå å gnage på det og skape avstand mellom dere, kanskje til og med ødelegger for eksisterende følelser. Gode poenger. Jeg må bare manne meg opp og ta det når barna er i seng i kveld. Grøss og gru. Anonymkode: fa9ab...d55 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 14:10 #17 Del Skrevet mandag kl 14:10 Det virker jo utrolig spesielt dersom hun er aktivt utro med en person hvor de er der hvor man deler flørtende kjærlighetserklæringer på valentines - så har hun varslinger på og lar deg stå og bruke mobilen hennes til en oppskrift? Altså.. er hun litt sånn korttenkt av natur? Det spiller jo inn her. En ting som ikke er så uvanlig eller spesielt, er at man får meldinger fra random ekser og one night stands iblant. Og det er også normalt å ikke nødvendigvis brette ut om alle ekser og one night stands. Jeg er en åpen person, men ingen kjæreste vet body counten eller navn og nummer på dem liksom. Og en ting jeg kan kjenne meg igjen i, som vel er litt sånn på kanten.. en sånn random eks, sender litt sånn flørt her og der, som nevnt. Så er det hvordan man svarer da. Noen ganger totalt avvisende, noen ganger bare mer eller mindre høflig, spiller litt med.. andre ganger flørter man selv. Uten at det trenger å bety noe mer enn at det er en søt melding, men det vil jo være over streken i de fleste forhold. Du må uansett bare spørre. Anonymkode: 4b51c...6e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 05:51 #18 Del Skrevet tirsdag kl 05:51 Hun sa at det var én hun hadde en greie med før meg som hun ikke har fortalt om. Etter litt om og men var forklaringen at hun syntes det var flaut å ha hatt en sexrelasjon/ikke kjæreste og at det var så kort tid før meg. Jeg tror henne, men får litt uggen magefølelse både pga løgnen og pga at jeg ikke vet hvordan hun evt svarte an og hva slags annen kommunikasjon de har/har hatt gjennom årene. At noe sånt måtte komme opp helt ut av det blå! TS Anonymkode: fa9ab...d55 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet tirsdag kl 06:09 #19 Del Skrevet tirsdag kl 06:09 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hun sa at det var én hun hadde en greie med før meg som hun ikke har fortalt om. Etter litt om og men var forklaringen at hun syntes det var flaut å ha hatt en sexrelasjon/ikke kjæreste og at det var så kort tid før meg. Jeg tror henne, men får litt uggen magefølelse både pga løgnen og pga at jeg ikke vet hvordan hun evt svarte an og hva slags annen kommunikasjon de har/har hatt gjennom årene. At noe sånt måtte komme opp helt ut av det blå! TS Anonymkode: fa9ab...d55 Ikke la den dårlige magefølelsen vokse over tid. Bestem deg nå for å tro på forklaringen og legg det bak deg, eller finn ut hva du trenger for å kunne gjøre det og be henne om hjelp til det. Lar du følelsen bli vil den vokse og overskygge mye annet. Vi mennesker er og skapt sånn at vi har en medfødt bekreftelsesbias. Vi leter etter «bevis» og mønster som bekrefter en mistanke eller tro vi har fra før. Så lar du magefølelsen få plass vil ting hun gjør til vanlig av helt legitime grunner kunne vris til å bli mistenkelige eller bekrefte magefølelsen din. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:30 #20 Del Skrevet tirsdag kl 10:30 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hun sa at det var én hun hadde en greie med før meg som hun ikke har fortalt om. Etter litt om og men var forklaringen at hun syntes det var flaut å ha hatt en sexrelasjon/ikke kjæreste og at det var så kort tid før meg. Jeg tror henne, men får litt uggen magefølelse både pga løgnen og pga at jeg ikke vet hvordan hun evt svarte an og hva slags annen kommunikasjon de har/har hatt gjennom årene. At noe sånt måtte komme opp helt ut av det blå! TS Anonymkode: fa9ab...d55 Det kan godt hende dette stemmer. Du må enten bestemme deg for å tro på det og legge situasjonen bak deg, eller be om å få lese meldingsutvekslingen mellom dem. Anonymkode: dcdab...c69 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå