Gå til innhold

Er det lurt å kjøpe bitcoin nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om jeg kjøper for 50000, er det en lur investering? Er relativt ung og har 110000 i fond også som jeg vurderer å kjøpe bitcoin med, er det lurt? Hvilken sider er best å kjøpe på? 

Anonymkode: d7641...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er den siste siden jeg ville ha stilt et så viktig økonomisk spørsmål! 🫣🫣

Anonymkode: 3360c...8b5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis 160 000 er alle pengene du har, så absolutt ikke. Jeg ville ikke hatt mer enn maks 5-10% av investeringene mine i bitcoin. Som nå er ganske nær ATH dessuten. Jeg har mer enn 10% i BTC akkurat nå, men det er fordi det har gått mye opp de seneste månedene (jeg har ikke kjøpt det siste året). 

Anonymkode: bdb01...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Firi er grei, fordi da blir alt rapportert, og man trenger ikke være redd for at man gjør noe feil i forhold til å dokumentere hvor pengene kommer fra senere. Om man ønsker å ha det i det skjulte er imidlertid Firi ikke det man bør velge. Lett å betale fra konto og føre tilbake fra Firi også. 

Synes det er gøyere å ha litt ulik krypto, men om det er en god investering er vanskelig å spå. Jeg har hatt høyest avkastning på annet enn bitcoin, men ok på det også. 

Jeg ville ikke hatt det det meste jeg sparer i krypto. Fond er tryggere. Krypto investerer jeg ikke mer i enn det jeg har råd til å tape. Tenker på det litt som lotto egentlig, og har en spareavtale på 700 kr mnd, med variert krypto. Skal man spare seriøst i krypto bør man nok også seriøst sette seg inn i det og følge med på alt som påvirker verdier. 

Jeg har vært heldig med dette så langt. Mer flaks enn kunnskap. Noe av det jeg har i spareavtalen har steget mye. Bitcoin ikke så mye siden jeg startet, men det har vokst iallefall. 

Endret av Trolltunge
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som vet hvilken vei det går, men det burde gå konstant opp hvis folk tar til vettet. Hadde definitivt kjøpt hvis jeg ikke hadde noe.

Anonymkode: 52f00...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du bør bruker 50k på bitcoin eller ikke kommer an på svaret ditt på dette spørsmålet.

"Vil det komme en annen tulling senere som er villig til å betale mer enn det jeg ga for coinsene?"

Hvis svaret ditt er ja på dette, så bør du investere i bitcoin. Krypto er ikke verre dette. Dette er all analyse som er nødvendig i kryptomarkedet.

Anonymkode: 872b9...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig kjøper ikke noe mer nå, tror Bitcoin nærmer seg toppen for denne gang. Men ingen vet hvor høyt/lavt den skal.

Anonymkode: 23a02...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...