Gå til innhold

Innblanding i den andre forelderens samværsuker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Det er ikke snakk om "alene i en time" les innlegget mitt igjen! Far har kjøretid til hytta EN TIME før han er fremme, så skal han "ordne ting" og så skal han kjøre en time hjemover. Det er 2-3 timer der det ikke er noen i nærheten om han skulle trenge assistanse. Far er ikke i nærheten, og DET er problemet. AVSTANDEN, ikke tiden..

Anonymkode: 9bf57...6de

Han er fortsatt bare en time unna hvis gutten skulle ringe, hvis kjøretiden er en time. Hadde det vært en grunn til det så hadde han jo sluppet alt og reist hjem.

Det blir med andre ord akkurat det samme med de som jobber i Oslo med en togtur på 45 min, kjøretid osv som til sammen blir en time, mens barna er hjemme alene etter skolen fra kl 14.

Hvis det brenner osv så ringer han jo et nødnummer, og blir ivaretatt til en av dere kommer.

Anonymkode: 4ceed...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg står på mitt, du er H Y S T E R I S K. Klarer ikke ungen din dette er det fordi du har feilet med oppdragelsen. Stakkars barn, jaggu godt det ihvertfall har en normal pappa.

Anonymkode: d02b2...272

Av hensyn til TS sine ønsker skulle jeg ikke kommentere , men du drar det for langt her. Far er ikke den normale av oss han har nemlig fått tilstand av flere miljøterapeuter, barnevern, abup og skolen fordi han ikke er "koblet på" og tenker på seg selv og sine ønsker fremfor barnas. Vi har vært innom MST, veileding og dialog gjennom helsestasjon (deriblant oppfølging av psykiater, psykolog og martemeo veiledning). Han er ikke den normale i forholdet med mindre du anser hygiene, kosthold, regler/konsenkvenser/oppfølging/ uregelmessig medisindoseing/medisinnekt, mangel grenser når det gjelder spilletid/leggetid til å være unødvendig del av oppdragelsen. Han er egoistisk og jeg har fått bekreftet fra alle hold at jeg ikke er hysterisk, jeg er innenfor det som kreves, jeg er konsenkvent og gjør det som er riktig for vår sønn. 

Tror du må ta en runde med deg selv om å dømme hele forholdet til folk du ikke aner noe som helst om. Det er idiotisk av dere å komme med bastante påstander om min "hysteri" og "far er den normale" når du ikke aner en tredel om oss.

Jeg håper du møter på min eks og barna en gang i fremtiden... du ser dem nok: det er han med den umedisinerte ADHD ungen som springer villt rundt seg og finner på masse tull, som ikke greier å stoppe eller ta til seg beskjeder fra andre, mens far sitter med ryggen til og drikker kaffe og snakker med de andre voksne. Og nei jeg overdriver ikke, der jeg skrev nå er nokså vanlig for han.. enjoy..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vi bor slutter de aller fleste på SFO når de gå i 3.klasse, da går de hjem. Mange er da alene frem til foreldrene kommer. Og de aller fleste foreldre jobber ca 45-60 min hjemmefra. En må faktisk lære barna fra de er relativt små hva de gjør i de forskjellige situasjonene. 

En kan ikke forvente eller forlange at samværsforelder skal ha meldeplikt til den andre. Utenlandsferie , ja, Men alt utenom det har en ikke noe med å bry seg med. Begge foreldrene har like rettigheter til hva de kan ta med barna på. Og vil BF la 12 åringen være alene hjemme så er det opp til  barnefar å avgjøre. Om han er 12 og noe umoden, så er han vel ikke på nivå med en på 8-9? 

Han må jo starte et sted for å gjøre de relativt selvstendige. Hva gjør du når de skal på leirskole? Leier hytte i nærheten i tilfelle? 

Så om BF skal noe, og du ikke er i bygda som du kaller det, skal ikke BF kunne gjøre andre ting enn å sitte hjemme med den på 12? Eller sitter du som bakvakti tilfelle far skulle kjøre en tur og den på 12 trenger deg? 

En må faktisk slippe opp når barna nærmer seg en viss alder. 

kontroll behov kalles det

Anonymkode: 2e9f9...181

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og mannen har grei kontakt med min barnefar og hans barnemor når barna er hos oss. Bilder på snap o.l. Og fleksibel om noen av oss skal noe som vi ønsker å ha med barna på.

Gir beskjed i forveien om vi (eller dem) har planer om å reise utenlands.  

Anonymkode: 38ad2...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Av hensyn til TS sine ønsker skulle jeg ikke kommentere , men du drar det for langt her. Far er ikke den normale av oss han har nemlig fått tilstand av flere miljøterapeuter, barnevern, abup og skolen fordi han ikke er "koblet på" og tenker på seg selv og sine ønsker fremfor barnas. Vi har vært innom MST, veileding og dialog gjennom helsestasjon (deriblant oppfølging av psykiater, psykolog og martemeo veiledning). Han er ikke den normale i forholdet med mindre du anser hygiene, kosthold, regler/konsenkvenser/oppfølging/ uregelmessig medisindoseing/medisinnekt, mangel grenser når det gjelder spilletid/leggetid til å være unødvendig del av oppdragelsen. Han er egoistisk og jeg har fått bekreftet fra alle hold at jeg ikke er hysterisk, jeg er innenfor det som kreves, jeg er konsenkvent og gjør det som er riktig for vår sønn. 

Tror du må ta en runde med deg selv om å dømme hele forholdet til folk du ikke aner noe som helst om. Det er idiotisk av dere å komme med bastante påstander om min "hysteri" og "far er den normale" når du ikke aner en tredel om oss.

Jeg håper du møter på min eks og barna en gang i fremtiden... du ser dem nok: det er han med den umedisinerte ADHD ungen som springer villt rundt seg og finner på masse tull, som ikke greier å stoppe eller ta til seg beskjeder fra andre, mens far sitter med ryggen til og drikker kaffe og snakker med de andre voksne. Og nei jeg overdriver ikke, der jeg skrev nå er nokså vanlig for han.. enjoy..

Jeg synes det er på sin plass at du får forsvare deg når du får en sånn shit storm fra folk ikke aner hva de snakker om ❤️

Dere andre: kan dere ikke starte en egen tråd som handler om barn alene hjemme? Dere har jo tydeligvis utrolig sterke meninger om det. 

TS

Anonymkode: 67c1d...8e5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du utelater jo vesentlig informasjon! Tåpelig debattering av deg. Dette endrer historien ja. Jeg "dømmer" deg ut fra at både far og barn er normale og oppegående, det må jo du også forstå. For et ullhue!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du utelater jo vesentlig informasjon! Tåpelig debattering av deg. Dette endrer historien ja. Jeg "dømmer" deg ut fra at både far og barn er normale og oppegående, det må jo du også forstå. For et ullhue!

Alvorlig talt! Hva er det du driver med? Utelater informasjon? Debattering? Hun har ikke bedt om denne debatten en gang, hun svarte på mitt spørsmål i min tråd! Og så må hun forsvare seg mot drittslenging og stygge kallenavn fra deg og de andre som troller her. Vær så snill og kom deg ut av denne tråden og diskuter det der et annet sted. 

Anonymkode: 67c1d...8e5

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Uff, litt kjipt å ville sove med mor når man er 12, ja. 

Men du må øve deg på å gi slipp og ikke skremme gutten med at han aldri kan være alene. Hva er det verste som kan skje?  Han brenner vel ikke ned huset? 

Anonymkode: 96f36...f6d

Uff ja kjipt å være trygghet fr barnet sitt, for en grusom mor 

Anonymkode: acfdc...24d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dette er typisk de guttene som ender opp med å bo hjemme og aldri finner seg en partner. 
Du er overbeskyttende, fokuser heller på å lære han hva han skal gjøre når han er alene. 
De fleste 12 åringer klarer å være alene hjemme i flere timer, med unntak hvis det er noe diagnoser eller lignende.

Min datter på 10 år er alene hjemme noen timer etter skolen, hun lager seg mat. Er det noe så ringer hun. 

Anonymkode: 1d1bd...e74

Å dine barn er type barn som gjør som de vil for ingen bryr seg 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Skjønner hvorfor det ble brudd mellom dere, tenk å være sammen med ei så hysterisk person.

Anonymkode: 1d1bd...e74

Føler du deg bedre? Håper barna dine har bedre rollemodeller i livet sitt

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerp deg 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...