Gå til innhold

Legge baby på eget rom

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Baby er 6 mnd og har sovet i bedside crib inntil meg hele tiden. Vurderer å legge henne på eget rom framover, da hun våkner lett, f.eks. av at vi legger oss, at samboer snur seg (han hopper jo nesten i senga) etc. «Problemet» er at hun er våken hver 2.-3. time gjennom natta for mat (flaske) og ser for meg at det kan bli fryktelig slitsomt med den flyginga mellom rommene .. noen med erfaring? 

Anonymkode: 6a511...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde heller lagt samboer på eget rom, når det er hans bevegelser som er problemet. Mye mer slitsomt for deg å gå inn til henne hver 2.-3.time 

Anonymkode: 899c6...163

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss er det uaktuelt at samboer skal på eget rom. Når vi ikke har gjort det før så synes jeg det er rart nå, mtp alder begynner det jo å bli naturlig at baby skal på eget rom, ikke samboer: 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

For oss er det uaktuelt at samboer skal på eget rom. Når vi ikke har gjort det før så synes jeg det er rart nå, mtp alder begynner det jo å bli naturlig at baby skal på eget rom, ikke samboer: 

Hvorfor det egentlig? Barn har større behov for fysisk trygghet og nærhet til sine omsorgspersoner enn en voksen mann. 

Forskning viser at barn som samsover med foreldrene har et bedre regulert nervesystem. 

Anonymkode: 0442a...bf6

• Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Baby er 6 mnd og har sovet i bedside crib inntil meg hele tiden. Vurderer å legge henne på eget rom framover, da hun våkner lett, f.eks. av at vi legger oss, at samboer snur seg (han hopper jo nesten i senga) etc. «Problemet» er at hun er våken hver 2.-3. time gjennom natta for mat (flaske) og ser for meg at det kan bli fryktelig slitsomt med den flyginga mellom rommene .. noen med erfaring? 

Trenger hun så mye flaske om natten? Får hun fast føde på dagen?

Kanskje ting ordner seg og behovet for nattmat avtar om hun kommer på eget rom? Prøv, det er ingen skam å ta henne inn i gjen på soverommet om det ikke går. 

Anonymkode: 39b7e...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville lagt mannen på eget rom. Babyen er jo bitteliten og har behov for trygghet. 

Anonymkode: bb903...5e3

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår hvorfor det er mange forhold som ryker i småbarnsårene når det er så vanlig å sende mannen ut av soverommet 😂 Sier som TS, det ville vært fullstendig uaktuelt her. Den tiden og nærheten betyr veldig mye for oss i en travel hverdag. 

2.10m brede seng, Legg litt i det, så slipper man å kjenne bevegelser. Starte med eget rom, se hvordan det går. Seng ved siden av egen seng. Eller ta inn i egen seng om natta blir urolig. 

Anonymkode: 86d44...1a0

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit å flytte baby på eget rom. Og kanskje den sover bedre der, og vil ha mat sjeldnere om natta. Siden dere gir flaske, kan dere jo bytte på å mate.

Anonymkode: b5bd3...7b2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Veldig bakvendt. Hvorfor kaste ut ungen som er liten og har behov for nærhet? Mannen takler det bedre. 

Anonymkode: 19023...7f3

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

La mine på eget rom ca 3 mnd. Hadde en gammel tykk godstol siden av sengen til baby og ammet der. 

Tok med baby inn på rommet av og til etter behov. Men det trengte jeg ikke ofte. Jeg våknet lett, så det var  ikke noe problem  , da soverommet lå vinkel til vårt rom, så jeg kunne se sengen fra  vår seng. Teppegulv og kanskje 5 meter i mellom

Anonymkode: 2b39c...fec

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Forstår hvorfor det er mange forhold som ryker i småbarnsårene når det er så vanlig å sende mannen ut av soverommet 😂 Sier som TS, det ville vært fullstendig uaktuelt her. Den tiden og nærheten betyr veldig mye for oss i en travel hverdag. 

2.10m brede seng, Legg litt i det, så slipper man å kjenne bevegelser. Starte med eget rom, se hvordan det går. Seng ved siden av egen seng. Eller ta inn i egen seng om natta blir urolig. 

Jeg og mannen hadde nok gått fra hverandre om vi ikke hadde prioritert god søvn for hele familien. Vi gav hverandre annenhver natt på gjesterommet. At vi begge skulle sove usammenhengende i 2 år hadde vært helt uaktuelt hos oss. Er så glad vi var rause med hverandre.

Anonymkode: 043e7...b0f

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg og mannen hadde nok gått fra hverandre om vi ikke hadde prioritert god søvn for hele familien. Vi gav hverandre annenhver natt på gjesterommet. At vi begge skulle sove usammenhengende i 2 år hadde vært helt uaktuelt hos oss. Er så glad vi var rause med hverandre.

Se tipsene mine om størrelse og kvalitet på seng/senger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spør deg selv hvorfor du og samboer har lyst til å sove i samme seng, og så hvorfor skal da baby sove i egen seng?? Forundrer meg til stadighet at voksne oppegående folk tror det er ok å ha baby i egen seng på eget rom, men så svarer at det er jo koselig å sove med samboer når de får spørsmål om DE vil sove alene. 

Anonymkode: 66714...b94

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Se tipsene mine om størrelse og kvalitet på seng/senger :)

Vi har kingsize seng. Vi våkner begge to når barnet gråter, snakker eller er urolig, uansett hvor stor sengen er. 🙂

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Spør deg selv hvorfor du og samboer har lyst til å sove i samme seng, og så hvorfor skal da baby sove i egen seng?? Forundrer meg til stadighet at voksne oppegående folk tror det er ok å ha baby i egen seng på eget rom, men så svarer at det er jo koselig å sove med samboer når de får spørsmål om DE vil sove alene. 

Anonymkode: 66714...b94

Det er veldig trist. Stakkars små. Mamma og pappa trenger kos og nærhet hele natten, men babyen er i veien og må være alene...

• Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg lå på annet rom i 2 dager for å se om det kunne hjelpe. Ammet hver 2-3. time ca den gangen. Og det ble ikke som tenkt.. Fikk ikke sove igjen fort nok etter amming, fordi jeg var oppe og gikk og våknet for mye av det. Så ja det ble bare slitsomt. Samsoving er best for oss her. Mannen på eget rom etter eget ønske, da han ikke taklet å bli vekket så mye.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er veldig trist. Stakkars små. Mamma og pappa trenger kos og nærhet hele natten, men babyen er i veien og må være alene...

Enig! 

Anonymkode: 09b6f...c52

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var normalt at foreldre har separert rom sånn baby kan ligge sammen med mor. 

Anonymkode: 09b6f...c52

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...