Gå til innhold

Overhørte sjefen fortelle en kollega at han skulle si opp en ansatt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ææ hjelp. 
Forrige uke overhørte jeg sjefen min si til en annen kollega (denne kollegaen er en gammel traver på arbeidsplassen og en litt «høyere opp» i avdelingen) om å si opp en kollega av meg. Denne samtalen burde ikke ha skjedd, og i så fall, burde den ha vært på et lukket møterom.

Men, jeg var på toalettet og vegg i vegg med meg kom sjefen og denne kollegaen inn.. der det er svært tynne vegger.. og hvorpå kollega spurte hvordan det gikk med denne ansatte. Sjefen svarer da «nei, det er synd det ikke går bra.. hyggelig fyr, men vi kommer til å måtte si’n opp». 

Jeg ble så stresset og ukomfortabel at jeg ble sittende på do en stund før jeg turte å gå ut og tilbake til plassen min. Problemet er jo (sett bort ifra at dette ikke burde ha skjedd utenfor kontorets fire vegger), at denne kollegaen pr nå er sykemeldt! Han har vært sykemeldt 1 uke og skal han 2 uker til.. grunnen slik jeg har forstått det er personlige årsaker på hjemmebane, og ikke arbeidsrelatert eller fysisk sykdom. 

Jeg har hørt rykter om at arbeidet denne kollegaen har ikke utgjør forskjell på jobb, og at den bare suger penger.. noe som ikke er kollegaen min sin feil, han er helt super og står på som et driv jern! Men at ledelsen vil nedbemanne. 

Synes oppriktig synd på kollegaen min som ikke vet det her.. og at det skjer noe bak ens rygg i sykemeldingen. 

Lurer veldig på: 

1. ville du gitt kollegaen din en heads up? 
2. kan sjefen si opp en ansatt i sykemeldingsperioden? 

Anonymkode: a7ac4...324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ææ hjelp. 
Forrige uke overhørte jeg sjefen min si til en annen kollega (denne kollegaen er en gammel traver på arbeidsplassen og en litt «høyere opp» i avdelingen) om å si opp en kollega av meg. Denne samtalen burde ikke ha skjedd, og i så fall, burde den ha vært på et lukket møterom.

Men, jeg var på toalettet og vegg i vegg med meg kom sjefen og denne kollegaen inn.. der det er svært tynne vegger.. og hvorpå kollega spurte hvordan det gikk med denne ansatte. Sjefen svarer da «nei, det er synd det ikke går bra.. hyggelig fyr, men vi kommer til å måtte si’n opp». 

Jeg ble så stresset og ukomfortabel at jeg ble sittende på do en stund før jeg turte å gå ut og tilbake til plassen min. Problemet er jo (sett bort ifra at dette ikke burde ha skjedd utenfor kontorets fire vegger), at denne kollegaen pr nå er sykemeldt! Han har vært sykemeldt 1 uke og skal han 2 uker til.. grunnen slik jeg har forstått det er personlige årsaker på hjemmebane, og ikke arbeidsrelatert eller fysisk sykdom. 

Jeg har hørt rykter om at arbeidet denne kollegaen har ikke utgjør forskjell på jobb, og at den bare suger penger.. noe som ikke er kollegaen min sin feil, han er helt super og står på som et driv jern! Men at ledelsen vil nedbemanne. 

Synes oppriktig synd på kollegaen min som ikke vet det her.. og at det skjer noe bak ens rygg i sykemeldingen. 

Lurer veldig på: 

1. ville du gitt kollegaen din en heads up? 
2. kan sjefen si opp en ansatt i sykemeldingsperioden? 

Anonymkode: a7ac4...324

Ja man kan sies opp ved nedbemanning - sykmeldt eller ei, men liten hensikt iogmed nav betaler lønna ved langtidssykmelding

Nei ville ikke sagt noe, informasjon som ikke var ment for deg og du kan ha misforstått noe

Anonymkode: e308d...ca5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Øøøøh, hadde heller stilt spørsmål med hvorfor en medarbeider og sjefen din gikk inn sammen på et toalett... Enda en kg bruker som bare finner opp noe. Og "Denne samtalen burde ikke skjedd"?? Så du mener at en sjef ikke har lov til å informere sine underordnede? 

Og det skjer ikke bak ens rygg under sykemld. En underordnet blir informert. Personen det gjelder blir nok innkalt til drøftelsesmøte osv.. 

Enkelte er helt utrolige.

Anonymkode: 3dc36...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De kan ikke bare si opp en person uten grunn. 

Anonymkode: 6b1d2...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...