Summer00 Skrevet søndag kl 21:33 #1 Del Skrevet søndag kl 21:33 (endret) Jeg var hos fastlegen min for noen uker siden, men legen kunne ikke finne trådene eller spiralen.. så jeg ble derfor henvist videre til gynekolog. Legen sa at gynekologen kunne se spiralen med ultralyd, men det kunne hun ikke, så hun sa at den mest sannsynlig hadde fallt ut av seg selv, men henviste meg videre for å ta røntgen av magen/livmor. På røntgen viste det seg at spiralen fortsatt er der, men den ligger ikke helt nede der den skal være, men lenger oppe i selve livmoren. Da er det ikke rart at legen ikke klarte å se trådene, for de er jo helt inni livmoren! I tillegg så viste det seg på røntgen at spiralen ligger ikke nedover som den burde gjøre, derfor fant de heller ikke trådene under gynekologisk undersøkelse, for den ligger helt på tvers, altså sidelengs inne i livmoren! Nå venter jeg på å høre fra gynekologen som henviste meg til røntgen om hva som skjer videre.. Veldig flink gynekolog, så jeg føler meg trygg oppi det hele! MEN jeg har så vondt av denne spiralen og ønsker bare å få den ut så fort som mulig.. Vi ønsker også og komme i gang med prøving og baby! 🥰 Er så spent og nervøs for veien videre. Har tenkt på dette hele helgen... Har noen av dere erfaring med spiral og spiraltråder som er helt oppe i livmoren? Kan gynekologen fjerne den hos seg, kanskje med noen ekstra instrumenter som de kan bruke? Eller må jeg til sykehuset for operasjon? Håper ikke det blir operasjon 😕 Håper virkelig at noen av dere kan skrive litt her om erfaringer rundt dette hvis dere har det, eller hva dere tror er veien videre med denne spiralen ❤️ Tusen takk på forhånd! ❤️ Endret søndag kl 21:43 av Summer00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:37 #2 Del Skrevet søndag kl 21:37 Selv måtte jeg under narkose slik at de kunne få den ut, ukomplisert opplegg egentlig. De prøvde med kun bedøvelse først i over en time, etter at 4. legen og en sinnsykt gammel håndbok hadde blitt tatt i bruk (for å se om det fantes triks som de ikke hadde tenk på) ble brukt, ble det konklusjonen. Anonymkode: 44532...70e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:39 #3 Del Skrevet søndag kl 21:39 Måtte i narkose. Utblokking for å få den ut. Anonymkode: dbe3e...5c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summer00 Skrevet søndag kl 21:41 Forfatter #4 Del Skrevet søndag kl 21:41 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Måtte i narkose. Utblokking for å få den ut. Anonymkode: dbe3e...5c5 Var det en vanlig operasjon? Eller bare narkose mens du sitter i vanlig gyn.stol for å få den ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summer00 Skrevet søndag kl 21:41 Forfatter #5 Del Skrevet søndag kl 21:41 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Selv måtte jeg under narkose slik at de kunne få den ut, ukomplisert opplegg egentlig. De prøvde med kun bedøvelse først i over en time, etter at 4. legen og en sinnsykt gammel håndbok hadde blitt tatt i bruk (for å se om det fantes triks som de ikke hadde tenk på) ble brukt, ble det konklusjonen. Anonymkode: 44532...70e Var det en vanlig operasjon? Eller bare narkose mens du sitter i vanlig gyn.stol for å få den ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:46 #6 Del Skrevet søndag kl 21:46 Summer00 skrev (4 minutter siden): Var det en vanlig operasjon? Eller bare narkose mens du sitter i vanlig gyn.stol for å få den ut? Kikhullsoperasjon. Altså veldig lite inngripende, men smertefullt. Derav narkose. Slapp av, det går fint det der!!😊 Anonymkode: 013dd...570 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:49 #7 Del Skrevet søndag kl 21:49 Summer00 skrev (3 minutter siden): Var det en vanlig operasjon? Eller bare narkose mens du sitter i vanlig gyn.stol for å få den ut? Man kan ikke sitte i en vanlig gyn.stol å få narkose, så det blir jo sånn sett som en vanlig operasjon inne på operasjonssalen, i mitt tilfelle kunne de ‘snitte’ den lett ut, de gikk inn vaginalt, så var med tanke på smerter ved å gjøre det uten narkose som ble avgjørende i mitt tilfelle. Det hele var gjort i løpet av kort tid, så dagkirurgi, blødde litt i dagene etterpå og kunne ikke ha sex/bruke tampong på 2 eller 4 uker, husker ikke helt da det begynner å bli noen år siden. Paracet tok smertene, var som litt kraftige menssmerter☺️ Anonymkode: 44532...70e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:52 #8 Del Skrevet søndag kl 21:52 Summer00 skrev (18 minutter siden): Jeg var hos fastlegen min for noen uker siden, men legen kunne ikke finne trådene eller spiralen.. så jeg ble derfor henvist videre til gynekolog. Legen sa at gynekologen kunne se spiralen med ultralyd, men det kunne hun ikke, så hun sa at den mest sannsynlig hadde fallt ut av seg selv, men henviste meg videre for å ta røntgen av magen/livmor. På røntgen viste det seg at spiralen fortsatt er der, men den ligger ikke helt nede der den skal være, men lenger oppe i selve livmoren. Da er det ikke rart at legen ikke klarte å se trådene, for de er jo helt inni livmoren! I tillegg så viste det seg på røntgen at spiralen ligger ikke nedover som den burde gjøre, derfor fant de heller ikke trådene under gynekologisk undersøkelse, for den ligger helt på tvers, altså sidelengs inne i livmoren! Nå venter jeg på å høre fra gynekologen som henviste meg til røntgen om hva som skjer videre.. Veldig flink gynekolog, så jeg føler meg trygg oppi det hele! MEN jeg har så vondt av denne spiralen og ønsker bare å få den ut så fort som mulig.. Vi ønsker også og komme i gang med prøving og baby! 🥰 Er så spent og nervøs for veien videre. Har tenkt på dette hele helgen... Har noen av dere erfaring med spiral og spiraltråder som er helt oppe i livmoren? Kan gynekologen fjerne den hos seg, kanskje med noen ekstra instrumenter som de kan bruke? Eller må jeg til sykehuset for operasjon? Håper ikke det blir operasjon 😕 Håper virkelig at noen av dere kan skrive litt her om erfaringer rundt dette hvis dere har det, eller hva dere tror er veien videre med denne spiralen ❤️ Tusen takk på forhånd! ❤️ Jeg dro privat, et par dagers ventetid. 1200,- og 5 min så var den ute. Anonymkode: e6afe...93f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå