AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:29 #1 Del Skrevet søndag kl 21:29 Hvis du måtte ta hensyn til at du skulle bruke det med barna dine (= pes med veldig lang reisevei), og du hadde ca 500.000 euro til rådighet? Spennende hvis dere også nevner by/sted, ikke bare hvilket land. Og gjerne noe om hva som er bra med stedet ☺️ Anonymkode: 7dc3b...cda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:33 #2 Del Skrevet søndag kl 21:33 Meloneras på Gran Canaria. Anonymkode: 3755f...00b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:33 #3 Del Skrevet søndag kl 21:33 Personlig ville jeg kjøpt det i Thailand, det bort fra at det ikke oppfyller kriteriet om reisevei og utlendinger ikke kan eie der. Med dine premisser: Gresk øy med flyplass. Anonymkode: 57113...b63 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:35 #4 Del Skrevet søndag kl 21:35 Kreta. Lang sesong..2 flyplasser og mange avganger. Garantert sommer fra april til oktober. Anonymkode: 70b95...726 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet mandag kl 08:48 #5 Del Skrevet mandag kl 08:48 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kreta. Lang sesong..2 flyplasser og mange avganger. Garantert sommer fra april til oktober. Anonymkode: 70b95...726 Signerer dette, ville også kjøpt der 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:53 #6 Del Skrevet mandag kl 08:53 Marbella, for min del. Liker Spania, det er stort tilbud til restauranter og butikker, mulighet for fotturer. Mange steder å dra på dagsturer og helgeturer til. Veldig stabil og lang sesong. Mange flyavganger, og relativt kort reisevein. Både strand og basseng. Såpass mange skandinavere at fly neppe vil bli et problem. Nice eller Antibes på en god andreplass. Nice er en veldig ok flyplass, på alle måter. Men sesongen er mye kortere. Kunne vurdert Kypros, om fly var hyppigere. Ville imidlertid kjøpt leilighet i kompleks, ikke hus. De har ofte flotte bassengområder, det blir tatt vare på, gartner, inngjæret, og er trygt med folk tett på. Låner fast av familie, og har som regel stort basseng og liten park helt for oss selv, som blir ivaretatt av andre (selvfølgelig gjennom månedsavgift - men å leie inn hjelp selv ville vært dyrere). Anonymkode: 282d9...f76 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:59 #7 Del Skrevet mandag kl 08:59 Jeg er ingen soltilbeder, så jeg ville gått for et sted i UK, sannsynligvis Yorkshire. Ikke helt ute på landsbygda, men i en liten by, sånn at der er litt å gjøre, men samtidig lett tilgang til fantastisk turterreng i en av nasjonalparkene (Yorkshire Dales eller North Yorkshire Moors). Skipton er en superkoselig liten by, eller kanskje Whitby for litt kyst på kjøpet. 😍 Anonymkode: 7481a...797 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:03 #8 Del Skrevet mandag kl 09:03 Italia🍝🍕🍷 Anonymkode: 0e817...288 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:11 #9 Del Skrevet mandag kl 09:11 Jeg er ikke så glad i å reise og heller ikke spesielt glad i syden og ferieleiligheter så jeg hadde kjøpt meg hytte i Danmark evt en bygårdsleilighet. Anonymkode: 263a1...5da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:15 #10 Del Skrevet mandag kl 09:15 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Marbella, for min del. Liker Spania, det er stort tilbud til restauranter og butikker, mulighet for fotturer. Mange steder å dra på dagsturer og helgeturer til. Veldig stabil og lang sesong. Mange flyavganger, og relativt kort reisevein. Både strand og basseng. Såpass mange skandinavere at fly neppe vil bli et problem. Nice eller Antibes på en god andreplass. Nice er en veldig ok flyplass, på alle måter. Men sesongen er mye kortere. Kunne vurdert Kypros, om fly var hyppigere. Ville imidlertid kjøpt leilighet i kompleks, ikke hus. De har ofte flotte bassengområder, det blir tatt vare på, gartner, inngjæret, og er trygt med folk tett på. Låner fast av familie, og har som regel stort basseng og liten park helt for oss selv, som blir ivaretatt av andre (selvfølgelig gjennom månedsavgift - men å leie inn hjelp selv ville vært dyrere). Anonymkode: 282d9...f76 Kunne også tenke meg Marbella eller sør i Frankrike, faktisk. Eller Algarve. Dere som sier Kreta har gode poeng når det gjelder lengde på sesong og tilgjengelighet med fly. Er dog litt usikker på om jeg ville lagt igjen mye penger i eiendom der, den greske økonomien er ikke spesielt stabil. Og landet er uhyre avhengig av turisme. Geopolitisk sett noe usikkert. Ts Anonymkode: 7dc3b...cda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:18 #11 Del Skrevet mandag kl 09:18 Danmark, et sted mellom København og Hornbæk (men er usikker på om 500.000 euro holder i det området der…) Anonymkode: 67009...a65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:21 #12 Del Skrevet mandag kl 09:21 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kunne også tenke meg Marbella eller sør i Frankrike, faktisk. Eller Algarve. Dere som sier Kreta har gode poeng når det gjelder lengde på sesong og tilgjengelighet med fly. Er dog litt usikker på om jeg ville lagt igjen mye penger i eiendom der, den greske økonomien er ikke spesielt stabil. Og landet er uhyre avhengig av turisme. Geopolitisk sett noe usikkert. Ts Anonymkode: 7dc3b...cda Eneste som har slått meg med Spania er dette med klimaendringer. De har hatt så mye ekstremvær siste år, og området jeg nevner har voldsomme hetebølger midt på sommeren. Derfor jeg dro frem Nice, der er sesongen også nydelig om sommeren, men starter og slutter selvfølgelig før. Aller helst ville jeg valgt meg Florida, eller noe slik .Men reisevei, prisnivå, og det landet generelt akkurat nå...nei. Ville tenkt litt på når du planlegger å besøke? Hvilke norske sesonger er det du ønsker en pause fra? Er det vinter så må du lenger sør. Er det sommer bør du lengre nord. Anonymkode: 282d9...f76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:25 #13 Del Skrevet mandag kl 09:25 I en pitoresk småby ganske nært havet i Italia eller Frankrike. Forholdsvis kort reisevei og behagelig temperatur i vinterhalvåret. Men dette kommer jo an på hvilke prioriteringer dere har. Anonymkode: 68a84...eff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:28 #14 Del Skrevet mandag kl 09:28 Hvis du tenker generasjonssted bør du være obs på klimaendringer som land som kommer til å være under vann, lite nedbør, restriksjoner på vann (ergo ikke basseng), lov om å eie etc. Jeg ville ikke eid i Spania da lovene rundt eie og å måtte oppholde seg der med så og så korte mellomrom ville være gjeldende før "squatters" kan overta boligene. Spiller ingen rolle hvilken erfaring andre har med bolig her såfremt du ikke har satt deg inn i lovverket. Om jeg hadde den summen ville jeg nok vurdert Florida, Frankrike eller muligens Italia, men ville uansett gjort mye forarbeid, tatt høyde for vannivåer, hetebølger, lovverk osv. Anonymkode: 326e5...02c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:09 #15 Del Skrevet mandag kl 16:09 Først og fremst ville jeg tatt utgangspunkt i nærmeste flyplass fra der du bor og sett hvilke muligheter som finnes vedr direktefly. Selv har jeg leilighet i Spania, costa blanca. Valgte dette område fordi det går mange fly, hele året, til dette område fra her jeg bor. Prisene er helt ok. I tillegg planla jeg å bruke leiligheten en del utenom høysesong og var da avhengig av å komme meg frem og tilbake på en enkel måte også i lavsesong. Så ville jeg tenkt på når på året du ser for deg at dere skal bruke feriehuset og tenkt på ønsket temperatur. I mitt område i Spania har det vært noen utrolig varme somre de siste årene, så jeg hadde ikke orket å være der i den varmeste tiden. Ville valgt leilighet et annet sted dersom jeg skulle feriere midt på sommeren. Også lurt å tenke på avstand fra flyplass til feriehus, skal dere ta taxi, ha bil eller reise kollektivt? Jeg drømmer om leilighet på en eller annen gresk øy, elsker Hellas. Men foreløpig er det litt for kronglete å komme til og fra, selv med rutefly. Jeg er ikke så glad i Italia, selv etter å ha vært der mange ganger og besøkt store deler av landet. Men dersom du liker Italia, så er det et godt alternativ. Min erfaring med feriehus der, er imidlertid at de ofte ligger for seg selv, jeg trives bedre i områder med mer folk rundt. Har leid noen feriehus i Italia og synes det har vært litt skummelt 😬. Ikke veldig fan av Frankrike heller, men kjenner flere som ferierer der år etter år. Så det kommer jo an på hva dere ønsker av reisetid, temperatur, når på året dere planlegger å bruke huset og sånne ting. Anonymkode: 3639e...219 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:51 #16 Del Skrevet mandag kl 19:51 Om jeg hadde hatt økonomi til det, så hadde det blitt i Montana eller Wyoming. Evt West Virginia. Anonymkode: bdee7...160 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:38 #17 Del Skrevet mandag kl 20:38 Spørs om du ønsker deg sol og sommer og liker varmt eller veldig varmt. Og hvordan skal vinteren være? Skal du reise dit da? Da må du langt sør i Europa. Flytid - må det være direktefly, og hvor langt fra flyplass? Skal du i tillegg være ved sjøen? Da setter muligens budsjettet ditt noen begrensninger. Hadde aldri i verden kjøpt hus i Spania, kommer det husokkupanter er det borte for godt. Leilighet i inngjerdet område kanskje, men ville vært skeptisk til det også. Kypros, Kreta, kanskje i nærheten av Athen om du liker det veldig varmt og liker gresk mat. På Kypros snakker de i tillegg godt engelsk. Mindre varmt ville jeg vurdert Cornwall en plass, St. Ives til eksempel? Der ser det ut til å være helt fantastisk, men har ikke vært der selv. Det er litt langt fra flyplass, men det er jo mange fine plasser langs sørkysten generelt Danmark kan du glemme om du ikke har tilknytning eller er dansk selv - da får man ikke kjøpt sommerhus. Ellers er det også mange fine strender sør i Sverige, eller på Gotland? Anonymkode: d5a6d...b6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:19 #18 Del Skrevet i går, 10:19 Antibe, kort flytur og mange flyselskap som flyr dit, veldig kort vei fra flyplassen. Godt og varmt, men ikke helt ulevelig selv på sommeren. Man kan gjøre mange flotte turer med lokaltog i området, eller vanlig tog til Italia, Paris mm Anonymkode: 595f4...b41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:21 #19 Del Skrevet i går, 10:21 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Antibe, kort flytur og mange flyselskap som flyr dit, veldig kort vei fra flyplassen. Godt og varmt, men ikke helt ulevelig selv på sommeren. Man kan gjøre mange flotte turer med lokaltog i området, eller vanlig tog til Italia, Paris mm Anonymkode: 595f4...b41 Mangler en s, gikk litt fort i skrivingen, Antibes 😊 Anonymkode: 595f4...b41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:25 #20 Del Skrevet i går, 10:25 Skåne Anonymkode: e0ae9...95b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå