Gå til innhold

Kan jeg kjøre kyllingfilet i blenderen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Istedenfor å bruke kyllingkjøttdeig? Skjønner at konsistensen blir veldig fin om man lar det gå en stund, men jeg ønsker å ha litt tekstur. 

Anonymkode: 9bdaf...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det korte svaret er JA, du kan ha kylling filet i blenderen..... MEN det bliver ikke samme konsistens som den kvernet kjøttdeigen du får kjøpt....

Om du trenger kjøttdeig, kan du heller "kverne/hakke" kjøttet med en stor kokkekniv på en skjærefjøl.... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville heller finhkket den med kniv, hvis du kjører den i blenderen blir det med som medisterfarse konsistens.

Anonymkode: b901a...8b0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på en oppskrift på nett at de gjorde det og prøvde.. Det ble siste reis for min blender 😂 

De på filmen kuttet den opp først, men de brukte ren filet. Jeg hadde lårfilet i mindre stykker og tenkte det gikk fint som den var. Det gjorde det til 2/3 var kjørt til mos, så stoppet den bare. Ble for tungt. Skal sies at det var ikke verdens beste blender i utgangspunktet. 

Konsistensen syntes jeg ble god, men dette skulle være crispy burgere, så jeg panerte dem i pankomel etterpå og merket da ikke noe til at det evnt ble for bløtt. Likte veldig godt å lage min egen farse og skal gå til innkjøp av en enkel kjøttkvern til sånt bruk heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spørsmålet mitt er om blenderen blir ren nok etterpå? Er så skeptisk på rå kylling.

Anonymkode: d78dc...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salmonellafaren kan nok løses ganske enkelt ved å kjøre blenderen med klorin og la stå i noen minutter. Ingen bakterier vil overleve det. Kjør med vann et par ganger etterpå.

Endret av H80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...