Gå til innhold

Kan jeg kjøre kyllingfilet i blenderen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Istedenfor å bruke kyllingkjøttdeig? Skjønner at konsistensen blir veldig fin om man lar det gå en stund, men jeg ønsker å ha litt tekstur. 

Anonymkode: 9bdaf...d05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det korte svaret er JA, du kan ha kylling filet i blenderen..... MEN det bliver ikke samme konsistens som den kvernet kjøttdeigen du får kjøpt....

Om du trenger kjøttdeig, kan du heller "kverne/hakke" kjøttet med en stor kokkekniv på en skjærefjøl.... 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville heller finhkket den med kniv, hvis du kjører den i blenderen blir det med som medisterfarse konsistens.

Anonymkode: b901a...8b0

• Liker 3
Skrevet

Jeg så på en oppskrift på nett at de gjorde det og prøvde.. Det ble siste reis for min blender 😂 

De på filmen kuttet den opp først, men de brukte ren filet. Jeg hadde lårfilet i mindre stykker og tenkte det gikk fint som den var. Det gjorde det til 2/3 var kjørt til mos, så stoppet den bare. Ble for tungt. Skal sies at det var ikke verdens beste blender i utgangspunktet. 

Konsistensen syntes jeg ble god, men dette skulle være crispy burgere, så jeg panerte dem i pankomel etterpå og merket da ikke noe til at det evnt ble for bløtt. Likte veldig godt å lage min egen farse og skal gå til innkjøp av en enkel kjøttkvern til sånt bruk heller :)

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet mitt er om blenderen blir ren nok etterpå? Er så skeptisk på rå kylling.

Anonymkode: d78dc...d87

Skrevet (endret)

Salmonellafaren kan nok løses ganske enkelt ved å kjøre blenderen med klorin og la stå i noen minutter. Ingen bakterier vil overleve det. Kjør med vann et par ganger etterpå.

Endret av H80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...