AnonymBruker Skrevet 16. februar #1 Skrevet 16. februar Drømmer om å reise til Italia. Gjerne en by der der ikke er like mye turister som i Roma og lignende. Synes Positano ser fantastisk ut, eller en annen plass på Amalfikysten, men er ikke så godt kjent med alternativene. Vi er ikke veldig bereist, så ønsker at det skal være enkelt og greit å komme seg dit fra flyplassen. Tenker i hovedsak voksentur uten barn. Er glad i god mat, natur, kunst, kultur og arkitektur. Noen tips? Anonymkode: 38b21...724
AnonymBruker Skrevet 16. februar #2 Skrevet 16. februar Kan anbefale Salerno. Der er det ikke så stappa med turister som langs Amalfi-kysten, men likevel enkelt å ta seg en dagstur med båt eller bil langs kysten hvis du har lyst å oppdage de små byene. Er lett å ta toget fra Napoli hvis du flyr dit. Du kan også ta toget fra/til Roma. I tillegg ligger Pompei i nærheten og er lett å komme seg til med tog. Anonymkode: d5e90...8b1 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar #3 Skrevet 16. februar Italia er en av de mest besøkte landene i hele verden, så det er vanskelig å finne steder uten turister. Men drar du til Marche på østkysten er det litt færre enn på vestkysten. Amalfikysten er for eksempel en av de mest populære stedene i Italia, og dermed ganske folksomt. Anonymkode: bbed5...524 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar #4 Skrevet 17. februar Rapallo er en veldig hyggelig by, og man kan enkelt besøke veldig mange flotte byer i nærheten ved å ta lokaltoget. Fly til Genova og ta flybuss og det blir samme lokaltoget fra flyplassen 😊 Anonymkode: 3ad12...f94 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar #5 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Rapallo er en veldig hyggelig by, og man kan enkelt besøke veldig mange flotte byer i nærheten ved å ta lokaltoget. Fly til Genova og ta flybuss og det blir samme lokaltoget fra flyplassen 😊 Anonymkode: 3ad12...f94 Jeg har ikke vært akkurat i Rapallo, men synes generelt området mellom Genova og Cinque Terre er helt magisk vakkert. Personlig anbefaler jeg gjerne Sestri Levante, helt nydelig liten by. Om du vurderer dette området kan det forresten være verdt å sjekke fly til Pisa også, det er ofte billigere enn til Genova, og man kan ta direktetog langs kysten i retning Genova, til både Sestri Levante og Rapallo og alle de andre små perlene som ligger på rekke og rad. Anonymkode: ddcd6...89d 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar #6 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Drømmer om å reise til Italia. Gjerne en by der der ikke er like mye turister som i Roma og lignende. Synes Positano ser fantastisk ut, eller en annen plass på Amalfikysten, men er ikke så godt kjent med alternativene. Vi er ikke veldig bereist, så ønsker at det skal være enkelt og greit å komme seg dit fra flyplassen. Tenker i hovedsak voksentur uten barn. Er glad i god mat, natur, kunst, kultur og arkitektur. Noen tips? Anonymkode: 38b21...724 Du må skrive hvilken periode dere vil reise i. Det har enormt mye å si i forhold til mengden turister, priser m.m. Positano er helt fantastisk vakker. Men: Et helvete i høysesongen. Stappfullt av turister, spesielt amerikanere. Og veldig høye priser (for å være Sør-Italia). Utenom sesong er sterkt å anbefale! Jeg har vært mye på Amalfikysten, og generelt i mesteparten av Italia. Så kan gjerne tipse deg dersom du skriver når dere vil reise. Anonymkode: 905ba...ece
AnonymBruker Skrevet 17. februar #7 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du må skrive hvilken periode dere vil reise i. Det har enormt mye å si i forhold til mengden turister, priser m.m. Positano er helt fantastisk vakker. Men: Et helvete i høysesongen. Stappfullt av turister, spesielt amerikanere. Og veldig høye priser (for å være Sør-Italia). Utenom sesong er sterkt å anbefale! Jeg har vært mye på Amalfikysten, og generelt i mesteparten av Italia. Så kan gjerne tipse deg dersom du skriver når dere vil reise. Anonymkode: 905ba...ece Hvor ville du dratt i begynnelsen av mai eller september? Anonymkode: 5dcff...ebf
AnonymBruker Skrevet 17. februar #8 Skrevet 17. februar Vil ikke anbefale Napoli, dessverre. Veldig skittent, fullt i søppel og overkjørte katter(😭). Vi var der på ferie. Akkurat der vi var, var det også veldig få restauranter, og de som var der var ikke spesielt gode. Likte veldig godt Roma, da. Anonymkode: 81e52...69c
AnonymBruker Skrevet 17. februar #9 Skrevet 17. februar Tusen takk for svar, alle sammen! Har drømt om Cinque Terre, ser noen nevner det. Har noen vært der og anbefaler dere det? Jeg vet ikke årstid ennå, for dette er foreløpig ikke en konkret plan. Men det er lettere å planlegge nærmere om jeg får noen innspill på hvor det er fint å dra ☺️ Anonymkode: 38b21...724
AnonymBruker Skrevet 18. februar #10 Skrevet 18. februar Vi hadde en flott ferie der vi startet i Napoli, tok tog til Sorrento og så ferje til Ischia. Akkurat Napoli er kanskje litt mye om man ikke er reisevant, men de andre stedene er flotte. Anonymkode: 580c0...330
LeneXCII Skrevet 18. februar #11 Skrevet 18. februar Vi bodde på en gammel vingård i Toscana for et par år siden i september (høres kanskje klisje ut, men var veldig fint!). Ganske rolig, stort badebasseng etc. Avhengig av bil for å komme seg rundt til andre små landsbyer, Firenze etc.
Buxus Skrevet 18. februar #12 Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (16 timer siden): Tusen takk for svar, alle sammen! Har drømt om Cinque Terre, ser noen nevner det. Har noen vært der og anbefaler dere det? Jeg vet ikke årstid ennå, for dette er foreløpig ikke en konkret plan. Men det er lettere å planlegge nærmere om jeg får noen innspill på hvor det er fint å dra ☺️ Anonymkode: 38b21...724 Cinque Terre er helt nydelig - spesielt dersom du liker å gå på tur! Anbefaler å bo i Monterosso, en koselig by med strand og barer/butikker. Deretter kan du gå til de fire andre byene. Her ville jeg dratt i mai eller september, da det er helt stappfullt med turister i juni/juli/august. 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar #13 Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (17 timer siden): Tusen takk for svar, alle sammen! Har drømt om Cinque Terre, ser noen nevner det. Har noen vært der og anbefaler dere det? Jeg vet ikke årstid ennå, for dette er foreløpig ikke en konkret plan. Men det er lettere å planlegge nærmere om jeg får noen innspill på hvor det er fint å dra ☺️ Anonymkode: 38b21...724 Rapallo, som jeg nevnte over er en kort togtur unna Cinque Terre, reis i mai, det september er høysesong i Europa Anonymkode: 3ad12...f94
AnonymBruker Skrevet 18. februar #14 Skrevet 18. februar Napoli er en utrolig kul by men man må like det røft i kantene og upolert. Regionen Puglia er betraktelig mer familievennlig. Anonymkode: 65302...35b
AnonymBruker Skrevet 19. februar #15 Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (På 18.2.2025 den 9.12): Rapallo, som jeg nevnte over er en kort togtur unna Cinque Terre, reis i mai, det september er høysesong i Europa Anonymkode: 3ad12...f94 Det er ikke høysesong i september Anonymkode: 905ba...ece
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå