AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:03 #1 Del Skrevet søndag kl 21:03 Jeg dusjer ofte sammen med min 3-åring, evt dusjer samtidig som hun bader i baljen ved siden av. Det er praktisk, og alternativet er at hun ser tv mens jeg dusjer, og det blir fort for mye tv. (Kan jo også dusje på kvelden, men som alenemor er det mye som skal gjøres mellom barnets leggetid kl 20 og min leggetid kl 22, så det er vanskelig å bruke 30min på dusj i blant). Hvor lenge er det innafor å ha med barnet i dusjen? Anonymkode: d04ca...1ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet søndag kl 21:07 #2 Del Skrevet søndag kl 21:07 innafor? så lenge som dere begge trives med det. på den tiden pleide jeg som regel å dusje om kvelden etter leggetid eller om morgenen. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:10 #3 Del Skrevet søndag kl 21:10 Så lenge begge er komfortable med det. Anonymkode: 49c83...e8a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:32 #4 Del Skrevet søndag kl 21:32 Regner med at behovet for å dusje sammen vil gå over før barnet blir for stor egentlig. Det er sikkert helt greit for barnet i minst et par år til og da kan man jo dusje mens barnet er våken uten at barnet må være med på badet Anonymkode: 050c2...e1f 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet søndag kl 21:44 #5 Del Skrevet søndag kl 21:44 Så lenge det er nødvendig og barnet trenger det? I vårt tilfelle vil vi alltid måtte dusje med barnet til min mann. Det er bare sånn det er. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:48 #6 Del Skrevet søndag kl 21:48 Tenker og at behovet for å dusje sammen går over før du trenger å tenke på at det bør endres. 30 min høres ut som en veldig lang dusj. Anonymkode: 13562...4a5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:52 #7 Del Skrevet søndag kl 21:52 30 min på dusj?!? Hva gjør du i dusjen egentlig?😅😂 jeg har langt og tykt hår i tillegg, men har aldri vært i nærheten av å bruke så lang tid, spesielt ikke hvis jeg har ett barn ‘i beina’😂 men for å svare på spørsmålet, det er jo bare å gjøre det så lenge dere begge er okei med det🤷🏼♀️ Anonymkode: 9c23e...e84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneofgreengables Skrevet mandag kl 03:16 #8 Del Skrevet mandag kl 03:16 Vi dusjet sammen til hun var ca 10 år faktisk. Hun som ønsket det. Da byttet vi på hvem som sto under dusjen og hvem som såpet seg inn. Så ble hun mer selvstendig og greide å vaske håret ordentlig selv, og da skled det over av seg selv. Men vi skifter mens den andre er på badet etc, så mellom oss er nakenhet naturlig. Har imidlertid aldri hatt det sånn med min eldste datter, hun var mer privat av seg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:16 #9 Del Skrevet mandag kl 08:16 Hun sier nok ifra når hun vil ha privatliv på badet. Bare sørg for at hun klarer å vaske håret selv innen de begynner med svømming på skolen. Men det er jo veldig lenge til. Du behøver ikke tenke på det ennå. Anonymkode: d5f5b...4b2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:20 #10 Del Skrevet mandag kl 08:20 Så lenge begge syntes det er greit. Anonymkode: c4972...ecf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:28 #11 Del Skrevet mandag kl 08:28 AnonymBruker skrev (10 timer siden): 30 min på dusj?!? Hva gjør du i dusjen egentlig?😅😂 jeg har langt og tykt hår i tillegg, men har aldri vært i nærheten av å bruke så lang tid, spesielt ikke hvis jeg har ett barn ‘i beina’😂 men for å svare på spørsmålet, det er jo bare å gjøre det så lenge dere begge er okei med det🤷🏼♀️ Anonymkode: 9c23e...e84 Jeg har ikke barn, men med langt, krøllete hår trenger jeg fort 45 min fra før jeg går inn til jeg er ferdig. Scalp scrub, sjampo x2, hårkur (som sal virke så lenge som mulig) og balsam. + shave og skrubbe kroppen. Dette er ikke daglige dusjer, men 2 ganger i uken. Anonymkode: eb4e8...f4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:02 #12 Del Skrevet mandag kl 09:02 Så lenge hun syns det er greit? Dusjer av og til med datteren min på 7. Og har alltid bad-døren på gløtt når jeg dusjer (vi har bare ett bad) Har stor dusj, så plass til begge to lenge. Anonymkode: d3f65...efc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet mandag kl 09:09 #13 Del Skrevet mandag kl 09:09 (endret) Vår fyller straks fem og dusjer og bader bastu med oss begge. Plutselig en dag vil dette jo bli flaut. Det kommer jo naturlig. Endret mandag kl 10:04 av Perle leifer 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:18 #14 Del Skrevet mandag kl 09:18 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg har ikke barn, men med langt, krøllete hår trenger jeg fort 45 min fra før jeg går inn til jeg er ferdig. Scalp scrub, sjampo x2, hårkur (som sal virke så lenge som mulig) og balsam. + shave og skrubbe kroppen. Dette er ikke daglige dusjer, men 2 ganger i uken. Anonymkode: eb4e8...f4e 😳 Skjønner ikke hvordan mennesker med krøller klarte seg før i tiden.... Anonymkode: 8ad6a...308 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet mandag kl 09:21 #15 Del Skrevet mandag kl 09:21 Mine begynte å dusje "selv" når de var 4 år. Vi stod jo utenfor og passet på,men de fikk vaske kroppen og hode selv, passet jo på at all såpe etc gikk ut. I dusjen vår er det bare plass til 1 person he he..så her måtte vi bytte på( når de var små lite badekar) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:24 #16 Del Skrevet mandag kl 09:24 Helt innafor med en 3-åring. Min var vel 4-5 da han begynte å ønske å dusje alene og prøve seg selv med såpe etc (selcsagt under oppsyn). Så da skilte vi lag i dusjen. Han ble samtidig mindre interessert i å være med Nå er han 6,5 år og jeg dusjer alene nå - men har døra på gløtt så han kan komme inn ved behov (som regel bare for å spørre om noe eller den typen ting). Anonymkode: 42894...5f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:27 #17 Del Skrevet mandag kl 09:27 Så herlig å lese en sånn tråd uten en eneste ekkel kommentar om at det er perverst å være naken sammen med barn! ❤️ Jeg blir helt satt ut av hvor mange som har et helt forvridd og seksualisert syn på kropp og nakenhet. Leste blandt annet en tråd på en sånn foreldregruppe på Facebook der mange titals personer synes det var perverst at barn fikk se en naken voksenkropp! Noen mente at etter 2 år burde de ikke få se mamma naken 😳 Jeg tror det er kjempeviktig at vi som foreldre normaliserer kropp, viser at vi er avslappet til egen kropp, og av-seksualiserer nakenhet. Anonymkode: 67a56...3b2 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet mandag kl 09:28 #18 Del Skrevet mandag kl 09:28 Tenker også at det er lurt å begynne å la de dusje "alene fra de er 5 år. Selfølgelig dette er jo forskjellig fra sted til sted,men noen barnehager har svømming siste året, og da er det jo kjekt at de klarte p dusje alene. Eller når de begynner med gym på skolen. Pluss jeg vet ikke i dagens samfunn hvordan de reagerer om en på 7-12 år sier at de står i dusjen med forldre?? ,( bare lurer i forhold til hvor mange bv Innlegg det er her inne) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:45 #19 Del Skrevet mandag kl 09:45 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Tenker og at behovet for å dusje sammen går over før du trenger å tenke på at det bør endres. 30 min høres ut som en veldig lang dusj. Anonymkode: 13562...4a5 Det er jo inkludert tørking og påkledning da Anonymkode: d04ca...1ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:48 #20 Del Skrevet mandag kl 11:48 Tenker som de over at barna sier fra om dette og at det faller seg naturlig. har bader/dusjer barna alene, men hender jeg har lyst til å bli ferdig med hårvasken når de bader, så da tar jeg meg en dusj samtidig som dem. 6 og 3 år. Vi er også nakene alle samme på badet når vi står opp, da vi alle liker å kle på oss der, særlig nå om vinteren når det er kaldt på rommene når vi våkner. Anonymkode: 80a58...32b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå