AnonymBruker Skrevet 16. februar #1 Skrevet 16. februar Jeg har ikke cøliaki eller annen sykdom (jeg har blitt sjekket opp og i mente), men merker likevel at magen min ikke liker brødmat noe særlig noe som er veldig synd siden jeg elsker brød. Noen som er sensitiv for brød og har funnet et brød (kjøpebrød altså) som de tåler bedre? Vet at folk er ulike, men tenkte at det er fint med noen tips til hva man kan teste ut. Anonymkode: 1750b...fb8
AnonymBruker Skrevet 16. februar #3 Skrevet 16. februar Har funnet ut her at hovedproblemet mitt er gjær, for hvetemel går egentlig greit. Anyways, vet ikke om det er tilfeldig men reagerer mindre på brød når det har vært fryst så her går det helst i rundstykker og slikt som jeg kjøper alt hvor det er tilbud. Ellers så kjøper jeg en del brød på kanelsnurren, de funker og greit for meg. Helt symptomfri blir jeg aldri men dette funker iallfall for meg. Anonymkode: 77d80...622
AnonymBruker Skrevet 16. februar #4 Skrevet 16. februar Hva har du spist før? Ezekielbrød og spiret brød funket for meg. Anonymkode: ce9cc...735
Daisy-love Skrevet 17. februar #5 Skrevet 17. februar Her kan det være ulikt du reagerer på. Gjær, mer fiber enn du er vant med, hvete eller andre kornsorter, fyllere og så videre. Du kan prøve surdeig, men pass da på at det faktisk er surdeig, for mange tilsetter gjær i tillegg. Å unngå for grovt om du ikke er vant med det, er også lurt. Heller justere opp etterhvert. Kanskje lurt å enten bake selv eller se etter brød som har enklest mulig ingrediensliste.
AnonymBruker Skrevet 17. februar #6 Skrevet 17. februar Tåler du havregryn? Da kan kanskje proteinbrød være tingen for deg? Det er veldig godt Anonymkode: 13847...444
AnonymBruker Skrevet 17. februar #7 Skrevet 17. februar Jeg spiser surdeigsbrød av spelt. Det er det eneste som funker for meg. Anonymkode: 7e2de...19b
AnonymBruker Skrevet 17. februar #8 Skrevet 17. februar Surdeigsbrød av spelt er det mange som tåler- Godt Brød har et som er med ren spelt. Anonymkode: bd8a2...808
AnonymBruker Skrevet 17. februar #9 Skrevet 17. februar https://www.bakehuset.no/sortiment/brod/ovrige-brod/glutenfritt-kjernebrod/ Sønnen min som alltid har hatt vondt i magen (men som ikke har cøliaki) tåler dette brødet veldig godt. Det smaker faktisk godt. Anonymkode: 74c0e...93d 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar #10 Skrevet 19. februar Gi eltefritt brød et forsøk! bland sammen 500g mel, 400g vann og en halv teskje tørrgjær på kvelden. Morgenen etter setter du en jerngryte med lokk i ovnen og varmer til 230 grader. Hvelv deigen over i gryta etter å ha hatt litt mel i bunnen, stek 30 min og så 20 min uten lokk. Kjøl ned på rist. superenkelt hjemmelaget brød - ikke fantastisk oppskrift, men bra nok. kanskje du tåler det bedre når det er langtidshevet og mange stoffer i kornet er brutt ned. Anonymkode: 173e3...f3a
AnonymBruker Skrevet 19. februar #11 Skrevet 19. februar Mye av det grove kjøpebrødet er tilsatt ekstra gluten, kan det være det du reagerer på? Anonymkode: aa24d...859 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå