AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:54 #1 Del Skrevet søndag kl 20:54 Er under 2 uker siden jeg fødte, så vet det er tidlig. Har klipt på den ene siden, og grad 2 revne på andre siden. Sårene og stinga var veldig hovne og smertefulle, men hevelsen er borte og det føles mer sårt bare. Men, nå har jeg så vondt i muskulaturen, begge sider, hele vegen fra symfysen og opp til halebeinet. Kjennes ut som om musklene står i helspenn, og så knyter det seg ved klitoris, nesten som når utdrivelses refleksen starter under amming, bare i underlivet. Det er skikkelig vondt! Håper noen har opplevd det samme som kan berolige meg om at det går over! Funnet øvelser for bekkenbunnsmerter, men det er så fryktelig vondt. Skal ha etterkontroll hos fysioterapeut pga bekkenløsning etter 6-8 uker, men er en stund til. Anonymkode: 6a43e...d1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:05 #2 Del Skrevet søndag kl 21:05 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er under 2 uker siden jeg fødte, så vet det er tidlig. Har klipt på den ene siden, og grad 2 revne på andre siden. Sårene og stinga var veldig hovne og smertefulle, men hevelsen er borte og det føles mer sårt bare. Men, nå har jeg så vondt i muskulaturen, begge sider, hele vegen fra symfysen og opp til halebeinet. Kjennes ut som om musklene står i helspenn, og så knyter det seg ved klitoris, nesten som når utdrivelses refleksen starter under amming, bare i underlivet. Det er skikkelig vondt! Håper noen har opplevd det samme som kan berolige meg om at det går over! Funnet øvelser for bekkenbunnsmerter, men det er så fryktelig vondt. Skal ha etterkontroll hos fysioterapeut pga bekkenløsning etter 6-8 uker, men er en stund til. Har du klipp og samme rift på den andre siden?🤔 Anonymkode: ae511...f27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:18 #3 Del Skrevet søndag kl 21:18 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har du klipp og samme rift på den andre siden?🤔 Anonymkode: ae511...f27 Ja, klipp på venstre side, og rift på høgre. Anonymkode: 6a43e...d1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:20 #4 Del Skrevet mandag kl 09:20 Ville kontaktet en bekkenbunnsfysioterapeut eller manuellterapeut - de er gode på sånt Jeg var til fysioterapeut en måneds tid etter fødsel pga smerter i korsryggen. Han mistenkte stram bekkenmuskulatur og sendte meg til en kollega som er god på det. Hun sa at alle muskler nedi der stod i helspenn etter en traumatisk fødsel og mye smerter i etterkant. Gikk konstant med spente muskler i bekkenet og det fikk "følgefeil" i ryggen hos meg. Fikk masse øvelser for strekk og avspenning - og det mest vesentlige: jeg fikk totalforbud mot knipeøvelser (som jo er stikk i strid med hva de sier på barsel). Ble mye bedre på null komma niks Anonymkode: c7e53...f9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå