Gå til innhold

Kunstige blomster, som faktisk ser ekte ut - Hvor får man tak i det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Allergivennlige blomster funker ikke her i hus så jeg trenger gode forslag til noe som ser greit ut men ikke er ekte.

Anonymkode: b6832...4d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

En god del blomsterforhandlere selger nydelige silkeblomster. Koster en del, men varer jo i en evighet (må bare tørke vekk litt støv annenhvert år).  

Anonymkode: f5d62...9e3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjøpte noen til jul fra en nettbutikk med base i Mandal. Synes de virker veldig greie

Anonymkode: 30a89...4b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som den over nevner: Ambiplants.

Ellers så har noen interiørbutikker kunstige planter, kan ta en titt der. Det har vært en stor utvikling, så det kan være utrolig vanskelig å se forskjell på en som er ekte og en som er kunstig.

Anonymkode: b8b18...737

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes Plantasjen har et godt utvalg i fine, kunstige blomster.

Anonymkode: 15168...46f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Allergivennlige blomster funker ikke her i hus så jeg trenger gode forslag til noe som ser greit ut men ikke er ekte.

Allergivennlige blomster finnes ikke, problemet for allergikere ligger i all hovedsak i blomsterjorden og alle dens mikroorganismer. 
Kunstige blomster finnes nå nesten overalt. Fra kremmerhuset, Europris, Rusta, blomsterbutikker, Obs. 
Hva du synes ser ekte ut og hva andre synes ser ekte ut, kan variere, så du må bare ta deg en runde og se hva som finnes.

Anonymkode: ef60f...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Allergivennlige blomster finnes ikke, problemet for allergikere ligger i all hovedsak i blomsterjorden og alle dens mikroorganismer. 
Kunstige blomster finnes nå nesten overalt. Fra kremmerhuset, Europris, Rusta, blomsterbutikker, Obs. 
Hva du synes ser ekte ut og hva andre synes ser ekte ut, kan variere, så du må bare ta deg en runde og se hva som finnes.

Jeg vet, jeg sa allergivennlige blomster for hver gang jeg prater med noen om dette så gnåler de i vei om en eller annen grønn plante som alle allergikere de kjenner tåler. Eller disse dyrene de mener er allergivennlige, har ennå ikke møtt en hund som er såkalt allergivennlig som jeg ikke reagerer på.  😅

Vi fant faktisk et par som så brukbare ut på Ikea og så har vi funnet en del på en lokal hobbybutikk som holder på å legge ned så da fikk vi 70% på de så det var jo greit. 

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg synes Plantasjen har et godt utvalg i fine, kunstige blomster.

Anonymkode: 15168...46f

Plantasjen var faktisk en veldig god ide, den hadde jeg ikke kommet på selv så der må vi og innom en dag og se. Vi er en liten gjeng som er blitt mer allergiske med alderen så nå luker vi bokstavelig vekk det vi kan. :D 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes de aller fleste fake ser veldig fake ut, men de har en stoooor orkidé hos mestergrønn som er nydelig- mener den koster deretter.. 1500kr ish, men den skal visst holde i et tiår da!

Anonymkode: be6a9...31f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Roggens har de fineste

Anonymkode: 0d91c...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg vet, jeg sa allergivennlige blomster for hver gang jeg prater med noen om dette så gnåler de i vei om en eller annen grønn plante som alle allergikere de kjenner tåler. Eller disse dyrene de mener er allergivennlige, har ennå ikke møtt en hund som er såkalt allergivennlig som jeg ikke reagerer på.  😅

Vi fant faktisk et par som så brukbare ut på Ikea og så har vi funnet en del på en lokal hobbybutikk som holder på å legge ned så da fikk vi 70% på de så det var jo greit. 

Plantasjen var faktisk en veldig god ide, den hadde jeg ikke kommet på selv så der må vi og innom en dag og se. Vi er en liten gjeng som er blitt mer allergiske med alderen så nå luker vi bokstavelig vekk det vi kan. :D 

Hvis det er jorda som er problem, har du vurdert å ha planter i vann? Altså som lever i vannet med røtter?

Anonymkode: 76079...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mr.Plant selges på Bolina og Skeidar, de har mye fint! 

Anonymkode: 70e51...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvis det er jorda som er problem, har du vurdert å ha planter i vann? Altså som lever i vannet med røtter?

Kjære, vene, nå trodde jeg omsider jeg hadde funnet noen som forstod. 
Vann der planter vokser eller avskårne blomster «bor» har minst like mye mikroorganismer i seg som blomsterjord. 
Allergivennlige planter eller blomster finnes ikke, med mindre de er laget i kunstmateriale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte noen kunstige på Kremmerhuset. Synes de var nydelige 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kjære, vene, nå trodde jeg omsider jeg hadde funnet noen som forstod. 
Vann der planter vokser eller avskårne blomster «bor» har minst like mye mikroorganismer i seg som blomsterjord. 
Allergivennlige planter eller blomster finnes ikke, med mindre de er laget i kunstmateriale.

Men herregud det er da lov å komme med forslag.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg gikk forbi en Mestergrønn i dag.. De har kjempe fine kunstige dahlia..

20250218_171257.jpg

20250218_171259.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...