hegesim Skrevet søndag kl 20:31 #1 Del Skrevet søndag kl 20:31 Hva er deres erfaringer med kjøretur på første date? Innafor eller vente. Er litt usikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:34 #2 Del Skrevet søndag kl 20:34 IKKE GJØR DET!!!! Man setter seg IKKE inn i en bil med en fremmed! Det kan være farlig Anonymkode: 0f60c...033 9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:39 #3 Del Skrevet søndag kl 20:39 Har gjort det et par ganger. Ikke det smarteste jeg har gjort men gikk ok. Anonymkode: 60cbd...5d0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:40 #4 Del Skrevet søndag kl 20:40 Ta det på en kafé eller annet offentlig sted. Helt unødvendig å ta slike sjanser. Anonymkode: 64644...bdf 10 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:57 #5 Del Skrevet søndag kl 20:57 Ja, plis prøv å unngå det. I de fleste tilfeller går det sikkert bra, men hva om man er den ene uheldige det ikke går bra med! Anonymkode: 74fba...0f6 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
singel1973 Skrevet søndag kl 20:57 #6 Del Skrevet søndag kl 20:57 Første gang bør man møtes på et sted hvor man har mulighet for å komme seg ut av situasjonen evt kunne få hjelp. Å bli med noen man ikke vet hvem er i en bil eller hjem til noen er risikofylt, man vet aldri hvem man møter. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:01 #7 Del Skrevet søndag kl 21:01 Det kommer helt an på om det er noen du har møtt før eller ikke. Ikke alle første dates er med fremmede.... Anonymkode: 9749a...220 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doolittle Skrevet søndag kl 21:02 #8 Del Skrevet søndag kl 21:02 Hvis ikke du kjenner vedkommende, så gjør som de over her sier og la være inntil du kjenner vedkommende litt bedre. Om det er noen du kjenner, så er det jo kjempebra! Praten går lettere når man sitter og ser samme vei. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:03 #9 Del Skrevet søndag kl 21:03 Som pendler kunne jeg vel knapt tenkt meg noe verre 😄 Anonymkode: 02758...aba 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegesim Skrevet søndag kl 21:04 Forfatter #10 Del Skrevet søndag kl 21:04 Doolittle skrev (2 minutter siden): Hvis ikke du kjenner vedkommende, så gjør som de over her sier og la være inntil du kjenner vedkommende litt bedre. Om det er noen du kjenner, så er det jo kjempebra! Praten går lettere når man sitter og ser samme vei. Kjenner han ikke nei. Skal heller foreslå noe annet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:05 #11 Del Skrevet søndag kl 21:05 Denne krisemaksimeringen er til å bli helt målløs av. Statisk sett er det større sjanse på å bli påkjørt når du går over veien. Skulle tro dere bodde i Venezuela Anonymkode: 75c2b...66a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:10 #12 Del Skrevet søndag kl 21:10 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Denne krisemaksimeringen er til å bli helt målløs av. Statisk sett er det større sjanse på å bli påkjørt når du går over veien. Skulle tro dere bodde i Venezuela Anonymkode: 75c2b...66a Tull. 1/5 kvinne har opplevd voldtekt. Så mange blir ikke påkjørt Anonymkode: 0f60c...033 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:42 #13 Del Skrevet søndag kl 21:42 Sikkert helt uproblematisk, men en tur på cafe` burde vel være riktigere første date. Synes også øyekontakt er en greie, biltur er når du kjenner vedkommende. Anonymkode: 816aa...b18 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:03 #14 Del Skrevet søndag kl 22:03 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Denne krisemaksimeringen er til å bli helt målløs av. Statisk sett er det større sjanse på å bli påkjørt når du går over veien. Skulle tro dere bodde i Venezuela Anonymkode: 75c2b...66a Tinder har en større mengde bisarre mennesker villig til å begå overgrep, enn det å bare møte noen i det fri. Norske menn, og kvinner kan også begå ulovligheter. Jeg vet av 8 kvinner i min nære krets som har blitt utsatt for overgrep, å jeg er usosial. Resten vet jeg ikke for vi har ikke pratet om det. At det er stor sjangse å bli påkjørt betyr ikke at noen er åpne for å risikere overgrep eller vold. Anonymkode: 74fba...0f6 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:05 #15 Del Skrevet søndag kl 22:05 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tinder har en større mengde bisarre mennesker villig til å begå overgrep, enn det å bare møte noen i det fri. Norske menn, og kvinner kan også begå ulovligheter. Jeg vet av 8 kvinner i min nære krets som har blitt utsatt for overgrep, å jeg er usosial. Resten vet jeg ikke for vi har ikke pratet om det. At det er stor sjangse å bli påkjørt betyr ikke at noen er åpne for å risikere overgrep eller vold. Anonymkode: 74fba...0f6 I min familie er jeg alene som kvinne å ikke ha blitt utsatt. Mye fordi jeg ikke har sittet på til fremmede, er kjempe nøye med å ikke være alene eller menge meg med dem jeg er utrygg på, aldri fester, er kjempe redd for å gå alene, ikke reiser, ikke dater, har tatt taxi alene en gang. Sier ikke lev som meg, men at det er svært normalt med både trakkasering og overgrep. Anonymkode: 74fba...0f6 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:06 #16 Del Skrevet søndag kl 22:06 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Tull. 1/5 kvinne har opplevd voldtekt. Så mange blir ikke påkjørt Anonymkode: 0f60c...033 Selv vi er alt for mange som har opplevd overgrep og voldtekt, så har de fleste av oss blitt utsatt av noen vi kjenner, noen vi stoler på, noen vi har en relasjon med. Ikke fremmede eller noen man nylig har møtt. Anonymkode: 9749a...220 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:13 #17 Del Skrevet søndag kl 22:13 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selv vi er alt for mange som har opplevd overgrep og voldtekt, så har de fleste av oss blitt utsatt av noen vi kjenner, noen vi stoler på, noen vi har en relasjon med. Ikke fremmede eller noen man nylig har møtt. Anonymkode: 9749a...220 Det er sannt for noen saker, men du kan ikke påstå det for fremmede er også såpass stor kilde. Hun som gikk fra kjæresten for å gå hjem, ble dratt med i et smug og voldtatt av en fremmed mann. Det skjedde. Tenk på fest også. Overstadig berusede, og også doping som blir mer og mer vanlig. Jeg tror ikke folk forstår hvor mye fest og alkohol også har å si. Bare taxi turen hjem er alvorlig for mange. Så en video hvor en mann snakket om hvorfor menn tjener bedre som taxi sjåfør enn kvinner, og sa punktene uten å forstå konteksten. Kvinner kjører ikke like mye på natten. Å da sa han som reagerte igjen at, om hun gjorde er det ingen spørsmål om hun vil bli trakkasert eller verre, det er når. Det vil garantert skje og det flere ganger. Relajson er sårbart, men du er sårbar uansett i tilegg til det. Anonymkode: 74fba...0f6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:51 #18 Del Skrevet mandag kl 10:51 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har gjort det et par ganger. Ikke det smarteste jeg har gjort men gikk ok. Anonymkode: 60cbd...5d0 Samma her. Risikovurderingen var ikke helt på plass hos meg i 20-årene, men gikk heldigvis bra. NÅ hadde jeg derimot ikke satt meg inn i noens bil på første date. Anonymkode: 40bf7...0d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:43 #19 Del Skrevet mandag kl 11:43 Sett bort fra eventuell risiko: Det må jo være en helt elendig måte å date på. Sjåføren må jo konsentrere seg om kjøringa, så blir veldig dårlig med samtaler øyekontakt, osv. Og hvor skal man kjøre til? Skal man bare råne rundt uten mål og mening? Anonymkode: 58b41...89a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:52 #20 Del Skrevet mandag kl 11:52 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Sett bort fra eventuell risiko: Det må jo være en helt elendig måte å date på. Sjåføren må jo konsentrere seg om kjøringa, så blir veldig dårlig med samtaler øyekontakt, osv. Og hvor skal man kjøre til? Skal man bare råne rundt uten mål og mening? Anonymkode: 58b41...89a For noen er det lettere å snakke når man må konsentrere seg om noe annet. Det kommer helt an på hva man skal formidle. Noen ganger kan en kjøretur uten mål eller mening være bra. Anonymkode: 240d3...efb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå