GÃ¥ til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skal snart ta ut spiralen 🥰 Jeg har hele tiden hatt mensen og vanlig syklus med spiralen i, har hatt den i 5 år nå. Trenger kroppen ekstra tid på seg da, etter at spiralen er ute, før jeg (forhåpentligvis) blir gravid? Når jeg har hatt vanlig syklus hver mnd?

Hva er deres erfaring med hvor lang tid det tar å bli gravid etter at spiralen er ute? 😊 

Endret av Summer00
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Summer00 skrev (1 minutt siden):

Jeg skal snart ta ut spiralen 🥰 Jeg har hele tiden hatt mensen og vanlig syklus med spiralen i, har hatt den i 5 år nå. Trenger kroppen ekstra tid på seg da, etter at spiralen er ute, før jeg (forhåpentligvis) blir gravid? Når jeg har hatt vanlig syklus hver mnd?

Hva er deres erfaring med hvor lang tid det tar å bli gravid etter at spiralen er ute? 😊 

Gravid med spiral her, 2 års bruk da det skjedde. Men den hadde vist flyttet seg. 

Anonymkode: 62edb...775

Skrevet
Summer00 skrev (30 minutter siden):

jeg ble gravid 8mnd etter, var 34 år da.

Skrevet

Ble gravid utenfor livmor etter å ha hatt spiral i fire år. Ble gravid på nytt tre mnd etter å ha fjernet egglederen som ble skadet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble gravid ca 2 mnd etter uttak av spiral, rakk å ha 2 menstrusjoner/sykluser. Hadde hatt spiral omtrent i 10 år, med kun et par korte pauser. Siste spiralen satt inne i 2 år før uttak og alle spiralene har vært hormonspiraler hvor jeg har hatt minimalt med blødning og syklus.😊

Anonymkode: 0a721...b80

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk tilbake syklus omtrent med en gang etter uttak av hormonspiral. Hadde da ikke hatt mensen på 5 år pga. spiralen. Tok 3 mnd å bli gravid, 39 år.

Anonymkode: dbe4f...3cc

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var hos gynekolog for å ta ut spiralen etter 3 -4 år, for å prøve å få barn nr 2, så sjekket hun etter modne egg, og fant at det var et som begynte å bli modent. 
Hun estimerte at jeg ville få eggløsning i løpet av noen dager, og at mensen ville komme som den ville ha gjort med spiralen.

Vel, mensen kom ikke, for jeg var gravid før vi i det hele tatt rakk å prøve ordentlig. 

Så det trenger ikke være sånn at kroppen trenger tid på å gå seg til. 

Anonymkode: 40cf2...be5

AnonymBruker
Skrevet

Fikk positiv test ca 30 dager etter uttaket. SÃ¥ gikk tydeligvis rett i normal syklus igjen

Anonymkode: 7d1da...f66

AnonymBruker
Skrevet

Ble gravid på første forsøk etter uttak av spiral 😊 Brukte kondom første måneden for å ha en sikker dato for siste mens ettersom det er det de regner termin ut i fra, men jeg hadde nesten ikke mens med spiral.

Anonymkode: a9b63...296

AnonymBruker
Skrevet

27år. Ble gravid 20 dager etter uttak. 

Anonymkode: 4f81b...dd7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...