AnonymBruker Skrevet 16. februar #1 Skrevet 16. februar Vet ikke om det er interesse av en slik tråd, men smått oppdager jeg nærmest identiske produkter men med lavere kaloriinnhold per 100g. Dette synes jeg er nyttig så kanskje folk har lyst til å dele sine oppdagelser? For eksempel, så skulle jeg kjøpe lettrømme til taco, kjøper alltid den aller magreste fra Tine eller Q, men så oppdager jeg at Q sin har mindre kalorier per 100g. Det er ikke voldsomme forskjellen altså, selv ikke per 100g, så det blir litt sånn, alle monner drar. Snakker om taco; jeg er så begeistret for de ekstra tynne tortillalefsene som Old el Paso har kommet med! To vanlige blir litt mye både i volum og kalorier, så disse var perfekt. Jeg visste lett syltetøy hadde mindre kalorier, men at det skulle være 100kalorier i forskjell per 100g fra eksempelvis Nora hjemmelaget til Lerums 80% hadde jeg ikke trodd. Anonymkode: 61b34...ffc 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar #2 Skrevet 16. februar Majones, is, chips. Alt har lettvarianter Anonymkode: 68ae4...6be
AnonymBruker Skrevet 16. februar #3 Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Majones, is, chips. Alt har lettvarianter Anonymkode: 68ae4...6be Ikke helt det jeg mener, å sammenligne fullfett majones av merke X med lavfett majones av merke X sier jo seg selv. Men heller lavfett majones av merke X og lavffett majones av merke Y. Om det gir noen mening. Anonymkode: 61b34...ffc
AnonymBruker Skrevet 18. februar #4 Skrevet 18. februar Aulie-lomper har cirka 130 kcal i 100 gram, mens andre har cirka pluss/minus 200. Babybel med ekstra protein (den svarte innpakningen) har 208 kcal per 100 gram, mens vanlig har 295. Engerviks fiskekaker med rett over 100 kcal i 100 gram og er dermed en del lettere enn de fleste. Anonymkode: 28951...d7a 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar #5 Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 21.22): Vet ikke om det er interesse av en slik tråd, men smått oppdager jeg nærmest identiske produkter men med lavere kaloriinnhold per 100g. Dette synes jeg er nyttig så kanskje folk har lyst til å dele sine oppdagelser? For eksempel, så skulle jeg kjøpe lettrømme til taco, kjøper alltid den aller magreste fra Tine eller Q, men så oppdager jeg at Q sin har mindre kalorier per 100g. Det er ikke voldsomme forskjellen altså, selv ikke per 100g, så det blir litt sånn, alle monner drar. Snakker om taco; jeg er så begeistret for de ekstra tynne tortillalefsene som Old el Paso har kommet med! To vanlige blir litt mye både i volum og kalorier, så disse var perfekt. Jeg visste lett syltetøy hadde mindre kalorier, men at det skulle være 100kalorier i forskjell per 100g fra eksempelvis Nora hjemmelaget til Lerums 80% hadde jeg ikke trodd. Anonymkode: 61b34...ffc Vi har byttet ut all rømme med mager kesam. Den er mager og smaker godt. Ungene har ikke klaget på bytte heller. Anonymkode: 5389d...30f 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar #6 Skrevet 19. februar AnonymBruker skrev (21 timer siden): Vi har byttet ut all rømme med mager kesam. Den er mager og smaker godt. Ungene har ikke klaget på bytte heller. Anonymkode: 5389d...30f Oi, den var jo enda lavere enn Drømmelett fra Q! Hvordan er den i konsistensen? Mer lik rømme eller creme fraishe, eller mer lik skyr? Jeg elsker yoghurt og den yoghurten jeg har funnet med lavest kaloriinnhold er den fra yoplait dobbel 0%. Det lave kaloriinnholdet ser ut til å gå litt på bekostning av proteininnholdet da, så det blir jo en overveiing. Proteiner gjør deg mett. Anonymkode: 61b34...ffc
AnonymBruker Skrevet 20. februar #7 Skrevet 20. februar Hakket makrell i filet i boks fra Stabburet har 246 kcal pr 100. Den på tube har 185 og smaker akkurat likt. Anonymkode: da91c...913 2
Daisy-love Skrevet 20. februar #8 Skrevet 20. februar Fryst mango fra Eldorado har en del mer kalorier enn fra Rema. Ren mango i begge, og jeg bryr meg ikke, men litt interessant. 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar #9 Skrevet 20. februar Jeg spiste rugsprø slavisk en periode for lenge siden, så få kalorier per skive. Men når jeg ser per 100g så er det jo mest fordi skivene er så tynne og smale:P De jeg fant med lavest kaloriinnhold var Wasa Husmann, Wasa sport og Wasa Fiberbalance(serr, denne smaker sagflis!). De hadde alle 330kcal/100g. Sætre hadde også noen på 330. Knekkebrød er kjekk nød-mat på jobb:P Anonymkode: 61b34...ffc
AnonymBruker Skrevet 20. februar #10 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hakket makrell i filet i boks fra Stabburet har 246 kcal pr 100. Den på tube har 185 og smaker akkurat likt. Anonymkode: da91c...913 Dette er fordi den på tube inneholder mindre fisk og mer fyllstoff - og dermed også mindre næring. Dette gjør at man føler seg mindre mett av maten, og har lettere for å overspise. Samme med f.eks. lettprodukter: med fett følger også en del fettløselige vitaminer. Forskning kan også tyde på at kroppen bedre nyttiggjør seg andre næringsstoffer som f.eks. protein når produktene også inneholder fett. Kalorier er ikke alt, for maten og kroppen er langt mer sammensatt enn som så. Anonymkode: 6f168...e71
AnonymBruker Skrevet 22. februar #11 Skrevet 22. februar AnonymBruker skrev (På 21.2.2025 den 0.00): Dette er fordi den på tube inneholder mindre fisk og mer fyllstoff - og dermed også mindre næring. Dette gjør at man føler seg mindre mett av maten, og har lettere for å overspise. Samme med f.eks. lettprodukter: med fett følger også en del fettløselige vitaminer. Forskning kan også tyde på at kroppen bedre nyttiggjør seg andre næringsstoffer som f.eks. protein når produktene også inneholder fett. Kalorier er ikke alt, for maten og kroppen er langt mer sammensatt enn som så. Anonymkode: 6f168...e71 Man må helt klart se det i sammeheng med øvrig kosthold og næringsbehov! Jeg spiser f.eks. mye melkeprodukter, så om en av dem er veldig lavkalori gjør det ingen verdens ting. Eller at jeg bytter mellom dem. Så denne tråden er mest for tips:) Jeg spiste burger for første gang på kjempelenge i går, og hamburgerbrødet jeg finner med lavest antall kalorier per 100g er Hatting høvding grove hamburgerbrød. 279 per 100g. Mulig man kan få det enda lavere om man lager selv, men baking er noe av det verste som finnes Anonymkode: 61b34...ffc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå