Gå til innhold

Hva motiveres du av på jobb? Når ikke oppgavene er nok lenger?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg kjenner på meg at jeg ikke lenger gleder meg til å gå på jobb. Det er lite som gir meg driv, dessverre. Føler bare på «hva er det egentlig dette er godt for? Det er så ubetydelig..?». Synd.

Det er ingen faglig tyngde, ingen nye arbeidsoppgaver jeg kan påta meg, ingen ansvar og ingen personlig utvikling. Arbeidet har stagnert og jeg har innsett at «dette er hva arbeidet mitt går ut på og sånn kommer det til å være i x-antall år til». 

Jeg valgte å ta en ny jobb og gikk fra min gamle til fordel for en ny og «spennende» arbeidshverdag som ikke viste seg å være det i det hele tatt. Har vært her i 1 år allerede, og kjenner det har stagnert. 

Når man ikke lenger føler på dette, så skjønner også jeg at jeg må bytte beite. Det er ikke alltids så lett å finne nytt arbeid, og jeg har gitt meg selv 6 mnd i denne jobben for å holde ut litt til (i tilfelle noe skulle snu…). 

Så har jeg blitt sånn, hva motiverer andre hva gjelder jobb? 

Akkurat nå motiveres jeg KUN av lønn. Og denne er heller ikke bra… haha uff. Fælt. 

Anonymkode: 7dacf...53b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg motiveres av trivsel. Akkurat nå er det null trivsel og null motivasjon. Lønn kan ikke motivere meg. 

Anonymkode: eaa58...3f4

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å tenke at jeg er heldig som har en fast og trygg inntekt.

Ellers ingenting 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobber for å ha inntekt nok til å kunne ha fritid. Fritid er min motivasjon.

Anonymkode: 28d5b...2e5

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønna, og at jeg får råd til tak over hodet og mat på bordet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trenger pengene for å leve, ekstra motivasjon å komme hjem til dyra som også er avhengig av meg. 

Anonymkode: 0cd1e...14e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg blir motivert av å gjøre en god jobb. Om oppgavene er kjedelige finner jeg som regel noe interessant eller viktig med dem som motiverer meg.

Anonymkode: f6a94...352

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mennesker og trivsel i arb.miljø. Jeg liker litt fart, uforutsigbare dager og jobbe med mennesker. Nå har jeg en repetetiv jobb på kontor. Dødskjedelige oppgaver. Mistrives. 

Anonymkode: adff0...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gode kollegaer pg godt arbeidsmiljø😃 

Anonymkode: d7931...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lønn og livsstil jobben gir meg.

Anonymkode: dcc2f...141

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg motiveres hovedsakelig av redusert arbeidsuke pga. betalt lunsj (=jobb i offentlig sektor) og kort reisevei med mulighet for gratis parkering. Altså ting som gir meg mer fritid.

I og med at dette er en høy bestilling så må jeg nøye meg med å motiveres av lønn. Og den må enda høyere opp før jeg kan si den motiverer meg.

Anonymkode: 284ac...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Motiveres av lønna. Aldri hatt bra lønn. Drømmer om å runde 500k. Har vært altfor lenge på skolebenken til å kun få 400.000 og jobber uten krav til utdanning. Så jævla lei.

Anonymkode: ed770...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lønn. Arbeidsmiljøet er rævva, mye tull og rot, tafatt leder, en del unnasluntrere som får bedre betalt uten å prøve å ta ansvar. 

Vurderer lønnssamtale pga jeg har mer ansvar, har søkt andre jobber med mindre ansvar til samme lønn. 
Usikker på om motivasjonen blir bedre med høyere lønn, men det er bedre å være ulykkelig i et slott enn i et skur? 

Anonymkode: fc629...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At jobben er fleksibel: Jeg kan jobbe hjemme omtrent så mye jeg vil. Eller er kollegaene gode også; spesielt enkelte :) Tar gjerne en samtale med noen på Teams om alt blir gørrkjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kan ikke hjelpe deg, for jeg er som deg. Jobber i en bransje hvor du fort blir utdatert og uattraktiv om du ikke konstant får nye utfordringer og tester ut nye teorier, ny teknologi, nye metoder osv.

Som deg fikk jeg ny jobb for 1 år siden og det skulle tilsynelatende være svært utviklende og gi meg en faglig fordel. Det viste seg å ikke stemme, og jeg har stagnert i et år. Det stresser meg veldig! Jeg får heldigvis mange forespørsler fra rekrutterere, men må samtidig vente til det har gått en akseptabel mengde tid så det ikke skal se ut på cven som om jeg gir opp for fort..

Har du gitt deg selv 6 måneder før du begynner å søke, eller søker du i mellomtiden også? Det tar fort 6 måneder å få en ny jobb.

Anonymkode: 29517...78c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg blir motivert av gode kollegaer og inspirerende arbeidsoppgaver. Jeg er en «doer» så liker å se resultatet av jobben min. 

Dessverre har jeg ledelse som ikke viser interesse i sine ansatte eller at de verdsetter dem. Gjelder alle ansatte, og ikke bare meg.

Anonymkode: 8bafd...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg blir motivert av å løse problemstillinger, sette meg inn i nye områder, og utvikling generelt. Og at det brenner litt, er det travelt så flyr timene. Føler jeg at noe blir repetitivt eller enkelt, så mister jeg interessen.  Jobber heldigvis et sted der det er mange muligheter. Så har flere ganger endret litt på ting. Hjelper det å snakke med leder eller andre internt om hvilke muligheter som finnes? 

Anonymkode: 91d14...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg kjenner på meg at jeg ikke lenger gleder meg til å gå på jobb. Det er lite som gir meg driv, dessverre. Føler bare på «hva er det egentlig dette er godt for? Det er så ubetydelig..?». Synd.

Det er ingen faglig tyngde, ingen nye arbeidsoppgaver jeg kan påta meg, ingen ansvar og ingen personlig utvikling. Arbeidet har stagnert og jeg har innsett at «dette er hva arbeidet mitt går ut på og sånn kommer det til å være i x-antall år til». 

Jeg valgte å ta en ny jobb og gikk fra min gamle til fordel for en ny og «spennende» arbeidshverdag som ikke viste seg å være det i det hele tatt. Har vært her i 1 år allerede, og kjenner det har stagnert. 

Når man ikke lenger føler på dette, så skjønner også jeg at jeg må bytte beite. Det er ikke alltids så lett å finne nytt arbeid, og jeg har gitt meg selv 6 mnd i denne jobben for å holde ut litt til (i tilfelle noe skulle snu…). 

Så har jeg blitt sånn, hva motiverer andre hva gjelder jobb? 

Akkurat nå motiveres jeg KUN av lønn. Og denne er heller ikke bra… haha uff. Fælt. 

Anonymkode: 7dacf...53b

søk ny jobb i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg blir motivert av gode kollegaer og inspirerende arbeidsoppgaver. Jeg er en «doer» så liker å se resultatet av jobben min. 

Dessverre har jeg ledelse som ikke viser interesse i sine ansatte eller at de verdsetter dem. Gjelder alle ansatte, og ikke bare meg.

Anonymkode: 8bafd...b9a

Hva mener du skal til at ledelsen verdsetter sine ansatte? bytte ledelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Lønn. Arbeidsmiljøet er rævva, mye tull og rot, tafatt leder, en del unnasluntrere som får bedre betalt uten å prøve å ta ansvar. 

Vurderer lønnssamtale pga jeg har mer ansvar, har søkt andre jobber med mindre ansvar til samme lønn. 
Usikker på om motivasjonen blir bedre med høyere lønn, men det er bedre å være ulykkelig i et slott enn i et skur? 

Anonymkode: fc629...83f

jeg forstår godt menn søker seg inn som helsefagarbeider yrket. De ønsker å jobbe med et fag som gir mening.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...