AnonymBruker Skrevet 16. februar #1 Skrevet 16. februar Hvordan vet man om man bør flytte? Må man da bare selge først også håpe det dukker opp ett sted med en gang? Uansett hvor deg er. Anonymkode: e223a...0c1
AnonymBruker Skrevet 16. februar #2 Skrevet 16. februar Om man bør flytte er en avgjørelse man tenker igjennom og bestemmer seg for... Så får man en prisvurdering fra megler, og velger om man søker om mellomfinansiering eller om man selger først... Hva som er best kommer an på hvilke krav man har til ny bolig og hvilken økonomisk situasjon man er i. Anonymkode: a4c1d...a0e 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar #3 Skrevet 17. februar - Og hvis du ønsker å kjøpe nytt innen samme by, så spør du megler, og hun/han vil hjelpe deg i prosessen. De sitter på masse kunnskap om områder og boliger i ulike prisklasser, og kan hjelpe deg med dette. Anonymkode: d3054...97a
Million Skrevet 17. februar #4 Skrevet 17. februar Det er et evig spørsmål, det der om man skal selge først og så lete etter et nytt sted å bo. Eller om man skal finne det nye stedet, by på det og kjøpe det, og deretter legge ut sitt gamle for salg. Problemet er da at i enkelte områder og i et tregt marked, kan man risikere å bli sittende med to lån og to boliger fordi den gamle boligen ikke blir solgt. Beliggenhet har ofte mye å si, veldig mye. De mest populære beliggenhetene innebærer oftest at boligen blir solgt etter første visning, mens i andre tregere områder kan det gå månedsvis, ja ett år. Har sett et par hus på Nordstrand i Oslo som er helt nye, og flotte, og burde vært solgt for lenge siden pga Nordstrand er så populært og fint sted å bo. Men nei. De har ligget ute over ett år nå. Fatter ikke hva som gjør at de ikke blir solgt!? Så noen ganger er det en gåte hvorfor boliger ikke blir solgt, når de etter alle solemerker burde ha blitt solgt med det samme, fordi andre boliger i området gjør det. Vil du være trygg, selg din gamle bolig først, før du begynner å lete etter ny. Da er du sikrere. I nødsfall får du leie en bolig på AirBnB eller noe mens du leter, om du ikke finner noe ganske raskt. Hvordan vet man om man bør flytte? Det vet bare du. Man trives ikke godt nok der man er kanskje? Man har for lang reisevei til jobb? Ungene trenger bytte miljø pga mobbing e.l.? Man ønsker å bytte type bolig f.eks fra hus til leilighet eller omvendt? Man liker et annet område veldig godt, og ønsker å prøve og bo der bare fordi man liker stedet? 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar #5 Skrevet 17. februar ^ Med tanke på boliger som ser kjempefine ut, men som ikke blir solgt, så kan det handle om beliggenhet, altså at det kan være mye trafikk like i nærheten og dermed mye støy om du åpner et vindu eller sitter ute, det kan handle om naboer, og det kan også handle om at pris er satt noe høyt. Det er mange faktorer som spiller inn. Anonymkode: d3054...97a 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar #6 Skrevet 17. februar Jeg får ikke mellomfinansiering så må selge før jeg kjøper. Men har flere forskjellige husdyr. Hvordan er det med å leie Airbnb da? Anonymkode: e223a...0c1
Million Skrevet 17. februar #7 Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg får ikke mellomfinansiering så må selge før jeg kjøper. Men har flere forskjellige husdyr. Hvordan er det med å leie Airbnb da? Anonymkode: e223a...0c1 Det minsker utvalget av mulige boliger en del å ha husdyr, da det er mange som ikke ønsker husdyr i boligene sine pga allergikere som kanskje skal leie etter deg. Det finnes likevel noen, så kanskje du skal sjekke markedet litt og se før du legger ut boligen din for salg, så du vet hvordan dine muligheter/sjanser omtrent vil bli. Husk at selv om du ser en ledig bolig, er det ikke sikkert at akkurat du får leid den, om det er mange andre som er interesserte. Fordelen med AirBnB i forhold til vanlig korttidsleie, er at AirBB kan man booke (bestille) på forhånd for et tidsrom man ønsker. Som et hotellrom. 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar #8 Skrevet 17. februar Det absolutt tryggeste er å selge egen bolig først. Mange meglere er altfor optimistiske, det ser man på finn.no hvor mange boliger ligger ute for salg i måned etter måned uten å bli solgt. En bolig borti veien her har vært til salgs i 7 måneder til ellevill pris, kan ikke fatte hva megler og selger tenkte med. Poenget mitt er at meglere kan bomme fullstendig. Av og til så vet man at man sitter på et kjempepopulært objekt. Min bror kjøpte før han solgte i fjor, men han skulle selv selge en flott bolig på Oslo vest i en prisklasse hvor det var mange om beinet. Mens boligen jeg selv bor i, langt utpå landet ved en trafikkert vei, er nærmest usalgbar i det lunkne boligmarkedet vi befinner oss i nå. Anonymkode: 105af...314
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå