Gå til innhold

Avvenning av amming toåring

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en toåring som elsker å amme. Har også en baby på 6 mnd som må ammes. Jeg hadde håpet at eldstemann etter hvert skulle miste interessen, men virker absolutt ikke sånn. Griner og er helt hysterisk før han skal ammes på kvelden. Jeg har kuttet ned til at han bare ammes før leggetid nå. Når tiden begynner å nærme seg for amming blir han helt desperat og griner og sutrer og er så intens at jeg omtrent får klaustrofobi. I tillegg skal lillebror ammes også og jeg føler at hele kvelden går til amming. Jeg er rett og slett dritt lei. Jeg har latt ham amme til to år for å følge anbefalingene til WHO. Men jeg fatter ikke hvordan jeg skal klare å kutte denne siste amminga uten at han blir kjempelei seg. Og er redd han skal føle seg avvist og at lillebror er viktigere enn ham. Han har ikke godt nok språk til at jeg kan forklare dette til ham. Jeg sliter med dårlig samvittighet og trenger råd fra andre som har vært i en lignende situasjon 

Anonymkode: 37595...b21

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kutt tvert. Gi han noe annet å trøste seg med (f.eks. kos med pappa). Prøv å unngå å amme den minste mens største ser på i noen uker. 

Anonymkode: b6319...391

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kutt tvert. Gi han noe annet å trøste seg med (f.eks. kos med pappa). Prøv å unngå å amme den minste mens største ser på i noen uker. 

Anonymkode: b6319...391

Det går ikke og det er litt av problemet. Jeg er alene med dem noen kvelder i uka og da må minste ammes foran eldstes for jeg kan ikke la eldstemann være alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan du ikke legge eldste før minste ammes ? selv om han ikke har godt språk selv forstår han jo så bare forklare at baby må ammes men han som er stor må drikke melken fra kopp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monican94 skrev (8 minutter siden):

kan du ikke legge eldste før minste ammes ? selv om han ikke har godt språk selv forstår han jo så bare forklare at baby må ammes men han som er stor må drikke melken fra kopp

Men minste må jo ammes flere ganger i løpet av kvelden… og han vil absolutt ammes fra brystet. Han gråter så tårene triller stakkars og jeg føler meg så fæl 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Men minste må jo ammes flere ganger i løpet av kvelden… og han vil absolutt ammes fra brystet. Han gråter så tårene triller stakkars og jeg føler meg så fæl 

det vil han jo gjøre helt til du forklarer at sånn er det bare. babyen trenger melken ferdig snakka. Lag en hyggelig kveldsmat-stund med melk i kopp og lesing i armkroken etterpå for kosen før legging med bare deg og 2åringen.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...