Gå til innhold

Jula vs Clas Ohlson vs Biltema?

male32

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Biltema har ofte ganske dårlig kvalitet på ting. Jeg foretrekker Jula, for den kjenner jeg.

Anonymkode: 2eca4...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er faktisk Jula. Alt jeg har kjøpt det har holdt, chlas ohlson sine ting føler jeg varer noen måneder til ett år kanskje, biltema handler jeg tørkepapir og litt bilgreier på. 

Anonymkode: b41e7...e29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på varen pg pris. Handler alle 3 steder, og vurderee hvir iht hva jeg skal ha

Anonymkode: e2916...830

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jula har mye merkevarer, også de litt mer proffe som f.eks. Makita. Jula har også størst utvalg mtp bygg/verktøy. 

Biltema har størst sortiment på el-materiell, vvs og bil. Synes også Biltema som verktøymerke er bedre enn Jula sitt billigste merke (grå Meec), Biltema er mer likt som rød Meec, kanskje litt under den. 

Clas Ohlson er mer husholdning, interiør og «innendørs». Men fører jo også kjente merker. 

Min favoritt er nok Jem og fix, som ikke er nevnt her. Hovedsakelig fordi de også har en del trelast 😊

Anonymkode: 4a7bd...471

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Clas Ohlson, for den har jeg nærmest. 

Må kjøre en halvtime for å komme til Biltema og Jula, så det er ikke noe jeg gidder å gjøre så ofte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Biltema, Jula og Clas 5-10 minutter unna, og jeg bruker i alle fall to av dem så mye at jeg nærmest fortjener julekort...

Biltema og Jula bruker jeg om hverandre og mest, litt avhengig av hva slags varer det er snakk om. Jula har et bredere utvalg. Påstanden i andre innlegg her om at "Biltema har ofte ganske dårlig kvalitet på ting" er det virkelig ikke belegg for. Har du belegg for dette ut over anekdotiske "bevis" som du har hørt fra andre som har hørt det osv osv? Jeg vil snu på flisa: Biltema har ganske ofte kvalitet som er langt bedre enn ditt behov skulle tilsi i hverdagen.

En annen sak med Biltema vs Jula: Ganske ofte finner jeg identiske, og da mener jeg HELT identiske bortsett fra emballasjen, hos dem begge. Da handler jeg der jeg kan spare en hundrelapp. De kjøper nemlig inn via noen av de samme kanalene.

Kvalitet: Biltema har kun sin egen branding. Og som nevnt tidligere så er det kvalitet som er helt innafor for de alle fleste av oss.

Jula har en blanding av eget brand og andre merker. Kvaliteten er helt innafor her også. 

Clas har et litt annen forretningsmodell, et bredere utvalg, er generelt litt dyrere på mye men har også sitt eget housebrand.

Alle har god kundeservice og gode returordninger uten noe fuzz.

Sammen dekker de i alle fall mitt behov – kona påstår at jeg trenger disse tre kjedene pluss en Kiwi, så har jeg alt jeg trenger. Ikke direkte uenig.

Anonymkode: 9e0d3...87f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

male32 skrev (3 timer siden):

Hvem foretrekker du og hvorfor?
Hvem har best kvalitet på varene?
Hvem er billigst?

Helt avhengig av tid, sted og hva behovet er. 
Clas O. Er flere steder enn de to andre og blir derfor mer praktisk å oppsøke. 

Anonymkode: a4f78...afd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler mest på Biltema, da det er de som oftest har det jeg trenger. Synes også det er litt billigere enn de 2 andre. Jula på god nr 2.

Anonymkode: 4ff48...be2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjell butikk til forskjellige ting. Liker Rusta til ganske mye. Europris fordi det er den eneste av de her. Jula liker jeg. Clas Ohlson kanskje aller best. 

Anonymkode: 56a88...05f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema har bra kvalitet, og spesielt på verktøyet med 10 års garanti.

De er også billigst på det meste.

Anonymkode: 68032...a86

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

male32 skrev (7 timer siden):

Hvem foretrekker du og hvorfor?
Hvem har best kvalitet på varene?
Hvem er billigst?

Kommer an på hva jeg skal ha.

Styr unna gummi produkter hos biltema

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å unngå Jula pga de som jobber i butikken. Sure, frekke og generelt bare dårlig service. Det er så tydelig at de egentlig ikke vil være der. Butikkene er også rotete og dårlig organisert og det er sjelden de har ting på lager om nettsiden viser at de har tre f.eks.  

Ellers kommer det an på hva jeg skal ha om jeg velger Biltema eller Clas. 

Anonymkode: bd878...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jula. Biltema har ok produkter til ok pris, men kjøp lagres ikke digitalt på konto. Har du ikke kvittering er retur vanskelig, med jula er det bare lever inn så ser de det på brukerkontoen.

Anonymkode: b20cf...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til hus og hjem bruker jeg Biltema mest. Verktøy og slikt er de gode på. 

Clas Ohlson er overpriset. 

Jula har jeg for lite erfaring med, og den jeg har er ikke særlig god. 

Anonymkode: f3c77...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verktøy, biltilbehør og slikt har jeg inntrykk av at har høyere kvalitet på Biltema enn på Jula dersom du sammenligner ting i samme prisklasse. 

som noen nevnte her, så selger Jula blant annet et billigmerke som heter Meec som er helt elendig. Har også hatt noen andre bomkjøp på Jula, mens alt fra Biltema har vært "bra nok".

Clas Ohlson selger jo stort sett helt andre ting, og er mye dyrere, så de ville jeg ikke tatt med i sammenligningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jula

Clas Ohlson

Biltema

Det som trekker mye ned med Biltema er dårlig kundeservice når du skal reklamere på et produkt. Der er min lokale Biltema i overkant gnien 

Anonymkode: 51d55...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...