AnonymBruker Skrevet 16. februar 2025 #1 Skrevet 16. februar 2025 Jeg har så vondt i hodet hele tiden, noe jeg har hatt over lengre tid. Legen sier jeg må føre en hodepine-dagbok og jeg oppdager at jeg får spesielt vondt i hodet når jeg tenker litt ekstra😅 Privat når jeg skal planlegge noe eller f.eks. skrive dette innlegget. På jobb er det straks jeg må løse noe utenom enkle rutineoppgaver. Det gjør så vondt innimellom at jeg roper litt til, fordi de ekstra smertene kan komme helt plutselig. Er det dette som kalles stresshodepine og hvordan bli kvitt det? Normalt sett har jeg sjeldent til aldri vondt i hodet så vet ikke hvordan bli kvitt dette. Anonymkode: df998...14a
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2025 #2 Skrevet 19. februar 2025 Søvn og drikke er viktig.Spiser du normalt? Anonymkode: 1eeab...8a9
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2025 #3 Skrevet 19. februar 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Søvn og drikke er viktig.Spiser du normalt? Anonymkode: 1eeab...8a9 Ja, jeg har et relativt godt kosthold, lite alkohol og sover godt. BMI viser normalvekt og holder meg i form med gode turer. Jeg bruker høreapparat og begynner å lure på om det har noe å si, men i min leting etter svar lurer jeg til stadighet på om forskjellige ting kan påvirke😄 Anonymkode: df998...14a
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2025 #4 Skrevet 19. februar 2025 Kan komme fra skuldre/nakken. Har du vært hos fysioterapeut? Sliter du med stress, angst, etc? Dette setter seg fort i skuldre og nakke, som igjen kan forplante seg til hodet og gi hodepine. Anonymkode: 5378e...454
Gipetto Skrevet 19. februar 2025 #5 Skrevet 19. februar 2025 Jeg slet i lang periode med mye og intens hodepine, viste seg at jeg trengte briller. Har du sjekket synet? Selv tenkte jeg aldri over at det kunne være en faktor.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2025 #6 Skrevet 19. februar 2025 Søsteren min hadde dette. Hun fikk nakke og skulder behandling hos fysioterapeut samt at hun trengte briller ved kjøring og ved mye skjermtid… Men hun tok slik «migrene piercing» i øret før hun fikk på bevist briller, som vist nok hjalp meget i følge henne selv Anonymkode: 11484...4e6
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2025 #7 Skrevet 19. februar 2025 Gipetto skrev (11 minutter siden): Jeg slet i lang periode med mye og intens hodepine, viste seg at jeg trengte briller. Har du sjekket synet? Selv tenkte jeg aldri over at det kunne være en faktor. Godt poeng! Synet er kjempeviktig å utelukke som årsak. Anonymkode: 5378e...454
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå