AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:04 #1 Del Skrevet søndag kl 18:04 Vi møtte noen vi kjenner ute fra ett sted til et annet. Datteren vår på 12 var alene hjemme og vi hadde allerede vært borte lenger enn vi sa. Mannen tok ikke hintet mitt om at vi snart måtte gå videre, han bare snakket i vei og jeg ble mer og mer stresset. Til slutt kjente jeg at jeg mistet kontrollen på meg selv og sa «Nå må du for F.. klare å avslutte for nå MÅ vi dra» mens jeg dro han avgårde. Tilbake stod de andre og måpet. Jeg har aldri har vært så flau i hele mitt liv og følt meg så dårlig i etterkant. Det var som jeg mistet helt kontrollen og sluttet å tenke. Mannen ble sint på meg når vi kom i bilen og jeg gråt. Hvordan er det mulig å miste seg selv helt på den måten🙈 Anonymkode: b724c...934 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:26 #2 Del Skrevet søndag kl 18:26 Ikke vær så streng mot deg selv, alle gjør og sier noe de angrer på i ettertid. Tenker at du har hodet på rett på plass når det har gått såpass innpå deg, og at det neppe vil skje igjen :) Anonymkode: 8af2e...58d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:28 #3 Del Skrevet søndag kl 18:28 Beklager, men skjønner at du er flau ja. Hadde sendt de en sms og forklart meg. Et slikt utbrudd uten grunn hadde jeg virkelig stusset på Anonymkode: d7e9d...a50 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:30 #4 Del Skrevet søndag kl 18:30 Stå i det, drt går bra Anonymkode: 1eac5...648 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:32 #5 Del Skrevet søndag kl 18:32 Jeg hadde også vært flau, og med god grunn. Etter denne erfaringen regulerer du sikkert stress bedre ved neste korsvei. Det hadde du klart hvis du hadde besvart det indre stresset med en tanke à la «det spiller ingen rolle om vi kommer hjem om tre minutter eller syv minutter». Sånn, så enkelt er det. Anonymkode: 538ca...92e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:32 #6 Del Skrevet søndag kl 18:32 Hadde jeg vært en det av det andre paret hadde jeg ledd godt for meg selv. Noen dager er slik og noen folk er slik at de aldri blir ferdige. Jeg kjenner flere sånne folk, så jeg hadde absolutt forstått frustrasjonen. Og innerst inne beundret deg litt for at tillot deg å være litt uten filter. Men ville nok sendt en sms om jeg bar deg, for å gi dem litt kontekst. Anonymkode: 220cf...ff2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:35 #7 Del Skrevet søndag kl 18:35 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Vi møtte noen vi kjenner ute fra ett sted til et annet. Datteren vår på 12 var alene hjemme og vi hadde allerede vært borte lenger enn vi sa. Mannen tok ikke hintet mitt om at vi snart måtte gå videre, han bare snakket i vei og jeg ble mer og mer stresset. Til slutt kjente jeg at jeg mistet kontrollen på meg selv og sa «Nå må du for F.. klare å avslutte for nå MÅ vi dra» mens jeg dro han avgårde. Tilbake stod de andre og måpet. Jeg har aldri har vært så flau i hele mitt liv og følt meg så dårlig i etterkant. Det var som jeg mistet helt kontrollen og sluttet å tenke. Mannen ble sint på meg når vi kom i bilen og jeg gråt. Hvordan er det mulig å miste seg selv helt på den måten🙈 Anonymkode: b724c...934 Trekk pusten og øv deg på å si det du føler og tenker før det går til det punktet at det koker. Jeg har gjort noe lignende, stod og ventet på at noen skulle bli ferdig å prate, jeg åpnet munnen og hørte meg selv si "eneste som mangler her er jo te og kjeks, faen for et sladreselskap dere har". Alle fikk sjokk, jeg og, de andre begynte å le da men jeg ba så mye om unnskyldning og har siden lært å si "unnskyld, men vi må altså dessverre videre, hyggelig å se dere" Anonymkode: 9535b...623 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:37 #8 Del Skrevet søndag kl 18:37 Andre folk gjør langt verre ting uten å føle et fnugg av skam. Så dette går nok helt fint😊 Anonymkode: 1b894...7b0 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:44 #9 Del Skrevet søndag kl 18:44 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Vi møtte noen vi kjenner ute fra ett sted til et annet. Datteren vår på 12 var alene hjemme og vi hadde allerede vært borte lenger enn vi sa. Mannen tok ikke hintet mitt om at vi snart måtte gå videre, han bare snakket i vei og jeg ble mer og mer stresset. Til slutt kjente jeg at jeg mistet kontrollen på meg selv og sa «Nå må du for F.. klare å avslutte for nå MÅ vi dra» mens jeg dro han avgårde. Tilbake stod de andre og måpet. Jeg har aldri har vært så flau i hele mitt liv og følt meg så dårlig i etterkant. Det var som jeg mistet helt kontrollen og sluttet å tenke. Mannen ble sint på meg når vi kom i bilen og jeg gråt. Hvordan er det mulig å miste seg selv helt på den måten🙈 Anonymkode: b724c...934 Slutt å hint, lær deg å kommunisere, så slipper du å havne i sånne situasjoner. Anonymkode: 46554...826 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet søndag kl 18:44 #10 Del Skrevet søndag kl 18:44 Bare send en melding og forklar deg, men ellers har jeg vært i lignende situasjoner: der mannen bare dro tiden langt utover det avtalte. Først sa jeg ingenting, så begynte jeg å hinte. Etter hvert har jeg lært meg å si rett ut at nå må vi dra fordi *forklarer kort*, selv om han er midt i en samtale. Fordi jeg gjør det så direkte avsluttes samtaler ganske raskt, og vi får dratt avgårde. Jeg hadde nok ikke spurt deg om hva som skjedde hvis jeg hadde vært en del av det andre paret, for jeg ville følt at jeg kanskje blandet meg opp i noe jeg ikke burde, så det er opp til deg å ta initiativet for å forklare. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkSolsikke Skrevet søndag kl 18:49 #11 Del Skrevet søndag kl 18:49 Jeg ler litt av deg her nå, men skjønner fortvilelsen din altså. Alle kan si dumme ting, så send en sms og si «sorry, jeg var stressa og sa ting litt krassere enn jeg mente» No big deal. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:52 #12 Del Skrevet søndag kl 18:52 Jeg hadde ikke sendt noen sms. Da gjør en saken større enn den er . Men neste gang en treffes så hadde jeg nevnt noe ala at sist gang då var jeg så stressa pga vi hadde lovet å være hjemme kl xx , og du så at dere var for seint ute. Case closed Anonymkode: f2e15...ab5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet søndag kl 18:54 #13 Del Skrevet søndag kl 18:54 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Vi møtte noen vi kjenner ute fra ett sted til et annet. Datteren vår på 12 var alene hjemme og vi hadde allerede vært borte lenger enn vi sa. Mannen tok ikke hintet mitt om at vi snart måtte gå videre, han bare snakket i vei og jeg ble mer og mer stresset. Til slutt kjente jeg at jeg mistet kontrollen på meg selv og sa «Nå må du for F.. klare å avslutte for nå MÅ vi dra» mens jeg dro han avgårde. Tilbake stod de andre og måpet. Jeg har aldri har vært så flau i hele mitt liv og følt meg så dårlig i etterkant. Det var som jeg mistet helt kontrollen og sluttet å tenke. Mannen ble sint på meg når vi kom i bilen og jeg gråt. Hvordan er det mulig å miste seg selv helt på den måten🙈 Anonymkode: b724c...934 Dette er problemet med å være konfliktsky - man forsøker å hinte og hinte, men mottaker forstår det ikke. Det du skulle ha gjort her var å si tidlig i samtalen (før du begynte å hinte) at "beklager, men ungen vår er hjemme alene så vi har dessverre ikke tid til å stoppe på akkurat nå". Da hadde det ikke gått så lang tid at du ble forbanna når du først sa noe. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:32 #14 Del Skrevet søndag kl 19:32 Mezzosoprena skrev (36 minutter siden): Dette er problemet med å være konfliktsky - man forsøker å hinte og hinte, men mottaker forstår det ikke. Det du skulle ha gjort her var å si tidlig i samtalen (før du begynte å hinte) at "beklager, men ungen vår er hjemme alene så vi har dessverre ikke tid til å stoppe på akkurat nå". Da hadde det ikke gått så lang tid at du ble forbanna når du først sa noe. Dette! Jeg pleide å havne i så mange ubehageligheter fordi jeg var altfor konfliktsky til å bare si det jeg mente, følte og tenkte. I realiteten er det LANGT mer dramatikk når man er konfliktsky enn når man lærer seg å bli direkte! Som konfliktsky holder man alt inne og til slutt eksploderer det, på et eller annet vis. Det kan manifestere seg på helt ulike måter, men ut kommer det på en eller annen usunn måte. Anonymkode: 76484...791 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet søndag kl 19:41 #15 Del Skrevet søndag kl 19:41 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi møtte noen vi kjenner ute fra ett sted til et annet. Datteren vår på 12 var alene hjemme og vi hadde allerede vært borte lenger enn vi sa. Mannen tok ikke hintet mitt om at vi snart måtte gå videre, han bare snakket i vei og jeg ble mer og mer stresset. Til slutt kjente jeg at jeg mistet kontrollen på meg selv og sa «Nå må du for F.. klare å avslutte for nå MÅ vi dra» mens jeg dro han avgårde. Tilbake stod de andre og måpet. Jeg har aldri har vært så flau i hele mitt liv og følt meg så dårlig i etterkant. Det var som jeg mistet helt kontrollen og sluttet å tenke. Mannen ble sint på meg når vi kom i bilen og jeg gråt. Hvordan er det mulig å miste seg selv helt på den måten🙈 Anonymkode: b724c...934 hvorfor sa du ikke bare til mannen din (og paret) : >"nå, må vi gå, datteren vår er alene hjemme" ? hvorfor "hinte" ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:59 #16 Del Skrevet søndag kl 19:59 Jeg er verken konfliktsky eller en person som pleier å hinte. Men i denne situasjonen mistet jeg meg selv fullstendig, det er det som er så ubehagelig. Akkurat som om jeg fikk en slags blackout🙈 ts Anonymkode: b724c...934 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet søndag kl 20:15 #17 Del Skrevet søndag kl 20:15 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg er verken konfliktsky eller en person som pleier å hinte. ts Anonymkode: b724c...934 Nei, ok - så var du bare en bitch da - da får du stå i det. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:28 #18 Del Skrevet søndag kl 20:28 Mezzosoprena skrev (12 minutter siden): Nei, ok - så var du bare en bitch da - da får du stå i det. Fremstod som en bitch ja, men ER ikke bitch, det som er det ubehagelige. ts Anonymkode: b724c...934 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:30 #19 Del Skrevet søndag kl 20:30 Men altså, en 12-åring klarer seg fint hjemme ganske lenge? Har vel mobil og kunne ringt dere om han/hun lurte på hvor dere ble av? Anonymkode: 06c04...48a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:33 #20 Del Skrevet søndag kl 20:33 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fremstod som en bitch ja, men ER ikke bitch, det som er det ubehagelige. ts Anonymkode: b724c...934 Si unnskyld på melding og gå videre da. Anonymkode: 9535b...623 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå