AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:11 #161 Del Skrevet fredag kl 11:11 AnonymBruker skrev (På 3.4.2025 den 12.51): Vanskelig å svare på hvordan det fungerer, men jeg tror essensen av den vi er fortsetter etter døden, men at man tilhører en slags gruppe med sjeler (som at Gud sier at det er et rom til alle i Bibelen) som man blir en del av. Jeg har funnet ut hva som resonnerer best med meg gjennom meditasjon blant annet. Jeg tror på "livet etter døden" fordi jeg har hatt konkrete åndelige opplevelser som har vært så tydelig en respons på det jeg sa og at familiemedlemmer opplevde det samme samtidig (hvis ikke hadde jeg nok avfeid det som en hallusinasjon som jeg har gjort ellers med f.eks ånder som har stått ved siden av senga mi på natta etc, men dette kunne jeg ikke avfeie). Så har jeg hørt på mange ulike podcaster, lest bøker som f.eks proof of life after life etc. Godt spørsmål. Tenker at for en sjel så er det nok en erfaring det og, enten å ha ALS eller å bli syk på andre måter. Kanskje sjelen vår tenker at det er så kort menneskelivet at det skal man takle fint, men så blir det mer utfordrende enn det sjelen så for seg på et vis? Anonymkode: 6ef1b...54f Jeg lurer også på hva som får folk til å velge å bli født for å så dø i krybbedød bare noen måneder gammel? Heller ikke de som velger å bli drept i krig som barn. Er det sånn at de vet fremtiden også da når de velger hvilket liv de vil ha? At de vet når en krig vil bryte ut og på hvilken måte de vil dø? Og så lurer jeg på det at alle mennesker må jo samsvares? Hvis en skal velge et liv der han blir drept som 9-åring. Der må det jo også være en som velger det livet hvor han blir en morder som dreper en 9-åring. Og hva med alle insektene? De er jo i antall milliarder.. Hva kan få noen som har levd som menneske til å velge å bli en edderkopp i neste liv? Anonymkode: 40534...c23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:12 #162 Del Skrevet fredag kl 11:12 debatant skrev (På 2.4.2025 den 23.14): Jeg vet ikke hva som skjer med en person som henger seg. At det ikke er gitt en tidsramme i Apg gir ett hint om at han kan ha hengt en stund . Uansett tror jeg Lukas som skrev Apg hadde tilgang til sikre kilder. Bibelens grunntekster finnes, og det er ingen grunn til å tvile på dem. Det har heller aldri vært noen tvil om hvilke bøker som hører hjemme i bibelen. Nrk har nesten aldri rett om bibelen. Jeg råder deg å komme deg ut av det mørke nettet, og heller lære av de kirkefedrene som faktisk kunne litt om dette. Gud har lovet å ta vare på Bibelen. Hva slags mørkt nett? Anonymkode: 40534...c23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:19 #163 Del Skrevet fredag kl 11:19 debatant skrev (På 3.4.2025 den 10.13): Halve evangeliet er et falskt evangelium. Slik sier Paulus det: Rom 6.1-4. Hva skal vi da si? Skal vi bli ved i synden for at nåden skal bli dess større? Langt derifra! Vi som er døde fra synden, hvordan skulle vi enda leve i den? Eller vet dere ikke at vi som er døpt til Kristus Jesus, ble døpt til Hans død? Ble vi altså begravet ved Han ved dåpen til døden, for at liksom Kristus ble oppreist fra de døde ved Faderens herlighet, så skal vi også vandre i et nytt liv. Du svarer deg selv her så jeg er ikke helt sikker på hva du svarer på. Hvilket evangelium er halvparten et falskt evangelium? Mener du at som troende så kan du f.eks være utro og likevel være uten synd? Ang denne; Jeg vet ikke hva som skjer med en person som henger seg. At det ikke er gitt en tidsramme i Apg gir ett hint om at han kan ha hengt en stund . Uansett tror jeg Lukas som skrev Apg hadde tilgang til sikre kilder. Det er uten tvil stor forskjell på å henge seg og å falle å slå seg ihjelp. Anonymkode: 40534...c23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet fredag kl 11:25 #164 Del Skrevet fredag kl 11:25 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du svarer deg selv her så jeg er ikke helt sikker på hva du svarer på. Hvilket evangelium er halvparten et falskt evangelium? Mener du at som troende så kan du f.eks være utro og likevel være uten synd? Ang denne; Jeg vet ikke hva som skjer med en person som henger seg. At det ikke er gitt en tidsramme i Apg gir ett hint om at han kan ha hengt en stund . Uansett tror jeg Lukas som skrev Apg hadde tilgang til sikre kilder. Det er uten tvil stor forskjell på å henge seg og å falle å slå seg ihjelp. Anonymkode: 40534...c23 really. Endret fredag kl 11:27 av debatant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:29 #165 Del Skrevet fredag kl 11:29 debatant skrev (23 timer siden): Faktum er at du tok en håndfull skriftsteder ut av sammenheng og forventer at andre skal nøste opp i det. Good luck. Dø trenger ikke nøste opp i noe. Bare bevis at Gud har sagt det du påstår, så er vi der. Det blir sikkert ikke lett Anonymkode: d783a...09d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet fredag kl 11:45 #166 Del Skrevet fredag kl 11:45 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dø trenger ikke nøste opp i noe. Bare bevis at Gud har sagt det du påstår, så er vi der. Det blir sikkert ikke lett Anonymkode: d783a...09d Det er vel ikke så lett for deg å bevise at Gud ikke har sagt det som påstås heller, men hvordan du enn vrir og vrenger står det hvertfall skrevet endel og ganske mye også om det, så vi tar hvertfall ikke det ut av løse luften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:22 #167 Del Skrevet fredag kl 12:22 Lawyam skrev (35 minutter siden): Det er vel ikke så lett for deg å bevise at Gud ikke har sagt det som påstås heller, men hvordan du enn vrir og vrenger står det hvertfall skrevet endel og ganske mye også om det, så vi tar hvertfall ikke det ut av løse luften. Jeg toer mine hender. Anonymkode: d783a...09d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet fredag kl 18:05 #168 Del Skrevet fredag kl 18:05 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dø trenger ikke nøste opp i noe. Bare bevis at Gud har sagt det du påstår, så er vi der. Det blir sikkert ikke lett Anonymkode: d783a...09d Hva Gud har sagt står i Guds ord. Forhold deg til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:22 #169 Del Skrevet lørdag kl 11:22 debatant skrev (17 timer siden): Hva Gud har sagt står i Guds ord. Forhold deg til det. Nei, kan ikke det. All den tid jeg ikke vet om det kommer fra Gud selv, eller at det er bare noe noen mennesker har kokt ihop. Anonymkode: d783a...09d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #170 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (På 4.4.2025 den 13.11): Jeg lurer også på hva som får folk til å velge å bli født for å så dø i krybbedød bare noen måneder gammel? Heller ikke de som velger å bli drept i krig som barn. Er det sånn at de vet fremtiden også da når de velger hvilket liv de vil ha? At de vet når en krig vil bryte ut og på hvilken måte de vil dø? Og så lurer jeg på det at alle mennesker må jo samsvares? Hvis en skal velge et liv der han blir drept som 9-åring. Der må det jo også være en som velger det livet hvor han blir en morder som dreper en 9-åring. Og hva med alle insektene? De er jo i antall milliarder.. Hva kan få noen som har levd som menneske til å velge å bli en edderkopp i neste liv? Anonymkode: 40534...c23 Jeg tror du misforstår litt. Livet er ikke skrevet i stein før en er født, men en har nok blitt forespeilet hva dette livet kan bringe før sjelen velger det. For sjelen så er det ikke er fælt valg å være en baby som dør i krybbedød, da sjelen kan komme inn til foreldrene igjen ved neste anledning eller velge andre foreldre et annet sted. For sjelen er alt erfaring. Det er ikke fæle eller gode erfaringer. Det er ikke godt eller vondt. Gir det mening? Det er en del som sier at menneskesjelen ikke reinkarnerer som f.eks insekter. Jeg vet ikke noe om det. Anonymkode: 6ef1b...54f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tone83 Skrevet 2 timer siden #171 Del Skrevet 2 timer siden Lawyam skrev (På 17.2.2025 den 21.26): Synes det er interessant at med en gang noen snakker om Bibelen og hvor vi jo lærer om Gud at 'alle' straks begynner å skylde på Ham all sykdom, død og vold, alt vondt - når Bibelen også forteller oss om Satan, demoner og onde ånder og at det var Satans inntreden og motstand mot Guds skaperverk som har ført til dette - og ikke Gud. Få om ingen nevner ham (Satan) og raser mot ham. Han går fri liksom. Gud burde jo knipset bort han der? Men bibelen viser jo også at gud er grusom og begår massedrap opptil flere ganger. Største massemorder gjennom tidene. Jeg verken tror eller håper han finnes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
debatant Skrevet 1 time siden #172 Del Skrevet 1 time siden Tone83 skrev (41 minutter siden): Gud burde jo knipset bort han der? Men bibelen viser jo også at gud er grusom og begår massedrap opptil flere ganger. Største massemorder gjennom tidene. Jeg verken tror eller håper han finnes. Om du ikke ønsker å sette deg inn i temaet, og tydligvis ikke kan mye. Hvorfor er du her da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå