K.B. Skrevet mandag kl 20:57 #21 Del Skrevet mandag kl 20:57 Jeg ser ingen bevis for at en eller flere guder eksisterer, snarere Tvertimot. Du trenger ikke forstå mye om fysisk, biologi eller kosmologi for å se at argumentene for en gud faller på sin egen urimelighet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet mandag kl 21:06 #22 Del Skrevet mandag kl 21:06 Ja det tror jeg. Verden kan ikke akkurat bare ha blitt til av seg selv uten at noen har skapt den. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet mandag kl 21:10 #23 Del Skrevet mandag kl 21:10 Lawyam skrev (40 minutter siden): Synes det er interessant at med en gang noen snakker om Bibelen og hvor vi jo lærer om Gud at 'alle' straks begynner å skylde på Ham all sykdom, død og vold, alt vondt - når Bibelen også forteller oss om Satan, demoner og onde ånder og at det var Satans inntreden og motstand mot Guds skaperverk som har ført til dette - og ikke Gud. Få Men Bibelen forteller også at Gud er den allmektige skaperen av absolutt alt, inkludert Satan, demoner, onde ånder, osv. I tillegg forteller Bibelen oss at Gud kjenner alt som skal skje, og dermed visste alt skapelsen av Satan og andre ville føre til. Til slutt så forteller Bibelen oss at Gud er allmektig, og dermed kan utslette Satan og hans makt, bare ved å ønske det. Så jo, det er all grunn til å skylde på Bibelens Gud for all ondskap som tillegges Satan. Sitat om ingen nevner ham (Satan) og raser mot ham. Han går fri liksom. Han er skapt av, og underlagt guds vilje. Og Satan fremstilles ikke som allmektig, god og en som skal tilbes. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet mandag kl 21:11 #24 Del Skrevet mandag kl 21:11 Sommer2464 skrev (4 minutter siden): Ja det tror jeg. Verden kan ikke akkurat bare ha blitt til av seg selv uten at noen har skapt den. Hvorfor ikke? Og hvis det står en gud bak, hvem skapte da denne guden? For en allmektig gud kan vel ikke ha blitt til av seg selv uten at noen har skapt den? 😉 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:15 #25 Del Skrevet mandag kl 21:15 Humas skrev (3 timer siden): Spørs hva man mener med Gud. Jeg tror det finnes en opprinnelig skaper, noe som satte ‘ting i gang’, og jeg tror på den fullkomne kjærligheten, som ikke er mellom mennesker, som driver all frykt ut. Har innfunnet meg med at folk ikke tror meg, men et langt liv med masse angst og dårlige mestringsstrategier som å jobbe meg omtrent bevisstløs, for så å erstatte det med alkohol når jeg ikke jobbet. Har vokst opp i dysfunksjonell familie. Så da jeg virkelig holdt på å dø av dette så ble jeg innhentet og stoppet fra å ta livet mitt av denne kjærlighetskraften. Det har tatt meg mange år å integrere dette, hadde jo kropp og sinn full av traumer og overgrep. Så ja jeg tror på Gud=kjærlighet, det er min virkelighet, som ingen kan rokke ved. Jeg tror deg. Mitt liv har blitt reddet så mange ganger fra å dø når jeg skulle aldri ha overlevd. Så jeg sluttet å prøve (å dø) fordi jeg visste at noe/noen holdt meg i livet. Nå holder en usynlig kraft på å fjerne traumer fra kroppen min. Det er innimellom veldig smertefullt, men sakte begynner jeg å bli bedre. Men jeg forteller dette til ingen. Ingen som vil tro meg likevel. Og jeg vil ikke at noen skal tro at jeg er gal. Anonymkode: fd058...894 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:15 #26 Del Skrevet mandag kl 21:15 Jeg tror ikke "Gud", som i en eller annen skapning eller bevisst kraft, finnes. Det finnes ting jeg ikke selv klarer å forklare, som hvor det hele begynte, men jeg tenker nå at det handler om manglende kunnskap heller enn at det i sin natur er uforklarlig. Og jeg tror i hvert fall ikke det står en eller annen tenkende, handlende gud bak det hele. Dette liksom-poenget med at folk klandrer Gud fremfor Satan for ondskap kjøper jeg i hvert fall ikke. Jeg synes det ondes problem er en helt grei måte å understreke at en eventuell allmektig gud ikke akkurat fremstår som noen fin fyr på. Anonymkode: df513...431 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet mandag kl 21:20 #27 Del Skrevet mandag kl 21:20 (endret) Capitan Fracassa skrev (9 minutter siden): Hvorfor ikke? Og hvis det står en gud bak, hvem skapte da denne guden? For en allmektig gud kan vel ikke ha blitt til av seg selv uten at noen har skapt den? 😉 Gud har eksistert i uendelig tid han har aldri blitt skapt eller født. Han har alltid eksistert og vil alltid eksistere. Endret mandag kl 21:21 av Sommer2464 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet mandag kl 21:23 #28 Del Skrevet mandag kl 21:23 Sommer2464 skrev (1 minutt siden): Gud har eksistert i uendelig tid han har aldri blitt skapt eller født. Han har alltid eksistert og vil alltid eksistere. Hvordan vet du dette? For min del gir det mye mer mening at energien som utviklet seg til vårt univers i Big Bang har eksistert uendelig og aldri blitt skapt. Vi vet at energi eksisterer, og så vidt vi vet kan energi aldri skapes eller bli borte, så det gir mye mer mening å tro at energien er evig, enn en gud vi ikke ser spor av. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:27 #29 Del Skrevet mandag kl 21:27 Tuppeluri skrev (3 timer siden): Nei, for jeg er realist og tror på vitenskapen Om det fantes en gud så ville jeg ikke tilbydd "hen" uansett. En gud som lar små babyer helt ned til nyfødt alder bli voldtatt, tillater barnebruder, drap av barn, lar barn bli kreftsyke, mishandlet, etterlatt for seg selv i over en uke i en lekegrind livredd. En gud som lar mennesker voldta andre mennesker, drepe andre mennesker, torturere og sprenge de i fillebiter. En gud som lar store deler av verden leve i total fattigdom, mens noen tjener seg søkkrike på å selge nudes, spre propaganda eller reklamere for botox og restylane. En gud som gir faen i at eldre på sykehjem bare for dusje en gang i uken, lite aktivitet i hverdagen, eller som dør i sitt eget hjem og ikke får tilsyn før de er i 3 stadiet av foråtnelsesprosessen. En gud som lar barn og ungdom som har hele livet foran seg til å bli fantastiske mennesker, blir mobbet til døde. Nei vet du hva, lista mi er lang. Men om det skulle finnes en gud, så er det absolutt ingen skikkelse jeg ønsker å tilbe. Du antar/eller ønsker i det du skriver at Gud skal være en slags diktator som kommer og tvinger folk til å være på en viss måte. Men det er ikke kjærlighet. Tvang er ikke kjærlighet. Så derfor så er mennesker fri til å gjøre som de vil, og derfor lider mange av oss i møte med disse menneskene som liker å skade andre. En diktator ville også ønske å bli tilbedt som du tror Gud vil bli. Men Gud er er kjærlighet. Gud er snill som dagen er lang og ønsker ikke å bli tilbedt. Anonymkode: fd058...894 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:30 #30 Del Skrevet mandag kl 21:30 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje. Men ikke Gud i Bibelen. Guden til Abraham kan dra til helvete. Største egoistiske dritt nevnt i nedskrevne tekster ever. Ja, jeg kan min Bibel. Derfor! Anonymkode: 8f6e8...a34 Enig. Jeg tror på Gud. Men ikke den guden de skriver om. Han er jo psykopat. Anonymkode: fd058...894 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet mandag kl 21:32 #31 Del Skrevet mandag kl 21:32 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du antar/eller ønsker i det du skriver at Gud skal være en slags diktator som kommer og tvinger folk til å være på en viss måte. Men det er ikke kjærlighet. Tvang er ikke kjærlighet. Så om du har to barn, og du ser det eldste mobbe og plage det yngste, og du ser at det eldste henter en kniv for å stikke ut øynene på det minste, så er det kjærlighet å la dem holde på? I så fall håper jeg at du ikke er, og aldri blir en forelder. Dessuten er det massevis av unødvendig lidelse i verden som ikke skyldes valg fra mennesker. Det er ingen menneske som velger at tsunamier, jordskjelv, vulkaner eller sykdommer skal skje. Så nei, det er ingenting som tyder på en kjærlig gud, Sitat En diktator ville også ønske å bli tilbedt som du tror Gud vil bli. Men Gud er er kjærlighet. Gud er snill som dagen er lang og ønsker ikke å bli tilbedt. Men Gud krever å bli tilbedt, akkurat som en ond diktator gjør. Og akkurat som diktatoren, straffer han de, som ikke tilber han. Hvis du synes det er å være snill som dagen er lang, lurer jeg på hvordan du ser for deg en gud som ikke er snill. Endret mandag kl 21:35 av Capitan Fracassa 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haldrup Skrevet mandag kl 21:35 #32 Del Skrevet mandag kl 21:35 Problemet med å tro på "EN" gud..... og ikke dermed sagt at det er et problem.... ER... Hvilken gud du tror på? For det finnes mer enn 300 forskjellige guder i verden som folk tilbeder og tror på.... Og om du tror på 1 av de.... Er alle de andre 299 guder da falske? Skjønner du problemstillingen...! Mennesker er enkle vesener, og ønsker å kunne gi svar på ALT, og det man ikke på logisk måte klarer å finne svar på.... Det finner man opp ved å tro på en gud, eller andre overtroiske vesener.... Enten så aksepterer vi at vi ikke vet alt og mye kanskje aldri får en logisk forklaring.... Eller så TROR vi for å fylle det tomrom som ikke kan forklares på annen vis...! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:37 #33 Del Skrevet mandag kl 21:37 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg tror deg. Mitt liv har blitt reddet så mange ganger fra å dø når jeg skulle aldri ha overlevd. Så jeg sluttet å prøve (å dø) fordi jeg visste at noe/noen holdt meg i livet. Nå holder en usynlig kraft på å fjerne traumer fra kroppen min. Det er innimellom veldig smertefullt, men sakte begynner jeg å bli bedre. Men jeg forteller dette til ingen. Ingen som vil tro meg likevel. Og jeg vil ikke at noen skal tro at jeg er gal. Anonymkode: fd058...894 Selv om jeg er kritisk til religion, så syns jeg dette er kjempe fint og er glad på dine vegne. Gal eller ikke, bra du er her 😊 Anonymkode: 56271...ab0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:39 #34 Del Skrevet mandag kl 21:39 Capitan Fracassa skrev (6 minutter siden): Så om du har to barn, og du ser det eldste mobbe og plage det yngste, og du ser at det eldste henter en kniv for å stikke ut øynene på det minste, så er det kjærlighet å la dem holde på? I så fall håper jeg at du ikke er, og aldri blir en forelder. Dessuten er det massevis av unødvendig lidelse i verden som ikke skyldes valg fra mennesker. Det er ingen menneske som velger at tsunamier, jordskjelv, vulkaner eller sykdommer skal skje. Så nei, det er ingenting som tyder på en kjærlig gud, Men Gud krever å bli tilbedt, akkurat som en ond diktator gjør. Og akkurat som diktatoren, straffer han de, som ikke tilber han. Hvis du synes det er å være snill som dagen er lang, lurer jeg på hvordan du ser for deg en gud som ikke er snill. Syns du er fornuftig, yeah! Anonymkode: 56271...ab0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet mandag kl 21:39 #35 Del Skrevet mandag kl 21:39 Nei, selvfølgelig ikke, det er helt latterlig å tro at det finnes en eller flere guder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet mandag kl 21:40 #36 Del Skrevet mandag kl 21:40 Sommer2464 skrev (19 minutter siden): Gud har eksistert i uendelig tid han har aldri blitt skapt eller født. Han har alltid eksistert og vil alltid eksistere. For en deilig enkel måte å omgå all fysikk... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:42 #37 Del Skrevet mandag kl 21:42 Nei, det er absolutt ingenting som tyder på at gud, slik gud beskrives i bibelen eller andre religiøse skrifter eksisterer. Skulle bibelen være riktig er det i alle fall ingen tvil om at gud er et ondksapsfullt, hevngjerrig rasshøl. Anonymkode: 85f14...0a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:44 #38 Del Skrevet mandag kl 21:44 Ja, det tror jeg! Og nei, det betyr ikke at jeg ikke tror på vitenskap i tillegg! Syns det er trygt med en tro! Anonymkode: 78226...610 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:49 #39 Del Skrevet mandag kl 21:49 Tja, men dersom hen finnes og er allmektig, må hen være den største sadomachosisten som finnes. Anonymkode: 3c5aa...277 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet mandag kl 21:59 #40 Del Skrevet mandag kl 21:59 Jeg tror det er noe der ute, samtidig som jeg tror på vitenskapen (Om noe er det personlig for min del ) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå