Gå til innhold

Tror du Gud finnes?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Tuppeluri skrev (På 17.2.2025 den 19.20):

Nei, for jeg er realist og tror på vitenskapen

Om det fantes en gud så ville jeg ikke tilbydd "hen" uansett.  En gud som lar små babyer helt ned til nyfødt alder bli voldtatt, tillater barnebruder, drap av barn, lar barn bli kreftsyke, mishandlet, etterlatt for seg selv i over en uke i en lekegrind livredd. 

En gud som lar mennesker voldta andre mennesker, drepe andre mennesker, torturere og sprenge de i fillebiter.

En gud som lar store deler av verden leve i total fattigdom, mens noen tjener seg søkkrike på å selge nudes, spre propaganda eller reklamere for botox og restylane. 

En gud som gir faen i at eldre på sykehjem bare for dusje en gang i uken, lite aktivitet i hverdagen, eller som dør i sitt eget hjem og ikke får tilsyn før de er i 3 stadiet av foråtnelsesprosessen. 

En gud som lar barn og ungdom som har hele livet foran seg til å bli fantastiske mennesker, blir mobbet til døde. 

Nei vet du hva, lista mi er lang. Men om det skulle finnes en gud, så er det absolutt ingen skikkelse jeg ønsker å tilbe.

Så da syns du det er bedre med en totalitær Gud som bestemmer alt du skal gjøre så lenge verden holdes «God» og fri fra ondskap? Det høres ut som Karl Marx 

Anonymkode: 5a146...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det fantes en gud så ville jeg ikke tilbydd "hen" uansett.  En gud som lar små babyer helt ned til nyfødt alder bli voldtatt, tillater barnebruder, drap av barn, lar barn bli kreftsyke, mishandlet, etterlatt for seg selv i over en uke i en lekegrind livredd. 

En gud som lar mennesker voldta andre mennesker, drepe andre mennesker, torturere og sprenge de i fillebiter.

En gud som lar store deler av verden leve i total fattigdom, mens noen tjener seg søkkrike på å selge nudes, spre propaganda eller reklamere for botox og restylane. 

En gud som gir faen i at eldre på sykehjem bare for dusje en gang i uken, lite aktivitet i hverdagen, eller som dør i sitt eget hjem og ikke får tilsyn før de er i 3 stadiet av foråtnelsesprosessen. 

En gud som lar barn og ungdom som har hele livet foran seg til å bli fantastiske mennesker, blir mobbet til døde. 

Nei vet du hva, lista mi er lang. Men om det skulle finnes en gud, så er det absolutt ingen skikkelse jeg ønsker å tilbe.

Så du anklager Gud for hva Han advarer imot. Slik som hor og mord. Wow.

Husk at sykehus, Røde Kors og skoler ble til av kristne som elsket sin neste da Jesus har vist oss ekte kjærlighet. Moderne vitenskap er også skapt av kristne som ønsket å forstå skaperverket. Selfølgelig har okkultister og andre pervertert alt dette for å oppnå økonomisk profitt eller med andre egoistiske motiver.  Gud har advart mot dette i 6000 år fordi han elsker oss. Det er da noe.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja. Men her skal jeg også legge til at vi bruker Gud som et begrep, ikke som en person fra Bibelen. Og med "gud som begrep" mener jeg alt av hva det enn måtte være slags form for skapende kraft. Noen kaller det "energier i universet" og hevder at de ikke tror på gud. Noe som jeg mener ér å tro på gud, bare at gud her ikke høres ut som det religioner sier.

Men ja, jeg tror mer at vi er skapt på et vis, enn tilfeldig blitt en planet, en celle, en organisme osv.

Årsaker er at iflg det vi vet at universet, så er universet i seg selv det motsatte av skapelse. DNA er en oppskrift som får atomer til å samle seg i en bestemt måte sånn at det danner liv. Livet brytes ned av universet, sånn at liv konstant må fornye seg for å holdes i live. Derfor fremstår det ikke som DNA er noe som kunne blitt til av seg selv i universet.

Jeg for min del er ikke religiøs. Jeg tror likevel på Gud. Og har null problem med å bruke ordet Gud. Jeg ville nok meldt meg inn i en religion om det fantes en vettug og fornuftig en, men det gjør det til dags dato ikke. Religion er noe menneskeskap for å forklare Gud og holde kontroll på hverandre. Religion har således INGENTING med en faktisk Gud å gjøre.

Anonymkode: 40534...c23

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 2/17/2025 at 10:14 AM, Capitan Fracassa said:

Nei, av flere grunner. 

• Det finnes ikke noe spor av guder, som ikke har enklere, naturlige forklaringer. 
  • Bibelen (som er den religiøse boken jeg kjenner) er full av feil og motsigelser. 
  • Det er kjent at mennesker gjennom alle tider har laget seg forskjellige myter om det overnaturlige. 
  • Verden, slik den eksisterer er full av unødvendig lidelse, og stemmer derfor ikke med hva vi skulle forvente hvis det finnes en allmektig, god gud. 

Ja, det finnes Gud, av flere grunner

1. Guds eksistens har tegn overalt.

Koranen sier: "Vi skal vise dem Våre tegn på horisontene og i dem selv, inntil det blir klart for dem at dette er sannheten." (41:53)

Naturlige forklaringer utelukker ikke Gud, men viser Hans visdom og makt. Universets orden, livets kompleksitet og det finjusterte kosmos peker på en intelligent Skaper. Noe kan kan ikke komme fra ingenting. 0+0+0+0....=0

2. Koranen er fri for feil og motsigelser

Koranen utfordrer folk til å finne motsigelser: "Vil de da ikke grunne over Koranen? Hadde den vært fra en annen enn Allah, så ville de sannelig funnet mye motsigelse i den." (4:82)

I motsetning til tidligere åpenbaringer, har Koranen vært bevart uendret i over 1400 år.

3. Tro på Gud er universell, ikke en menneskelig oppfinnelse. Islam lærer at troen på Gud er medfødt (fitrah). Historisk sett har alle samfunn hatt en idé om det guddommelige, noe som peker på en dyp, iboende bevissthet om Skaperen. 

4. Lidelse har en visdom

Islam forklarer at lidelse tester mennesket, renser sjelen og skaper mulighet for vekst. Gud sier: "Tror menneskene at de skal få være i fred fordi de sier: ‘Vi tror’, og ikke bli satt på prøve?" (29:2)

Lidelse i denne verden er midlertidig og vil bli kompensert i det neste uendelige livet.

Anonymkode: 1385a...053

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
K.B. skrev (På 17.2.2025 den 21.57):

Jeg ser ingen bevis for at en eller flere guder eksisterer, snarere Tvertimot. Du trenger ikke forstå mye om fysisk, biologi eller kosmologi for å se at argumentene for en gud faller på sin egen urimelighet.

Jeg er høyt utdanning innen fysikk, og kjenner veldig mange andre fysikere som er sterkt religiøse, så dette stemmer ikke. Et eksempel er Katarina Pajchel, med doktorgrad i fysikk, som har deltatt på viktig arbeid på CERN og er Nonne.  

Rotemor skrev (På 18.2.2025 den 19.39):

Jo. Det er bevist at den kan. 

Nei, det er det ikke. Det er ingen som har bevist hva som utløste big bang, eller hva som var før big bang. 

Anonymkode: b25a0...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er høyt utdanning innen fysikk, og kjenner veldig mange andre fysikere som er sterkt religiøse, så dette stemmer ikke. Et eksempel er Katarina Pajchel, med doktorgrad i fysikk, som har deltatt på viktig arbeid på CERN og er Nonne.  

Nei, det er det ikke. Det er ingen som har bevist hva som utløste big bang, eller hva som var før big bang. 

Anonymkode: b25a0...cb8

Francis Collins er også religiøs, så det er bare et eksempel på at folk kan ha en split brain personlighet. Poenget er at de i relasjon til sin personlige tro, tilsidesetter vitenskap og rasjonell tenkning..
Special pleading med andre ord..

Endret av K.B.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei

Det er en fantasifigur på lik linje med, bat/super-mann, fantomet etc, jeg har gjennom barndommen og ung voksen alder vokst opp i et kristent hjem å blitt påtvingt bordbønn/aftenbønn, søndagsskole osv, på barneskolen var også dette noe man måtte, har heldigvis tatt avstand fra dette i voksen alder å sett all galskapen kristne å såkalte perfekte personer har gjort i lokalsamfunnet hvor jeg bor, misbruk av barn, vold i nære relasjoner, bedrageri og svindel 

min mor sier hun ber for oss og våre barn, men jeg sier som det er at om hun begynner å prate om det, jeg ønsker ikke å høre det tullet der å har blitt et bedre menneske etter jeg har tatt avstand fra det

Anonymkode: 80881...d2c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, det finnes Gud, av flere grunner

Koranen sier: "Vi skal vise dem Våre tegn på horisontene og i dem selv, inntil det blir klart for dem at dette er sannheten." (41:53)

Naturlige forklaringer utelukker ikke Gud, men viser Hans visdom og makt. Universets orden, livets kompleksitet og det finjusterte kosmos peker på en intelligent Skaper. Noe kan kan ikke komme fra ingenting. 0+0+0+0....=0

Koranen utfordrer folk til å finne motsigelser: "Vil de da ikke grunne over Koranen? Hadde den vært fra en annen enn Allah, så ville de sannelig funnet mye motsigelse i den." (4:82)

I motsetning til tidligere åpenbaringer, har Koranen vært bevart uendret i over 1400 år.

3. Tro på Gud er universell, ikke en menneskelig oppfinnelse. Islam lærer at troen på Gud er medfødt (fitrah). Historisk sett har alle samfunn hatt en idé om det guddommelige, noe som peker på en dyp, iboende bevissthet om Skaperen. 

4. Lidelse har en visdom

Islam forklarer at lidelse tester mennesket, renser sjelen og skaper mulighet for vekst. Gud sier: "Tror menneskene at de skal få være i fred fordi de sier: ‘Vi tror’, og ikke bli satt på prøve?" (29:2)

Lidelse i denne verden er midlertidig og vil bli kompensert i det neste uendelige livet.

Hvordan kan du begrunne Gud sin eksistens gjennom en bok alene? Du sier kort sagt at religionen din er sann, fordi din hellige skrift sier den er sann, ikke minst alle de andre påstandene dine...folk har funnet motsigelser i Koranen, før og nå, bare for å nevne noe.....

Anonymkode: aaaff...e93

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan kan du begrunne Gud sin eksistens gjennom en bok alene? Du sier kort sagt at religionen din er sann, fordi din hellige skrift sier den er sann, ikke minst alle de andre påstandene dine...folk har funnet motsigelser i Koranen, før og nå, bare for å nevne noe.....

Gud begrunnes ikke kun med bok. Islam hevder ikke at Guds eksistens er sann kun fordi Koranen sier det. Eksistensen av Gud kan også begrunnes gjennom naturvitenskap, moral og menneskelig bevissthet. Hvis du ser på universets orden, finjustering og årsak-virkning-prinsippet peker på en Skaper. Koranen fungerer som en bekreftelse, ikke det eneste beviset.

Koranen utfordrer kritisk undersøkelse 4:82. Påståtte motsigelser skyldes feiltolkninger eller manglende kontekst. Ulike islamske lærde har besvart slike påstander i detalj.

Islam skiller seg ut med andre religioner ved sin bevarte åpenbaring, historiske kontinuitet, vitenskapelige hint i Koranen og den intellektuelle utfordringen den gir til menneskeheten. Gud ber oss bruke fornuft "Det er visselig tegn i dette for folk som tenker" 39:42. Islam bygger ikke på sirkelargumentasjon, men på en helhetlig tilnærming som inkluderer logikk, observasjon og åpenbaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg VET Gud finnes jeg har møtt Jesus flere ganger som mangen andre han lever.

Anonymkode: 19480...9bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke Gud sin skyld at eldre ikke får dusje mer enn en gang i uka på sykehjem, men kommunen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Selvfølgelig kan ikke en eventuell eksistens av en skaper begrunnes ut av en bok. Men hvis ingen slike bøker fantes og du aldri hadde hørt om religion, ville du likevel undret på om noen kunne ha skapt alt?

Men dette handler om tro. Og som agnostiker er det lov å gruble, og innse at uansett hva jég tror så er det en fasit der som ingen vet. Det spiller ingen rolle hva folk tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg VET Gud finnes jeg har møtt Jesus flere ganger som mangen andre han lever.

Anonymkode: 19480...9bc

Huff. Dette er slikt tullprat som får folk til å ta avstand, og til å IKKE tro på verken religion eller en skaper.

Du har FØLT at du har møtt Jesus. Du har absolutt ikke møtt ham. Om du ikke er psykotisk da. Da kan man "møte" mange i løpet av en dag.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Gud begrunnes ikke kun med bok. Islam hevder ikke at Guds eksistens er sann kun fordi Koranen sier det. Eksistensen av Gud kan også begrunnes gjennom naturvitenskap, moral og menneskelig bevissthet. Hvis du ser på universets orden, finjustering og årsak-virkning-prinsippet peker på en Skaper. Koranen fungerer som en bekreftelse, ikke det eneste beviset.

Koranen utfordrer kritisk undersøkelse 4:82. Påståtte motsigelser skyldes feiltolkninger eller manglende kontekst. Ulike islamske lærde har besvart slike påstander i detalj.

Islam skiller seg ut med andre religioner ved sin bevarte åpenbaring, historiske kontinuitet, vitenskapelige hint i Koranen og den intellektuelle utfordringen den gir til menneskeheten. Gud ber oss bruke fornuft "Det er visselig tegn i dette for folk som tenker" 39:42. Islam bygger ikke på sirkelargumentasjon, men på en helhetlig tilnærming som inkluderer logikk, observasjon og åpenbaring. 

Først av alt, for å svare på dit forrige svar:

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

1. Ingen naturlige forklaringer appellerer til en Gud. Universets orden og kompleksiteten av livet kan bli forklart av fysikkens lover, samt naturlig utvalg. Din påstand om at noe ikke kan komme fra intethet er bare det, en påstand. Den eneste årsaken for å tenke slik er dersom du ikke kan vite hvorfor og hvordan universet ble skapt. Til og med de smarteste menneskene har ikke en detaljert og klar teori om hvordan universet ble skapt, og av hva/hvem, så din konklusjon er bare et raskt svar og en antagelse basert på mangel av tilgjengelig informasjon, også kalt "God of the gaps". 

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

2. Dette sier meg lite. Bare fordi en bok ikke har motsigelser, så er det noe vi skal tro på? Og for å ikke glemme at Koranen har motsigelser, som hver annen hellige bok. Nå skal jeg ikke liste dem alle, men et kjapt googlesøk er nok til å vise at folk faktisk finner motsigelser i boken, eller unøyaktigheter som ikke kan forekomme eller være sanne. Argumenter om disse motsigelsene forekommer hele tiden, til del pga unøyaktige og vage vers i Koranen. Da kan man også argumentere for at Koranen ikke er en så opplysende og klar åpenbaring som muslimer skulle trodd, fordi det ikke hadde oppstått så mange debatter rundt boken. Du er fri til å tenke at den er feil for motsigelser, men fra et mer objektivt perspektiv er det større grunn til å tro at det bare er en bok som er et produkt av sin tid.

Koranen, samt Toraen og Bibelen inneholder også historier og myter som vi ikke har funnet bevis for, med all teknologien vi har tilgjengelig. Nei, Adam og Eva er ikke foreldrene til menneskerasen. Nei, Noah bygget ikke en hel ark som rommet noen individer av alle dyrene på planeten for å så seile når jorden blir flommet. Masse andre eksempler men jeg tror du skjønner poenget mitt. 

3. Det finnes ingen bevis for fitrah, som forresten argumenterer for ENHETEN til Gud. Mennesker er ikke født med tanken på at én Gud eksisterer. Hvis du ser på de tidlige menneskesamfunnene, så er det lett å merke at mange følger en form for polyteistisk tro, hvor guder av naturen og andre konsepter blir tilbedt. En av grunnene til troen på flere guder er først og fremst God of the gaps (altså at mennesker på den tiden ikke kunne forstå hvorfor naturlige fenomener oppsto, så å forklare det med guder var enklere) og fordi flere kilder av naturen var med på å forsørge menneskets liv og kontinuitet, som f.eks solen, vann, tre, fertilitet osv...som ble tilbedt som guder. Monoteisme var ikke utgangspunktet for troen på det guddommelige, (selv om Islam mener det) og forekom først og fremst pga endringer i samfunnet som er tilfellet med jødedommen. 

Hvis vi skal snakke om HVORFOR mennesker i det hele tatt har trodd på guder (og en Gud) til å begynne med, så kan det forklares med psykologi, eller mer spesifikt evolusjonspsykologi. Det er ikke så mye dypere enn det, egentlig. 

4. Lidelse har en visdom

4. Dette er ingen bevis for å tro på en Gud...og det er ingen bevis på noe "neste liv" hvor mennesker enten havner i paradis eller helvete. Mange filosofiske retninger gir også innsikt i menneskets lidelse uten å involvere noe guddommelig.

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Svar på 1.punkt

Så klart inneholder ikke koranen motsigelser. Det er ikke slik at den koranske læren om embryologi ble tatt fra funnene til Galen og jødiske tekster (som forresten tok feil)...det finnes mange andre feilaktige antakelser, som f.eks at fjell forhindrer jordskjelv, eller at ferskvann og saltvann ikke kan mikse sammen. Sistnevnte er lett å anta gjennom direkte observasjon, men på et molekylært nivå så mikser de sammen. Bare et menneske kunne antatt noe slikt, ikke en Gud som faktisk har skapt jorden og alt som er i det. Det er mange andre eksempler men da vil dette innlegget bli altfor langt. 

Bevart åpenbaring sier meg ikke så mye om gudommeligheten eller sannheten til religionen, det bare forteller meg at det har vært en mer sentralisert innsats i Muhammed sitt samfunn å bevare den...eksempler på dette er manuskriptbrenningen av Othman, tidlig standarisering, tidlig og robust memorisering av Koranen osv. Alt dette forteller meg er at følgerne hans tok raske grep i å forsikre dens preservasjon, ellers hadde ikke så mange manuskripter blitt brent vekk, siden de kunne utviklet varianter senere i fremtiden, noe som har skjedd med andre religioner. 

Vitenskapelige hint har jeg allerede nevnt, men jeg vil også tilføye at du kan ikke retrospektivt analysere boka, finne et vagt poetisk vers som alluderer til kunnskap som allerede sirkulerer på den tiden (som er unøyaktig til å begynne med), og kalle det et "vitenskapelig hint". Det er en veldig søt tankegang, men mange muslimske apologetikere har gitt opp på de vitenskapelige argumentene, rett og slett fordi deres ignoranse blir latterliggjort av faktiske forskere sin kunnskap. Ett eksempel er Hamza Tzortzis...Hvis vitenskapen betyr så mye for deg, så har jeg også en annen kjekk religion å anbefale til deg! https://vedpuran.net/wp-content/uploads/2016/12/science-in-vedas.pdf . Å bruke vitenskap som bevis for Islam er ikke et sterkt bevis i det hele tatt...det er egentlig et veldig svakt argument som krever villig ignoranse. 

Forresten, verset 39:42 er ikke komplett. Verset snakker om sjelens ferd mens kroppen sover, og delen av setningen du inkluderte sier ingenting om en intellektuell utfordring, men derimot råder oss å tenke på søvn som en form for død og gjenopplivelse når du evt våkner opp. Dette er tydeligvis noe som de troende må tenke og forundre på, fordi det gir en visdom om etterlivet. Så ja...kontekst er du veldig flink med!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Huff. Dette er slikt tullprat som får folk til å ta avstand, og til å IKKE tro på verken religion eller en skaper.

Du har FØLT at du har møtt Jesus. Du har absolutt ikke møtt ham. Om du ikke er psykotisk da. Da kan man "møte" mange i løpet av en dag.

Du vet at du er en synder, og at du ikke har fred. Om ikke hadde du ikke giddet å skrive her inne. Jesus døde for deg.

Endret av debatant
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. 

Det er mennesket som har skapt gud, og ikke omvendt.

Jeg kan absolutt se verdier med mange religioner og filosofier. Da er gud i en billedlig forstand. Men når folk faktisk begynner å tro på det som står der som at det finnes i virkeligheten. Som at de i voksen alder tror at det sitter faktisk en magisk tryllekunstner i verdensrommet som heter gud. Da synes jeg  at man har gått for langt og missforstått det hele. Spessielt når folk begynner å plage og drepe hverandre for slike fiktive ting.

Stopp! 

Religion er en filosofi og ikke noe mer enn det. 

Mange finner nok fred i sinnet med å tro at alt bare er Guds vilje, og at han har skapt alt og har en mening med alt. Men i mitt hodet skaper det bare tusenvis av flere spørsmål, enn det som det alt for enkle tankesettet skal besvare.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
debatant skrev (5 timer siden):

Du vet at du er en synder, og at du ikke har fred. Om ikke hadde du ikke giddet å skrive her inne. Jesus døde for deg.

Og der syndet du.

Det er blasfemi å skrive og si at du har "møtt" Jesus. Og det vet du. Du skal ha respekt, og du skal ikke lyve. Hvor enn frelst du føler deg og kjenner Jesus i hjertet, så skal du ha den respekten han fortjener å ikke skrive i et chatteforum at du har møtt han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Morpheus skrev (4 timer siden):

Nei. 

Det er mennesket som har skapt gud, og ikke omvendt.

Jeg kan absolutt se verdier med mange religioner og filosofier. Da er gud i en billedlig forstand. Men når folk faktisk begynner å tro på det som står der som at det finnes i virkeligheten. Som at de i voksen alder tror at det sitter faktisk en magisk tryllekunstner i verdensrommet som heter gud. Da synes jeg  at man har gått for langt og missforstått det hele. Spessielt når folk begynner å plage og drepe hverandre for slike fiktive ting.

Stopp! 

Religion er en filosofi og ikke noe mer enn det. 

Mange finner nok fred i sinnet med å tro at alt bare er Guds vilje, og at han har skapt alt og har en mening med alt. Men i mitt hodet skaper det bare tusenvis av flere spørsmål, enn det som det alt for enkle tankesettet skal besvare.

Mennesket har skapt religion. Religion har ingenting med Gud å gjøre. Og begrepet gud er bare noe vi mennesker bruker for å forklare en skapende kraft.
Men om det finnes en skaper eller ikke, det aner ikke du. Eller jeg. Det er det eneste fakta vi kan slå fast 100%.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror ikke at de guden som blir beskrevet i Bibelen finnes. Hvis det som stod om hen hadde vært sant, ville hen ikke latt så mye vondt skje med så mange mennesker på jorden. Når det kommer til en høyere bevissthet er jeg mer på gli, siden jeg er agnostiker. Det finnes mye uforklarlig og fantastisk der ute som man ikke har forklaringer på. Man skjønner jo at mennesker forklarte ulike fenomener med guder på i tidligere tider, men å skulle gjøre det nå, gjennom en bokstavtro på Bibelen og innholdet der, virker svært naivt. Vi har andre forklaringer nå i dag, så jeg stiller meg derfor undrende til at folk kan tro på at man metter flere tusen mennesker med noen fisk og brød, for eksempel. 

Anonymkode: 64c2f...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...