AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:56 #1 Del Skrevet søndag kl 17:56 hvorfor/hvorfor ikke? Anonymkode: 4866d...4a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:50 #2 Del Skrevet søndag kl 21:50 Ja Anonymkode: 3f88c...19e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:18 #3 Del Skrevet mandag kl 08:18 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja Anonymkode: 3f88c...19e men hvorfor tror du det? Anonymkode: aaaff...e93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capitan Fracassa Skrevet mandag kl 09:14 #4 Del Skrevet mandag kl 09:14 Nei, av flere grunner. Det finnes ikke noe spor av guder, som ikke har enklere, naturlige forklaringer. Bibelen (som er den religiøse boken jeg kjenner) er full av feil og motsigelser. Det er kjent at mennesker gjennom alle tider har laget seg forskjellige myter om det overnaturlige. Verden, slik den eksisterer er full av unødvendig lidelse, og stemmer derfor ikke med hva vi skulle forvente hvis det finnes en allmektig, god gud. 7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PKV Skrevet mandag kl 17:25 #5 Del Skrevet mandag kl 17:25 Capitan Fracassa skrev (8 timer siden): Nei, av flere grunner. Det finnes ikke noe spor av guder, som ikke har enklere, naturlige forklaringer. Bibelen (som er den religiøse boken jeg kjenner) er full av feil og motsigelser. Det er kjent at mennesker gjennom alle tider har laget seg forskjellige myter om det overnaturlige. Verden, slik den eksisterer er full av unødvendig lidelse, og stemmer derfor ikke med hva vi skulle forvente hvis det finnes en allmektig, god gud. Godt formulert. Men; Vi ser ikke detaljer der ute i universet. Vi må bare anta at det der ute finnes enormt med muligheter. Avanserte verdener hvor mangel på energi er et ukjent begrep. Produksjon av våpen er utopi. Kjernekraft har de vært intelligent nok til å unngå. Og kanskje har noen av disse vært innom jorden en gang i tiden og lagt igjen sine gener. Hvem vet? Ikke jeg og ikke du. Bare de der ute. Vi har ikke kunnskap til å forstå..... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Humas Skrevet mandag kl 18:06 #6 Del Skrevet mandag kl 18:06 Spørs hva man mener med Gud. Jeg tror det finnes en opprinnelig skaper, noe som satte ‘ting i gang’, og jeg tror på den fullkomne kjærligheten, som ikke er mellom mennesker, som driver all frykt ut. Har innfunnet meg med at folk ikke tror meg, men et langt liv med masse angst og dårlige mestringsstrategier som å jobbe meg omtrent bevisstløs, for så å erstatte det med alkohol når jeg ikke jobbet. Har vokst opp i dysfunksjonell familie. Så da jeg virkelig holdt på å dø av dette så ble jeg innhentet og stoppet fra å ta livet mitt av denne kjærlighetskraften. Det har tatt meg mange år å integrere dette, hadde jo kropp og sinn full av traumer og overgrep. Så ja jeg tror på Gud=kjærlighet, det er min virkelighet, som ingen kan rokke ved. 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuppeluri Skrevet mandag kl 18:20 #7 Del Skrevet mandag kl 18:20 Nei, for jeg er realist og tror på vitenskapen Om det fantes en gud så ville jeg ikke tilbydd "hen" uansett. En gud som lar små babyer helt ned til nyfødt alder bli voldtatt, tillater barnebruder, drap av barn, lar barn bli kreftsyke, mishandlet, etterlatt for seg selv i over en uke i en lekegrind livredd. En gud som lar mennesker voldta andre mennesker, drepe andre mennesker, torturere og sprenge de i fillebiter. En gud som lar store deler av verden leve i total fattigdom, mens noen tjener seg søkkrike på å selge nudes, spre propaganda eller reklamere for botox og restylane. En gud som gir faen i at eldre på sykehjem bare for dusje en gang i uken, lite aktivitet i hverdagen, eller som dør i sitt eget hjem og ikke får tilsyn før de er i 3 stadiet av foråtnelsesprosessen. En gud som lar barn og ungdom som har hele livet foran seg til å bli fantastiske mennesker, blir mobbet til døde. Nei vet du hva, lista mi er lang. Men om det skulle finnes en gud, så er det absolutt ingen skikkelse jeg ønsker å tilbe. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:23 #8 Del Skrevet mandag kl 18:23 PKV skrev (56 minutter siden): Godt formulert. Men; Vi ser ikke detaljer der ute i universet. Vi må bare anta at det der ute finnes enormt med muligheter. Avanserte verdener hvor mangel på energi er et ukjent begrep. Produksjon av våpen er utopi. Kjernekraft har de vært intelligent nok til å unngå. Og kanskje har noen av disse vært innom jorden en gang i tiden og lagt igjen sine gener. Hvem vet? Ikke jeg og ikke du. Bare de der ute. Vi har ikke kunnskap til å forstå..... Mulighetene for intelligent liv «der ute» er langt større en eksistensen av en Gud. Anonymkode: fdf98...256 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:25 #9 Del Skrevet mandag kl 18:25 Nei, overhodet ikke! Da skulle han ha vist seg litt mer… Men - fint for folk å ha noe å tro på. I vanskelige tider kan nettopp tro være noe som gjør at man overlever. Anonymkode: e4007...068 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:04 #10 Del Skrevet mandag kl 20:04 Kanskje. Men ikke Gud i Bibelen. Guden til Abraham kan dra til helvete. Største egoistiske dritt nevnt i nedskrevne tekster ever. Ja, jeg kan min Bibel. Derfor! Anonymkode: 8f6e8...a34 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet mandag kl 20:26 #11 Del Skrevet mandag kl 20:26 (endret) Synes det er interessant at med en gang noen snakker om Bibelen og hvor vi jo lærer om Gud at 'alle' straks begynner å skylde på Ham all sykdom, død og vold, alt vondt - når Bibelen også forteller oss om Satan, demoner og onde ånder og at det var Satans inntreden og motstand mot Guds skaperverk som har ført til dette - og ikke Gud. Få om ingen nevner ham (Satan) og raser mot ham. Han går fri liksom. Endret mandag kl 20:27 av Lawyam 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:28 #12 Del Skrevet mandag kl 20:28 Selvfølgelig ikke Anonymkode: c4f2a...44a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet mandag kl 20:31 #13 Del Skrevet mandag kl 20:31 Nei, jeg tror ikke det finnes en Gud. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:34 #14 Del Skrevet mandag kl 20:34 Noen ganger, men mest fordi jeg er redd en gud blir sinnt om jeg fortsetter å si at han/hun/det ikke gjør 😅 Anonymkode: 56271...ab0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:36 #15 Del Skrevet mandag kl 20:36 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Noen ganger, men mest fordi jeg er redd en gud blir sinnt om jeg fortsetter å si at han/hun/det ikke gjør 😅 Anonymkode: 56271...ab0 Men forholder meg ikke til religion og er svært kritisk til det. Anonymkode: 56271...ab0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PKV Skrevet mandag kl 20:46 #16 Del Skrevet mandag kl 20:46 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mulighetene for intelligent liv «der ute» er langt større en eksistensen av en Gud. Anonymkode: fdf98...256 Nettopp. Og her åpner mulighetene seg. For selv om de er vanskelig å se, så betyr ikke det at de ikke er her. De er bare så utrolig flinke til å holde seg skjult. De liksom bare venter på noe. Som f.eks at vi bare skal forstå. Noe veldig mange ikke gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:51 #17 Del Skrevet mandag kl 20:51 PKV skrev (3 minutter siden): Nettopp. Og her åpner mulighetene seg. For selv om de er vanskelig å se, så betyr ikke det at de ikke er her. De er bare så utrolig flinke til å holde seg skjult. De liksom bare venter på noe. Som f.eks at vi bare skal forstå. Noe veldig mange ikke gjør. Hvorfor skal de vente til noen forstår? Har du noen sinne gått rundt å skjult deg for å spennende sitte å vente til, overraskelse! Jeg eksisterer jeg! Haha! Prank. Tror ikke annet liv er hundre prosent enige med hverandre de heller, utifra at alt liv på jorden er istand til å utøve uenighet og ha ulike ideer og ønsker. Anonymkode: 56271...ab0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VetAlt Skrevet mandag kl 20:52 #18 Del Skrevet mandag kl 20:52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:54 #19 Del Skrevet mandag kl 20:54 Ja gud finnes. Anonymkode: 76ef3...3f6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:54 #20 Del Skrevet mandag kl 20:54 Lawyam skrev (23 minutter siden): Synes det er interessant at med en gang noen snakker om Bibelen og hvor vi jo lærer om Gud at 'alle' straks begynner å skylde på Ham all sykdom, død og vold, alt vondt - når Bibelen også forteller oss om Satan, demoner og onde ånder og at det var Satans inntreden og motstand mot Guds skaperverk som har ført til dette - og ikke Gud. Få om ingen nevner ham (Satan) og raser mot ham. Han går fri liksom. Du verden det er godt å skylde på noen. Buhu.. den onde skapningen som jeg skapte, som er langt under min makt..ødela alt! Hvem i 2025 tror verden er som den er fordi Gud er i en pissekonkurranse med Satan?? Anonymkode: 8f6e8...a34 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå