AnonymBruker Skrevet 16. februar #1 Skrevet 16. februar Hvor er best å bosette seg der det er barnevennlig og nærhet til alt. hvilke barnehager er best, barneskoler osv hvor er bra miljø og hvor bør man holde seg unna? hvor kan man oppsøke for å finne på noe med barna; attraksjoner, turer, strender, fjører, museum osv osv tar imot alt av info Anonymkode: 65e12...ff7
AnonymBruker Skrevet 16. februar #2 Skrevet 16. februar Randesund (Dvergsnes, Odderhei, Holte, Tømmerstø) er veldig bra. Drangsvann er veldig fint og det samme er Lauåsen. Typiske steder med mye barnefamilier. Ville holdt meg unna Eg, Slettheia, Tinnheia og Suldalen. Mye fine turområder som f.eks Jegersberg, Baneheia, Randesundskogen. Strender så er Hamresanden og bystranda de mest kjente. Ellers så har vi jo selvfølgelig dyreparken, Aquarama osv. Flyttet til Kristiansand for fem år siden og har aldri angret. Anonymkode: aff5e...3d1 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar #3 Skrevet 16. februar Hadde du tilknytning til plassen før du flyttet ? Er det vanskelig for noen som ikke har venner og familie å komme i kontakt med folk ? Vi har små barn og blir jo naturlig å prate med folk i alle sammenhenger Anonymkode: 65e12...ff7
AnonymBruker Skrevet 16. februar #4 Skrevet 16. februar Det var en tråd under geografi om Kristiansand for ikke så lenge siden, som kanskje er verdt å sjekke ut. Ellers er det mye delte meninger. Det er turmuligheter de aller fleste stedene i byen, men noen steder flere enn andre. Litt tungvint å pendle igjennom byen, så dere bør tenke om dere vil på øst eller vestsiden av byen. (Jeg er aktiv i Dnt Sør så kan gi flere tips om ønskelig) Personlig hadde jeg styrt unna øvre Slettheia på grunn av høy andel minoritetsspråklige som jo påvirker skolen. Det er en del av det andre steder også, som på Grim, Tinnheia, Kvaderaturen, Eg, og deler av Lund. Andre deler av Lund er veldig dyrt igjen, og da annet miljø. Det bygges mye ute i Randesund, men lengst ute der synes jeg er for langt, og Flekkerøya andre veien er også langt. Flekkerøya er fantastisk for noen, og spesielt for andre. Anonymkode: 34cd2...d25
AnonymBruker Skrevet 16. februar #5 Skrevet 16. februar Ja det er bare å komme med tips☺️ tusen takk for svarene deres☺️ Anonymkode: 65e12...ff7
AnonymBruker Skrevet 16. februar #6 Skrevet 16. februar Hånes/Lauvåsen. Får nye skoler i 2028/2029. Masse bra idrettstilbud og strender. 10/15 minutter inn til sentrum, bra busstilbud. Anonymkode: 81d87...057
AnonymBruker Skrevet 16. februar #8 Skrevet 16. februar Flytter selv til Hånes snart, er vokst opp der. Nærhet til barnehager, skoler, fotballbaner, butikker, strender, alt i gåavstand. Nærme sørlandsparken, dyreparken, Hamresanden, og 10-15 min kjøretur til sentrum (slipper å kjøre innom Rona som er kjip i rushtiden). Ellers vurderte vi Hamresanden, søm og tømmerstø/dvergsnes, østsiden av byen. Valget falt på Hånes pga nærhet til alt og at du får hus/tomter som kan ha fin utsikt og lite innsyn. Det var viktig for oss. Det finner du forøvrig også på søm f eks, mens Dvergsnes, Lauvåsen og justneshalvøya er nyere områder med nye hus litt for tett i tett for vår smak. Anonymkode: a6ea3...272
AnonymBruker Skrevet 16. februar #9 Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Flytter selv til Hånes snart, er vokst opp der. Nærhet til barnehager, skoler, fotballbaner, butikker, strender, alt i gåavstand. Nærme sørlandsparken, dyreparken, Hamresanden, og 10-15 min kjøretur til sentrum (slipper å kjøre innom Rona som er kjip i rushtiden). Ellers vurderte vi Hamresanden, søm og tømmerstø/dvergsnes, østsiden av byen. Valget falt på Hånes pga nærhet til alt og at du får hus/tomter som kan ha fin utsikt og lite innsyn. Det var viktig for oss. Det finner du forøvrig også på søm f eks, mens Dvergsnes, Lauvåsen og justneshalvøya er nyere områder med nye hus litt for tett i tett for vår smak. Anonymkode: a6ea3...272 Helt enig i at disse områdene er veldig tettbygd. Du kan se hva naboen har på skiven veldig mange steder. Anonymkode: 34cd2...d25
AnonymBruker Skrevet 16. februar #10 Skrevet 16. februar Vi stortrives på Fagerholt. Fantastiske turområder, en liten sykkelturer til byen, rett i nærheten av skoler, barnehager, butikker, treningssenter, apotek osv. Mange hus med store tomter og nydelig utsikt, og badestrender i både sjø og ferskvann rett utenfor døren. Anonymkode: 7c863...458 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar #11 Skrevet 17. februar Vi bor på Søm og stortrives der. Store hager, ikke for tett mellom husene, gode bussforbindelser, nærhet til både sjøen og strender, byen og Sørlandsparken. Synes også det er sjarmerende at ikke alle husene er like, slik det er i de nyere boligområdene. Her er det også en miks av barnefamilier, eldre og studenter, noe jeg syns er fint 👍🏻 Fint utover i Randesund også. Men synes personlig det blir for langt unna byen og det er mye trafikk der i rushtiden. Og dårlige bussforbindelser. Anonymkode: 3b54a...204
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå