Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er litt fortvilet for tiden... Under en samtale jeg og mannen min hadde (han hadde kommet hjem fra fest..) kom vi i snakk om folk i hjembygda mi. Uten å forklare så mye, ble det til så han spurte meg om jeg hadde hatt sex med x. Jeg var forelsket i x for åtte år siden, og jeg sa at jo det hadde jeg.... Han ble skikkelig sinna for at jeg ikke hadde sagt dette tidligere. Han mente at vi burde vite alt om hverandre, og siden jeg visste alt om ham, fikk dette ham til å lure på hvor mange andre skjellett jeg hadde i skapet. Grunnen til at jeg aldri har sagt noe, er jo for at temaet aldri er blitt tatt opp, og at jeg ikke ser at det er vesentlig for vårt forhold idag. Jeg har jo ikke snakket med dette mennesket ( x ) siden, og ofrer han aldri en tanke. Jeg kan jo forstå at min mann er "skuffet", men han har jo regel rett frosset meg ut de siste to dagene...

Jeg tror nok kanskje at min mann tror jeg har vært en slags flyfille tidligere, siden jeg har hatt flere partnere enn det han har hatt. Men jeg synes ikke han har noen rett til å mene det heller! Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Brunhilde
Skrevet

Nei, hva i all verden skal du gjøre? Jeg vet bare at jeg aldri har svart på den type pørsmål. De gangen en kjæreste hr spurt hvem jeg har vært i seng med før har jeg ganske enkelt svart at jeg ikke syns det er relevant for vårt forhold, men så spør jeg ikke selv heller da. Av og til stemmer det faktisk at "det man ikke vet har man ikke vondt av". Du får prøve å fortelle mannen din at fortid ER fortid, og vi har vel alle noen skjelett i skapet vi godt kunne vært foruten..

Skrevet

Du har jo levd før!!!!

Tåler han ikke det?

Tror han at du bare satt å venta på han?

*Mannfolk* (og kvinnfolk)- Som Ikke taler at folk har hatt et liv før man traff hverandre!!!!

KAnskje han er missunnelig på at du har hatt flere en han? :)

ER det noe galt i det????

Gjest esmeralda
Skrevet

Hverken min mann eller jeg var jomfruer da vi traff hverandre, så vi har nok skjeletter til å få hele skapet til å skrangle. :hoho:

Når vi hadde vært sammen en stund oppdaget jeg at vi hadde en felles bekjent, og sannsynligheten for at min mann og denne kvinnen har hatt sex sammen er stor. Imidlertid er det en mistanke jeg ikke har lyst til å få bekreftet, og derfor har jeg heller aldri spurt ham om dette. Jeg prøver å leve etter regelen om ikke å spørre om noe jeg ikke vil ha /kan ta et ærlig svar på, og det burde mannen din også skrive seg bak øret. Hvorfor i all verden skulle han spør om slikt hvis han fikk vondt av å høre svaret? Forstår at han ville vite det hvis det var noe som hadde hendt mens dere var sammen, men når det er i fortiden er det jo ikke noe han trenger å forholde seg til hvis han ikke ønsker det.

Kanskje han er en liten selvplager? :roll:

Skrevet

Med min samboer og jeg har alt skjedd veldig kjapt. Vi flyttet sammen etter to uker, unnfanget vårt første barn tre uker etter og kjøpte hus etter halvannet års bekjentskap. I dag, tre år etter, har vi to barn og holder fortsatt sammen. :)

Nok skryt. Da yngsten var ti måneder var vi på hyttetur med et vennepar. Jeg drakk meg ganske så glad og full og begynte å legge ut om de jeg tidligere hadde ligget med. Elsklingen :oops: min sa at alt det der ikke betydde noe,- at fortid er fortid. Han trakk seg litt tilbake og jeg ante at noe var galt. Jeg spurte han ut og fikk bekreftet at han tidligere hadde et forhold til en annen gutt :roll: ... En kontrollerende drittsekk som han egentlig ikke var glad i.

Før vi ble sammen hørte jeg rykter om at han var homofil og at han var bifil, men jeg spurte aldri direkte,- jeg trodde han hadde fortalt meg alt.

At denne tunge hemmeligheten kom frem har absolutt bare styrket vårt forhold. Jeg er i grunn bare glad han ikke har pådratt seg hiv og annet skitt :hoho: .

Erfaring hjelper til med å utelukke...

Til din mann bør du si at om du ikke hadde gjort det du gjorde den gangen er det ikke sikkert dere ville vært sammen :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg mener at slike samtaler bør tas opp når en er edru, og IKKE når en har promille. Jeg, mann, har en samboer som trekker frem skjellettene litt for ofte når hun drikker. Da blir det utrivelig. Jeg har sagt at slike samtaler er best hjemme i stua, og uten alkohol. Snakke ut om fortiden og kast skjellettene ut. Da ordner det seg. Men, når det er sagt,så er vel menn litt mer kontollerende enn damer. Da kan gnisninger oppstå.

Håper det ordner seg. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...