AnonymBruker Skrevet 16. februar #21 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vel, nå har jo «vi» ett barn (mitt stebarn) som vi samarbeider om. Jeg synes det er kjempefint, koselig og stas og elsker hverdagen, mens han synes det er utmattende og blir veldig sliten fordi han prater så mye og har mye på hjertet hele tiden, så han går ofte å gamer et par timer når han kommer hjem fra jobb, mens jeg er med sønnen hans. Så jeg vet at dersom jeg synes det er så slitsomt at jeg ikke orker flere barn, da kommer han til å ha samme oppfatning for flere barn siden. Så problemet er at vi kommer nok aldri til å bli enig om hvor mange barn vi egentlig har lyst på. ts Anonymkode: 1f582...75d Virker nesten som du egentlig vil ha argumenter for å dumpe ham. Anonymkode: c01aa...ada Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #22 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Altså, ungen han har på DELTID er slitsom fordi den prater???? Herregud, hva får deg til å ønske barn med ham?? Bedre å gå for donor i Danmark.😂 Anonymkode: 8247a...324 Har glemt å nevne at barnets mor er alkoholiker, så sønnen hans bor med oss på heltid Men ja, av og til begynner jeg å tvile litt på om han er den riktige for meg (og mine fremtidige barn) ts Anonymkode: 1f582...75d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 16. februar #23 Del Skrevet 16. februar Jeg tenker du er urealistisk fordi: 1. Du aner ikke hvordan din kapasitet eller helse er med barn/jobb og da særlig i skolealder hvor «alle» skal hit og dit og dugnad og husk deadline i morra på jobb Lise må ha badedrakt fordi skolesvømming og hvem er hjemme med Per som har omgangssyke osv 2. Samboer har langt mer innsikt enn deg med realiteten av å ha barn 3. Du kan være infertil, oppleve barn 1 eller 2 som så tøft at du ikke orker flere, få alvorlig sykt barn osv 4. Du/partner kan få helseutfordringer som gjør at antall ønsket barn går i vasken uansett Så…..ja. Kjenner flere som ønsket 3-4 unger som endte med færre fordi langvarig sykdom, hypermesis alle svangerskap. Noen ønsket 1 og fikk tvillinger - det holdt for å si det slik. Så 🤷♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 16. februar #24 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har glemt å nevne at barnets mor er alkoholiker, så sønnen hans bor med oss på heltid Men ja, av og til begynner jeg å tvile litt på om han er den riktige for meg (og mine fremtidige barn) ts Anonymkode: 1f582...75d Ja, men DET er en helt annen problemstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #25 Del Skrevet 16. februar AprilLudgate skrev (1 minutt siden): Jeg tenker du er urealistisk fordi: 1. Du aner ikke hvordan din kapasitet eller helse er med barn/jobb og da særlig i skolealder hvor «alle» skal hit og dit og dugnad og husk deadline i morra på jobb Lise må ha badedrakt fordi skolesvømming og hvem er hjemme med Per som har omgangssyke osv 2. Samboer har langt mer innsikt enn deg med realiteten av å ha barn 3. Du kan være infertil, oppleve barn 1 eller 2 som så tøft at du ikke orker flere, få alvorlig sykt barn osv 4. Du/partner kan få helseutfordringer som gjør at antall ønsket barn går i vasken uansett Så…..ja. Kjenner flere som ønsket 3-4 unger som endte med færre fordi langvarig sykdom, hypermesis alle svangerskap. Noen ønsket 1 og fikk tvillinger - det holdt for å si det slik. Så 🤷♀️ Hvorfor har samboer mer innsikt enn meg i realiteten av å ha barn? Jeg vil si at jeg gjør en større del av «arbeidet» når det kommer til sønnen hans enn han selv gjør. Og jeg skjønner også at ting kan skje, men skal jeg bare drite i drømmene mine og få 1 barn med han når det ikke er mitt ønske? og planlegge for at jeg potensielt kan få langvarig sykdom og ikke kan få så mange barn som jeg ønsker, når jeg skal bestemme meg for om han er den riktige? Det som er mest sannsynlig her er at jeg har muligheten til å få 3 barn som jeg ønsker så da må jeg jo planlegge ut i fra det tenker jeg. ts Anonymkode: 1f582...75d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #26 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Du skriver at 'vi skulle stoppet opp og tenkt litt mer over det', men så var det du som tvang det tredje barnet til verden etter at han egentlig var fornøyd etter at den andre kom til verden. Det er noe av det mest humoristiske jeg har lest hele uken. Anonymkode: 08c13...e94 Du må jo ha veldig dårlig humoristisk sans... Anonymkode: fa0c5...028 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #27 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor har samboer mer innsikt enn meg i realiteten av å ha barn? Jeg vil si at jeg gjør en større del av «arbeidet» når det kommer til sønnen hans enn han selv gjør. Og jeg skjønner også at ting kan skje, men skal jeg bare drite i drømmene mine og få 1 barn med han når det ikke er mitt ønske? og planlegge for at jeg potensielt kan få langvarig sykdom og ikke kan få så mange barn som jeg ønsker, når jeg skal bestemme meg for om han er den riktige? Det som er mest sannsynlig her er at jeg har muligheten til å få 3 barn som jeg ønsker så da må jeg jo planlegge ut i fra det tenker jeg. ts Anonymkode: 1f582...75d Det store forskjellen på å være forelder og steforelder er at som steforelder kan du når som helst velge å gå. Om du tenker det bevisst etter ikke så vet du innerst inne at du når som helst kan velge å gå. Anonymkode: adce2...a07 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #28 Del Skrevet 16. februar Hvor gammel er du..? Anonymkode: 6f765...d44 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #29 Del Skrevet 16. februar Hold på drømmene dine og planlegg for en fremtid uten denne mannen du er sammen med nå. Både for din, hans og hans barns skyld. Sønnen hans kommer til å bli veldig utafor om dere får barn sammen, fordi han er vant til at faren ikke orker han og at du er den som er omsorgspersonen hans. Jeg tror du er en god bonusmor for denne gutten og at han ser på deg som en viktig person i livet sitt. Når du da får din egen kommer sannsynligvis denne gutten til å fortsatt ha en pappa som ikke orker han og som stikker og gamer, og i tillegg har han en baby å konkurrere med. Uansett hvor glad du er i stesønnen din kommer det helt andre følelser fram av å få eget barn, og derfor vil denne gutten som er der fra før føle seg utenfor og kanskje til og med i veien. Jeg tror det beste for alle dere er at du finner noen andre å få tre barn med. Hold på drømmen og tenk at du vil ha tre barn, men ta det som de kommer etterhvert. Kanskje du virkelig ender opp med tre barn og alt er fint og fantastisk, eller kanskje du selv tenker at det holder etter første eller andre. Det kan du jo bare se an etterhvert. Jeg tror ikke denne mannen kommer til å bli noen god far når han allerede nå ikke egentlig orker å ha sønnen sin så mye. Det blir enda verre med flere barn og du blir mer sliten av baby osv. Anonymkode: adff4...b13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #30 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det store forskjellen på å være forelder og steforelder er at som steforelder kan du når som helst velge å gå. Om du tenker det bevisst etter ikke så vet du innerst inne at du når som helst kan velge å gå. Anonymkode: adce2...a07 Så bare fordi jeg kan velge å gå så har han mer rett til å vær sliten etter en lang dag enn meg, selv om vi begge jobber 100% og jeg tar mer ansvar for hans sønn enn han…? Det er det dummeste jeg har lest ts Anonymkode: 1f582...75d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #31 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvor gammel er du..? Anonymkode: 6f765...d44 28 år ts Anonymkode: 1f582...75d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #32 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hold på drømmene dine og planlegg for en fremtid uten denne mannen du er sammen med nå. Både for din, hans og hans barns skyld. Sønnen hans kommer til å bli veldig utafor om dere får barn sammen, fordi han er vant til at faren ikke orker han og at du er den som er omsorgspersonen hans. Jeg tror du er en god bonusmor for denne gutten og at han ser på deg som en viktig person i livet sitt. Når du da får din egen kommer sannsynligvis denne gutten til å fortsatt ha en pappa som ikke orker han og som stikker og gamer, og i tillegg har han en baby å konkurrere med. Uansett hvor glad du er i stesønnen din kommer det helt andre følelser fram av å få eget barn, og derfor vil denne gutten som er der fra før føle seg utenfor og kanskje til og med i veien. Jeg tror det beste for alle dere er at du finner noen andre å få tre barn med. Hold på drømmen og tenk at du vil ha tre barn, men ta det som de kommer etterhvert. Kanskje du virkelig ender opp med tre barn og alt er fint og fantastisk, eller kanskje du selv tenker at det holder etter første eller andre. Det kan du jo bare se an etterhvert. Jeg tror ikke denne mannen kommer til å bli noen god far når han allerede nå ikke egentlig orker å ha sønnen sin så mye. Det blir enda verre med flere barn og du blir mer sliten av baby osv. Anonymkode: adff4...b13 Du har mange gode poeng her. Jeg tror også kanskje at det er den beste løsningen for meg selv, noe jeg begynner å innse mer og mer. ts Anonymkode: 1f582...75d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #33 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så bare fordi jeg kan velge å gå så har han mer rett til å vær sliten etter en lang dag enn meg, selv om vi begge jobber 100% og jeg tar mer ansvar for hans sønn enn han…? Det er det dummeste jeg har lest ts Anonymkode: 1f582...75d Å være sliten eller ikke sliten har da ingenting med rettigheter å gjøre...? Du presenterer ikke akuratt det mest geniale jeg har lest heller. Anonymkode: adce2...a07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 16. februar #34 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvorfor har samboer mer innsikt enn meg i realiteten av å ha barn? Jeg vil si at jeg gjør en større del av «arbeidet» når det kommer til sønnen hans enn han selv gjør. Og jeg skjønner også at ting kan skje, men skal jeg bare drite i drømmene mine og få 1 barn med han når det ikke er mitt ønske? og planlegge for at jeg potensielt kan få langvarig sykdom og ikke kan få så mange barn som jeg ønsker, når jeg skal bestemme meg for om han er den riktige? Det som er mest sannsynlig her er at jeg har muligheten til å få 3 barn som jeg ønsker så da må jeg jo planlegge ut i fra det tenker jeg. ts Anonymkode: 1f582...75d Jeg skjønner ikke helt hvor du vil. Ikke finn på å få barn med en som du tar størsteparten av arbeidet med hans barn. Hello. UNGENE først. Ikke deres behov. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #35 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Vel, nå har jo «vi» ett barn (mitt stebarn) som vi samarbeider om. Jeg synes det er kjempefint, koselig og stas og elsker hverdagen, mens han synes det er utmattende og blir veldig sliten fordi han prater så mye og har mye på hjertet hele tiden, så han går ofte å gamer et par timer når han kommer hjem fra jobb, mens jeg er med sønnen hans. Så jeg vet at dersom jeg synes det er så slitsomt at jeg ikke orker flere barn, da kommer han til å ha samme oppfatning for flere barn siden. Så problemet er at vi kommer nok aldri til å bli enig om hvor mange barn vi egentlig har lyst på. ts Anonymkode: 1f582...75d Han synes åpenbart det allerede er slitsomt med ett barn, hva får deg til å tro at han vil takle flere? Det er ikke sånn at han vil synes barn født av deg er mindre slitsomme enn det han allerede har. Du må allerede ta deg av bonusbarnet mens han dyrker egentid, og du kommer til å bli ensom som forelder dersom dere skal ha flere barn sammen. Anonymkode: 64d71...04a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #36 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): 28 år ts Anonymkode: 1f582...75d Vet du i det hele tatt at om du kan få 3 barn? Anonymkode: 6f765...d44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #37 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har ingen egne barn, men jeg har jo et stebarn som vi samarbeider om så jeg vet hvordan hverdagen med barn er. Og skjønner at det kan vær vanskelig å planlegge hvor mange barn man skal få før barna kommer, men tenker også det er viktig å vær på samme bølgelengde på forhånd. Hvor mange barn man skal ha er jo et veldig viktig valg i livet og noe man burde vær enig om i et samliv. ts Anonymkode: 1f582...75d Her er det jo et rødt flagg ja. Du ser nå hvordan han taklet det å ha barn. Så, om du vil ha barn med han må du bestemme deg for om det er ok at han setter seg for å game når du har fire små og stebarnet løpende rundt deg… hvis ikke: ikke få barn med han! Her er du faktisk så heldig at du får vurdert dette før du får barn med han. De fleste ender dessverre opp med å finne ut at partner er en latsabb ETTER de dessverre fikk barn med han… Så, løp - spør du meg. Finn deg en som faktisk vil ha barn. Men når det er sagt, ang han, så er det jo artig å være sikker på at du skal ha fire barn, i en alder av 28. Tror jeg ville tatt ett…og så vurdert. Hendt folk stopper etter ett barn når de innser hva det faktisk handler om. Vi har to, det er mer enn nok for oss, haha. Kjente et par før der mannen var helt sikkert på at han ville ha en STOR familie! 6 barn så han for seg! Hender jeg ser dem i sosiale medier, mange år etter, de har fortsatt bare to barn Så tipper det gikk opp for han… at han også må bidra med med enn å lage dem feks… for egen del, skulle jeg da gjerne kost meg med både graviditet og fødsel flere ganger! Men de påfølgende 20 årene er uaktuelt. Så best å la det være med to da. Kan hende du endrer mening en dag, just sayin. Anonymkode: b2bfa...06b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #38 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Vel, nå har jo «vi» ett barn (mitt stebarn) som vi samarbeider om. Jeg synes det er kjempefint, koselig og stas og elsker hverdagen, mens han synes det er utmattende og blir veldig sliten fordi han prater så mye og har mye på hjertet hele tiden, så han går ofte å gamer et par timer når han kommer hjem fra jobb, mens jeg er med sønnen hans. Så jeg vet at dersom jeg synes det er så slitsomt at jeg ikke orker flere barn, da kommer han til å ha samme oppfatning for flere barn siden. Så problemet er at vi kommer nok aldri til å bli enig om hvor mange barn vi egentlig har lyst på. ts Anonymkode: 1f582...75d AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Så bare fordi jeg kan velge å gå så har han mer rett til å vær sliten etter en lang dag enn meg, selv om vi begge jobber 100% og jeg tar mer ansvar for hans sønn enn han…? Det er det dummeste jeg har lest ts Anonymkode: 1f582...75d Altså.... Du sitter å planlegger/ønsker få tre ekstre barn med en mann du vet helt sikkert at ikke håndterer det ene barnet dere engang?? Og det er antall barn dere ønsker du ser på som det store problemet her, ikke at du er sammen med en som velger ditche sitt eget barn for å game? Anonymkode: 190e1...c39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #39 Del Skrevet 16. februar Er dette samme fyr som ignorerer barnet etter leggetid..? Anonymkode: 58757...307 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #40 Del Skrevet 16. februar Hvorfor i all verden vil du ha TRE BARN med en mann som ikke en gang klarer tilbringe tid med det ene barnet han har på DELTID? Går og gamer med en gang sønnen kommer til han? Det er jo helt tragisk. For guds skyld, ikke få ett eneste barn med denne fyren. Anonymkode: 00b3c...4db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå