Mezzosoprena Skrevet 16. februar #21 Del Skrevet 16. februar Fru Uperfekt skrev (5 timer siden): Ikke særlig woke, og er hunkjønn født og oppvokst. Så beklager fordommene stemmer ikke alltid Nå er det vel akkurat det en fordom er da, så det må være greit 🤣 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 16. februar #22 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan dust da? Er du mørkere blond naturlig, eller er fargen brunaktig? Bare nysgjerrig 😅 Anonymkode: c76b0...137 Er mørk blond naturlig, men har så mange glasshår at jeg ikke synes det er noe pent. Når jeg får håret stripet så blendes de inn sammen med glasshårene. Er mer til å leve med for meg ^^, 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #23 Del Skrevet 16. februar Kort hår og feministfarget hår ja, ellers bryr ikke jeg meg. Anonymkode: 550df...1a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #24 Del Skrevet 16. februar Ja, tror jeg anser dem som personer utifra hår, i tilegg til klær. Men det er så mange ulike og sikkert ikke nødvendigvis dømmende ting. Anonymkode: 1b561...e3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #25 Del Skrevet 16. februar Jeg dømmer ingen, men har ikke sansen for menn med langt hår. Kanskje det er misunnelse. Hvorfor har så mange menn tykkere og finere hår enn meg? Jeg har veldig tynt og halvlangt hår som aldri blir langt og fint. Men seriøst, det gir meg litt sånn Fabio assosiasjoner, menn med langt flowy hår. Og så er det jo noen menn som absolutt skal ha langt hår, selv om det er pistrete og fett... Jeg synes ikke noen virker mindre intelligente pga hårsveis, som noen skrev her. Men jeg kan lett beundre noen på grunn av hårfrisyren, og tenke at de har "ting på stell". Det å farge håret rødt eller sort med hjemmefarge, det tenker jeg er en litt sånn "tenåringsting". Men jeg har selv farget håret i god tro med hjemmefarge, og sikkert sett litt "gal" ut når resultatet ikke ble som jeg ønsket. Men ikke alle har råd til frisør, og det tok mange år før jeg kunne prioritere det for meg selv. Anonymkode: ae0dd...f3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #26 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg dømmer ingen, men har ikke sansen for menn med langt hår. Kanskje det er misunnelse. Hvorfor har så mange menn tykkere og finere hår enn meg? Jeg har veldig tynt og halvlangt hår som aldri blir langt og fint. Men seriøst, det gir meg litt sånn Fabio assosiasjoner, menn med langt flowy hår. Og så er det jo noen menn som absolutt skal ha langt hår, selv om det er pistrete og fett... Jeg synes ikke noen virker mindre intelligente pga hårsveis, som noen skrev her. Men jeg kan lett beundre noen på grunn av hårfrisyren, og tenke at de har "ting på stell". Det å farge håret rødt eller sort med hjemmefarge, det tenker jeg er en litt sånn "tenåringsting". Men jeg har selv farget håret i god tro med hjemmefarge, og sikkert sett litt "gal" ut når resultatet ikke ble som jeg ønsket. Men ikke alle har råd til frisør, og det tok mange år før jeg kunne prioritere det for meg selv. Anonymkode: ae0dd...f3a Det er slemt av menn å ha så tykkt fint hår. Exn min sitt, 🙏. Var vanskelig å komme gjennom det med saksa, når jeg ble spurt om å klippe han. (Han går til frisør nå, å det er bra for han😅) Når damer bruker hårklyper, har litt kortere langt frisyre til øvre rygg, veldig stylet. Da føler jeg de har alt på stell og det blir jeg misunnelig av. De som doller veldig, ikke et hårstrå som sitter feil. Anonymkode: 1b561...e3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #27 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dømmer ut ifra frisyre. Det gjør alle Jeg dømmer definitivt ikke ut fra frisyre, så «alle» gjør ikke det nei. Jeg dømmer ikke uansett, lar folk være som de er, liker mangfold Anonymkode: ae074...468 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #28 Del Skrevet 16. februar Fordommene dukker ikke opp bare jeg ser folk, de må jo åpne munn og si/gjøre noe for at jeg skal knytte fordom til utseende. Men har så klart møtt mange som passer stereotypiene, men også mange som ikke gjør det. Det med å være blond. Datteren hadde kjempelyst hår frem til puberteten, da sluttet det sommerlyse å vare hele året. Hun savnet det blonde håret når hun ble 13-15 år og fikk lov til å stripe det. Det ble mer liv i håret. Sånn er det med mange andre vil ha litt mer liv i håret og kanskje gå tilbake til en annen tid. Når du er fra 35 år og oppover og striper/bleiker håret så er det mye lettere å skjule grått hår med lyst hår enn mørkt. Anonymkode: 2dcd9...f2c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 16. februar #29 Del Skrevet 16. februar Dette handler ikke om dømming, men om noen gjør noe superdrastisk med håret uten forvarsel så spør jeg meg om personen egentlig har det bra. Nettopp fordi frisyre har mye med identitet å gjøre. Når jeg ser folk ellers tenker jeg ikke mye. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 16. februar #30 Del Skrevet 16. februar Når noen tar litt uvanlige, spesielle og iøynefallende valg utseendemessig, sier det jo ofte noe om dem og hva de ønsker å formidle om seg selv. Har du knallrosa lykketrollhår, er sannsynligheten stor for at du ikke stemmer Høyre eller jobber i forsvaret - og det er når disse antagelsene ikke stemmer at jeg virkelig oppdager fordommene mine... Noen ganger tar jeg det til meg og justerer egne oppfatninger (som når den unge, oversminkede pyntedokke-fysioterapeuten var både flink, moden og omsorgsfull), andre ganger tenker jeg at de burde vært litt mer bevisst hvilke signaler de sender ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #31 Del Skrevet 16. februar Macro skrev (34 minutter siden): Dette handler ikke om dømming, men om noen gjør noe superdrastisk med håret uten forvarsel så spør jeg meg om personen egentlig har det bra. Nettopp fordi frisyre har mye med identitet å gjøre. Når jeg ser folk ellers tenker jeg ikke mye. Det kan jeg kjenne meg igjen i. Når en av mine nærmeste gikk bort, endret jeg hårfrisyre og farge så drastisk at mange ikke kjente meg igjen. Det var nok en del av sorgprosessen, fordi jeg lignet veldig mye på personen som gikk bort. Det var vanskelig å se seg i speilet og se denne personen som jeg nettopp hadde mistet. Nå, noen år etterpå, begynner jeg å ligne på "meg selv" igjen. Anonymkode: ae0dd...f3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #32 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Det er slemt av menn å ha så tykkt fint hår. Exn min sitt, 🙏. Var vanskelig å komme gjennom det med saksa, når jeg ble spurt om å klippe han. (Han går til frisør nå, å det er bra for han😅) Når damer bruker hårklyper, har litt kortere langt frisyre til øvre rygg, veldig stylet. Da føler jeg de har alt på stell og det blir jeg misunnelig av. De som doller veldig, ikke et hårstrå som sitter feil. Anonymkode: 1b561...e3a Ja, det er dårlig gjort! Anonymkode: ae0dd...f3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #33 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg tenker de er woke og ikke binære Anonymkode: 2cc10...c8e Det er fint å høre, for jeg har lilla hår for å skremme vekk alle som misliker "woke". Anonymkode: 32574...a19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 16. februar #34 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det kan jeg kjenne meg igjen i. Når en av mine nærmeste gikk bort, endret jeg hårfrisyre og farge så drastisk at mange ikke kjente meg igjen. Det var nok en del av sorgprosessen, fordi jeg lignet veldig mye på personen som gikk bort. Det var vanskelig å se seg i speilet og se denne personen som jeg nettopp hadde mistet. Nå, noen år etterpå, begynner jeg å ligne på "meg selv" igjen. Anonymkode: ae0dd...f3a Den ser jeg❤️ forferdelig når roten endrer seg slik. Håper du er komfortabel og i aksept med tapet nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 16. februar #35 Del Skrevet 16. februar Nei, det gjør jeg ikke. For min del må folk gjerne ha knall rosa hår om det er noe de trives med. Det er da deres valg og ikke mitt. Selv har jeg mørkeblått hår for tiden 😄 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #36 Del Skrevet 16. februar Bestefaren min var alltid den konservative typen, gammel militær, og rak i ryggen som få... Så ble han syk, og han måtte ha hjemmesykepleie. En av damene var ei med lilla hår og ring i nesa, en type vi tenkte at "nå blir han litt betenkt... for å si det mildt" Men de to, de ble altså verdens beste venner. De kunne ikke få pratet nok sammen, og det var ingen han skrøt mer opp i skyene enn henne. Hun er et virkelig omsorgsfullt, godt menneske. Tror mange ville vært tjent med å se på andre med mer våkne, åpne øyne. Den du ikke skulle tro, kan bli din beste venn. Anonymkode: 15a9f...d2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 16. februar #37 Del Skrevet 16. februar (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Bare interessant å vite. Har mange folk fordommer mot blondiner som enkle, inntrykk av at brunetter er «flink pike» og rødhårede frekke? Bare som et eksempel/ forslag til fordommer. Hva med menn sin hårfarge og frisyre, bli de også «dømt»? Anonymkode: c76b0...137 Synes hverken brunetter er flinke eller blondiner er enkle. Det med rødhåret damer stemmer da med VELDIG stor margin. Har omtrent aldri møtt noen brunetter eller blondiner (finnes noen unntak) som er like frekke med daglig frekvens. Jeg forhåndsdømmer ikke, men ser bare tilbake på statistikk. Endret 17. februar av katties Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #38 Del Skrevet 17. februar Mardina skrev (6 minutter siden): Nei, det gjør jeg ikke. For min del må folk gjerne ha knall rosa hår om det er noe de trives med. Det er da deres valg og ikke mitt. Selv har jeg mørkeblått hår for tiden 😄 Høres fint ut! 🤩 Tørr ikke ha en så sterk farge idag, men i en perfekt verden har vi alle hatt mer farger på håret i mine øyne. Tenk å bli født med rosa hår 🥰 En rosenknopp. Brukte å ønske pastell hår en periode og bleket det litt for å kunne bruke de upermanente fargene, men når jeg først ble blond etter mange runder med striping, glemte jeg det. Anonymkode: 1b561...e3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #39 Del Skrevet 17. februar katties skrev (3 minutter siden): Synes hverken brunetter er flinke eller blondiner er enkle. Det med rødhåret damer stemmer da med VELDIG stor margin. Har omtrent aldri møtt noen brunetter eller blondiner (finnes noen unntak) som er like frekke med daglig frekvens. Jeg forhåndsdømmer ikke, men ser bare tilbake på statistikk. Er rødhåret. Men du har rett for meg, jeg er kjempe frekk på nett når jeg syns noen er frekk. På ekte er jeg konfliktsky frem til det blir for mye press. Anonymkode: 1b561...e3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 17. februar #40 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Høres fint ut! 🤩 Tørr ikke ha en så sterk farge idag, men i en perfekt verden har vi alle hatt mer farger på håret i mine øyne. Tenk å bli født med rosa hår 🥰 En rosenknopp. Brukte å ønske pastell hår en periode og bleket det litt for å kunne bruke de upermanente fargene, men når jeg først ble blond etter mange runder med striping, glemte jeg det. Anonymkode: 1b561...e3a Elsker å være fargerik jeg 😁 🌈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå