AnonymBruker Skrevet 16. februar #1 Skrevet 16. februar Den siste måneden har jeg oppdaget dannelse av hard hud på begge pekefingrene i andre ledd. Det ser ut som det er skittent, men har begynt å sprekke, og områdene er harde og klumpete. Spesielt den høyre pekefingeren begynner å bli ille, nesten litt som den harde huden på fotsålene. Det ble foreslått å være en konsekvens av å holde mobilen på ugunstig måte, men merkene er ikke der fingrene treffer mobilen hardest eller mobilens kanter, så det skulle ikke tilsi at det var mobilens feil. Da jeg googlet det, fikk jeg opp skleordermi, men verken bildene eller symptomene passer med mitt tilfelle. Jeg har ikke smerter foreløpig, og foreløpig hindrer det meg heller ikke i hverdagen, men det begynner smått å bli ubehagelig når jeg beveger fingrene eller skriver på PC, som om hevelsen er i veien. Jeg har tørr hud på hendene, og tenkte håndkrem kunne hjelpe, men det blir bare verre. Liktornplaster leser jeg også man kan bruke, men det er ikke liktorn. Liktorn har jeg hatt før, og det ligner ikke. Noen som har opplevd lignende? Hva er det, og hva kan man gjøre? Anonymkode: 2a075...5c3
AnonymBruker Skrevet 16. februar #2 Skrevet 16. februar Jeg vet ikke om det er det samme som du har, men jeg fikk hard hud i øverste ledd på pekefingeren. Det som hjalp for meg var en god håndkrem (jeg bruker denne https://www.med24.no/personlig-pleie/hudpleie/haandkrem/neutrogena-norwegian-formula-hand-cream-50-ml ) pluss bambushansker om natten. Anonymkode: 74f4f...7f2
AnonymBruker Skrevet 16. februar #3 Skrevet 16. februar I dette kalde været er ikke håndkrem nok, du trenger fett. Anonymkode: a85bc...3d6 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar #4 Skrevet 16. februar Glycolic asid først og så vaselin oppå. Ta på plasthansker og sov med det over natten. Fungerer både på hender og føtter. Anonymkode: 66940...72b 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar #5 Skrevet 17. februar Hvis det er hard hud anbefaler jeg å kjøpe manikyr/pedikyrsett med elektrisk fil. Jeg har beurer sin, kjøpte den på Kjell & company og den har spart meg for tusenvis av kroner hos fotterapeut! Bruker den både på liktorner, hard hud, klumpete/fortykkedw negler osv, samt til p file fingerneglene med. Den tar alt mulig og det går superkjapt, ikke var den så dyr heller - helt frelst! Anonymkode: 3689b...f9e
AnonymBruker Skrevet 18. februar #6 Skrevet 18. februar Du trenger en krem med urea, den binder vann og løser opp keratin i hudens overflate. Hard hud blir mykere. Ellers må du file den forsiktig bort, men det trenger du ikke om du bruker en sånn krem hver dag til det blir borte. Funker på føtter også 😊 Koster 100 kr ish. Anonymkode: 5852e...7bc
AnonymBruker Skrevet 18. februar #7 Skrevet 18. februar AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 15.27): Den siste måneden har jeg oppdaget dannelse av hard hud på begge pekefingrene i andre ledd. Det ser ut som det er skittent, men har begynt å sprekke, og områdene er harde og klumpete. Spesielt den høyre pekefingeren begynner å bli ille, nesten litt som den harde huden på fotsålene. Det ble foreslått å være en konsekvens av å holde mobilen på ugunstig måte, men merkene er ikke der fingrene treffer mobilen hardest eller mobilens kanter, så det skulle ikke tilsi at det var mobilens feil. Da jeg googlet det, fikk jeg opp skleordermi, men verken bildene eller symptomene passer med mitt tilfelle. Jeg har ikke smerter foreløpig, og foreløpig hindrer det meg heller ikke i hverdagen, men det begynner smått å bli ubehagelig når jeg beveger fingrene eller skriver på PC, som om hevelsen er i veien. Jeg har tørr hud på hendene, og tenkte håndkrem kunne hjelpe, men det blir bare verre. Liktornplaster leser jeg også man kan bruke, men det er ikke liktorn. Liktorn har jeg hatt før, og det ligner ikke. Noen som har opplevd lignende? Hva er det, og hva kan man gjøre? Anonymkode: 2a075...5c3 Jeg har dette på hendene pga det sinnsykt tørre været de siste ukene. Anonymkode: 559ec...ff4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå