AnonymBruker Skrevet 16. februar #21 Del Skrevet 16. februar Fiskepakke i ovnen i bakepapir kan varieres mye. Wok er veldig hendig når du skal lage mat til 1. Anonymkode: 89dcb...745 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 16. februar #22 Del Skrevet 16. februar Hvor mye oppvask kan middag til en generere? Kanskje det letteste er om du kjøper deg en oppvaskmaskin? Om du ikke har plass til en innebygget, så finnes det greie benkmodeller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #23 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du er gørr lat. Anonymkode: 0c0a3...d91 Hahaha mulig det, eller vil ikke bruke tid på ting jeg ikke liker, om det ikke er nødvendig. Anonymkode: cef47...005 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #24 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Et alternativ er å lage store porsjoner når du først lager mat, og så fryse ned til senere. Det blir en del oppvask på mat-lage-dagen, men alle andre dager er det bare å putte boksen fra fryseren i mikroen. Anonymkode: e57fe...c47 Jeg har dessverre ikke mikro. Men kanskje må kjøpe meg det... Anonymkode: cef47...005 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 16. februar #25 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er lei av å vaske opp. Hva kan jeg spise som fører til lite oppvask? Tips tas i mot. Anonymkode: cef47...005 Lager et par store middager i uka å fryser ned 3-4 porsjoner . Da har jeg kun oppvask 2 dager pr uke . Å alltid et lite utvalg av porsjons-fryst middag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #26 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Engangs bestikk, glass og bestikk. Kjøp inn masse folieformer (Biltema har stort utvalg) Du kan lage utrolig mye forskjellig mat i disse, også er de jo bare å kaste etter bruk. Anonymkode: 646db...ed0 Ja, jeg vil ikke bruke engangs eller kjøpe enkelt porsjoner i engangs emballasje, fordi det ikke er miljøvennlig. Men ellers er det fristende ide. Anonymkode: cef47...005 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #27 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har dessverre ikke mikro. Men kanskje må kjøpe meg det... Anonymkode: cef47...005 Anbefaler helt klart å kjøpe mikro! Forslaget med å lage masse mat på en gang og ha i kjøleskap og fryser er det jeg har overlevd på, og fortsatt benytter mye av selv etter at jeg ikke er alene lenger. Mye lettere å lage noe digg hjemmelaget når mesteparten bare må varmes. Anonymkode: a414f...a1c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #28 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er lei av å vaske opp. Hva kan jeg spise som fører til lite oppvask? Tips tas i mot. Anonymkode: cef47...005 Da jeg bodde alene på 25 kvm uten oppvaskmaskin sto det diverse papp i skapene mine 😂 slapp oppvask Anonymkode: 746af...432 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar #29 Del Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Absolutt ikke bra å gjøre det slik! Latskapen skal ikke vinne. Anonymkode: 61979...b42 Du har da ingenting med hvordan ts velger å løse dette. Blir jo også for dumt å kalle ts for lat, for alt vi vet så gjør ts masse annet og vil ikke bruke tiden sin på oppvask. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, jeg vil ikke bruke engangs eller kjøpe enkelt porsjoner i engangs emballasje, fordi det ikke er miljøvennlig. Men ellers er det fristende ide. Anonymkode: cef47...005 Engangsservice, bestikk osv, er mye mer miljøvennlig enn det man fikk kjøpt før. Hva med å kjøpe en airfryer (hvis du ikke har det), til den kan du kjøpe noe papir som brukes som bakepapir, og du trenger ikke vaske den etter hver bruk? Men den må vaskes innimellom altså. Anonymkode: 646db...ed0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #30 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Anbefaler helt klart å kjøpe mikro! Forslaget med å lage masse mat på en gang og ha i kjøleskap og fryser er det jeg har overlevd på, og fortsatt benytter mye av selv etter at jeg ikke er alene lenger. Mye lettere å lage noe digg hjemmelaget når mesteparten bare må varmes. Anonymkode: a414f...a1c Jeg har ikke fryser heller 🙈😭 Anonymkode: cef47...005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #31 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du har da ingenting med hvordan ts velger å løse dette. Blir jo også for dumt å kalle ts for lat, for alt vi vet så gjør ts masse annet og vil ikke bruke tiden sin på oppvask. Engangsservice, bestikk osv, er mye mer miljøvennlig enn det man fikk kjøpt før. Hva med å kjøpe en airfryer (hvis du ikke har det), til den kan du kjøpe noe papir som brukes som bakepapir, og du trenger ikke vaske den etter hver bruk? Men den må vaskes innimellom altså. Anonymkode: 646db...ed0 Godt tips🙂 Anonymkode: cef47...005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #32 Del Skrevet 17. februar Airfryer meg innlegg, og crockpot, er favoritter i hverdagen her. Har dumpet poteter, purreløk, kraft og krydder i crockpot, og stilt den inn til å skru seg på kl 14. Når den er klar kjører jeg bare stavmikser, og heller rett i skål. Restene går opp i boks for lunsj til i morgen. Stavmikser og gryte skylles umiddelbart - lar aldri mat tørke inn, er da det er noe herk å vaske. Fjøl, kniv og skreller - skyller bare raskt i vann når jeg lager slik mat. Ellers plukker jeg ofte med meg sushi når jeg er alene. Det er null oppvask. Anonymkode: 133a5...867 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #33 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har ikke fryser heller 🙈😭 Anonymkode: cef47...005 Ingen fryser overhodet? Anonymkode: 70160...25a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #34 Del Skrevet 17. februar Veldig mye tips er litt lite gjennomtenkte etter min mening siden det blir en del oppvask av å måtte kutte forskjellige ingredienser med forskjellige fjøler og kniver. Et tips er fiskefileter og frosne grønnsaker, med creme fraiche eller remulade til. Alt i ovnen på bakepapir på litt opphøyd rist, bruk krydderurter om du vil og evt en skvett sitron. Ikke oppvask utover tallerken og bestikk, evt en skje i boksen. Anonymkode: 2f7e0...637 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #35 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Veldig mye tips er litt lite gjennomtenkte etter min mening siden det blir en del oppvask av å måtte kutte forskjellige ingredienser med forskjellige fjøler og kniver. Et tips er fiskefileter og frosne grønnsaker, med creme fraiche eller remulade til. Alt i ovnen på bakepapir på litt opphøyd rist, bruk krydderurter om du vil og evt en skvett sitron. Ikke oppvask utover tallerken og bestikk, evt en skje i boksen. Anonymkode: 2f7e0...637 Vaske grønnsaker genererer ikke oppvask. En trefjøl, en kniv, som man raskt skyller i varmt vann og tørker av, mens maten lages. Anonymkode: 133a5...867 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #36 Del Skrevet 17. februar Toast Anonymkode: 68763...4fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #37 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vaske grønnsaker genererer ikke oppvask. En trefjøl, en kniv, som man raskt skyller i varmt vann og tørker av, mens maten lages. Anonymkode: 133a5...867 Når man ønsker så lite oppvask som overhodet mulig vil jeg si to fjøler, to kniver, skreller, sil til skylling av grønnsakene absolutt blir mye oppvask i tillegg til det andre som kommer. Anonymkode: 2f7e0...637 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Handerrefyren Skrevet 17. februar #38 Del Skrevet 17. februar du tar lommekniven (tilnøds en gaffel) stikker i pølsa og varmer den i varmtvann i springen, legger den i lompa, sennep og ketchup samt sprøløk. tørker av kvinen (alt gaffelen), vips mat uten oppvask Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 17. februar #39 Del Skrevet 17. februar Ulike typer grøt, ovsbakt form, supper og gryter, pizza og paier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar #40 Del Skrevet 17. februar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Når man ønsker så lite oppvask som overhodet mulig vil jeg si to fjøler, to kniver, skreller, sil til skylling av grønnsakene absolutt blir mye oppvask i tillegg til det andre som kommer. Anonymkode: 2f7e0...637 Føler man slik må jeg nesten si meg enig med en tidligere i tråden som trekker frem at dette er latskap på et nytt nivå. Mye oppvask for meg er en fjøl til kylling, skål til marinade og skje til å røre, annen kniv til grønnsaker, skål for avkjøling etter forvelling, gryte til koking, gryte til saus, ovnsform, blender +++ Men å skylle trefjøl, en kniv og en skreller, det gjør jeg på 15 sekunder. Gidder ikke ta det i oppvaskmaskin en gang, det er mer jobb enn å bare skylle av. Anonymkode: 133a5...867 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå