Gå til innhold

Mannen min hadde det litt for artig med en dame i går

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Å være redd for å miste deg er jo en annen måte å si at du tenker at du ikke er trofast, lojal og omsorgsfull, at du ikke er en dame som man kan satse på, at rett og slett de ser ikke at du har de kvalitetene. At de liker å flørte med deg og er kåt på deg for en kveld er jo ikke et kompliment og jeg har veldig vanskelig å forstå at du anser dette her som noe å skryte av. 

Anonymkode: 329f5...e87

Leste du i det hele tatt innlegget du siterte?

Selvfølgelig er det et kompliment å få høre at man er drømmedama (selv om det kommer med et "men"). At mannen synes en dame er hyggelig, morsom og interessant å prate med er ikke det samme som at han er kåt og vil i buksen på henne.

Du har sikkert ikke opplevd det selv, men mange menn velger med vilje den minst spennende dama, fordi da trenger de ikke å kjempe for å beholde henne ovenfor andre menn. På lang sikt vet de også at det lønner seg å velge en utpreget omsorgsperson som partner, som kan dulle for ham uten å kreve noe særlig tilbake.

Anonymkode: ccc1c...08e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 16.15):

Herregud! Ta deg sammen! Han satt og snakket med dame som er smartere og morsomere enn deg. Han SNAKKET! DE PRATET SAMMEN. SOM VOKSNE FOLK GJØR! Det er jo ikke han sitt problem at du ikke er morsom og mindre oppegående. Her er du dramaqueen og lager problemer ut av ingenting. Typisk damer. 

Anonymkode: 785d2...59c

Hvordan vet du at hun var smartere enn henne? Bare fordi hun hadde kunnskap om noe ts ikke hadde. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det gjelder jo absolutt alle som liker et tema de andre ikke syns noe om. Kan være hva som helst, også de akademiske yrkene. 

Anonymkode: 40ee9...aaa

Ja, men poenget er at man må la andre få snakke om hva de vil, uten å bli furten.

Om jeg er kjempeinteressert i for eksempet fuglekikking, og ingen av de andre på festen er det, så holder jeg selvsagt kjeft om det. Om jeg treffer en likesinnet fuglekikker og vedkommende tilfeldigvis er mann, så vil jeg jo helst kunne snakke fritt med ham uten at han må ha godkjennelse fra kona først.

Anonymkode: ccc1c...08e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja. Min mor har høyere utdannelse, men når det er valg så stemmer hun på den kvinnen som hun liker som "må kjempe mot den møkkagjengen av mannfolk". Hun var vært gjennom alt fra Miljøpartiet, til SV, til FRP, til Høyre, til AP. Hva som går gjennom hodet hennes vet jeg ikke, men hun har da en master og har tatt videreutdanning i tillegg. 

Folk er kompliserte. Jeg har studert med folk som jeg har lurt på hvordan fullførte videregående fordi de gjorde så mye rart (ikke noe autismespekter-greier, bare veldig merkelig logikk). Kjenner også smarte folk med lite utdanning. 

Jeg tror vel egentlig at hvis man setter seg ned og surrer opp i alt så finner man grunner til at folk gjør det de gjør, men hvis man gjør ting pga hat så ender det sjeldent bra.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 9.10):

I går var jeg og mannen min på en fest hos vennene våre + en del flere folk, som var våre venners venner. Utover festen så snakket mannen min mye med en dame. De diskuterte forskjellige temaer de syntes var interessante og jeg kunne se at begge to var ganske oppslukt i samtaleemnene. De lo også veldig mye sammen. Hun var tydeligvis en veldig humoristisk, vittig kvinne som hadde mange artige innslag i samtalen, noe mannen min syntes var kjempegøy. De lo og lo og lo sammen. 

Han er nesten aldri sånn med meg. Jeg kan ikke få han til å le fordi jeg er ikke naturlig morsom. Jeg kan fint le av han, men han kan ikke le av meg. Jeg er heller ikke så flink til å diskutere ting som politikk og samfunnsproblemer, noe han er veldig oppslukt i. Han jobber også som forsker og hun var ingeniør, så de snakket på et vis samme type språk. Jeg jobber som barnehagelærer så jeg er liksom ikke helt «det». 

Jeg føler meg truet og trist nå. Plutselig kom det en dame (pen også) som kunne tilby han noe jeg absolutt ikke kan. Jeg lurer på om han kommer til å tenke at jeg er mangelfull fordi jeg ikke kan fange interessen og matche han like mye i samtaler. Vi snakker jo så klart sammen veldig mye og vi er jo bestevenner, men det de to hadde i løpet av den festen…jeg kunne se at det var en helt spesiell kjemi. 

Anonymkode: 45d74...f99

Alvorlig talt, men her er problemet deg og bare deg. Hvis du ser på dette som en trussel er du virkelig skjør.

Anonymkode: 9b788...ca9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså en hyggelig kveld med forbigående bekjentskap er da veldig vanlig. Har møtt mange mennesker av begge kjønn jeg matcher veldig  godt med i en sosial setting som du beskriver, men fra det til å tenke at man forkaster det man har er jo bare latterlig. Det er nok du som må jobbe litt med selvtilliten din her. 

Anonymkode: 16dbb...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 15.32):

Så det er sånn dere føler dere. Takk for innblikk. Jeg er kvinne med høy utdanning (skal ikke gå innpå hva av fare for å bli gjenkjent) men i alle år har jeg strevd med å forstå hvorfor intelligente menn med høy utdanning og samfunnsengasjementet alltid klarer å ende opp med en dame som sikkert på alle måter er trivelig og snill, sikkert en veldig bra mor også for den sags skyld, men uten samme nivå intellektuelt. Jeg skjønner det ikke.  Jobber med en rekke slike menn som en av få kvinner og disse damene deres matcher dem ikke overhode. En av kollegene mine er helt fremragende akademisk men er sammen med en kvinne som er som et barn. Hyggelig, søt og sikkert fin i bikini men totalt blåst. 

synd mannen din oppdager dette nå. Dere burde jo aldri ha vært sammen igrunnen for dere kan jo aldri ha noe å snakke om…..

og du ser jo nå hvordan det føles.

Anonymkode: 32ae9...dbe

Fordi vi ikke vil ende opp sammen med en bråkmaker

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så kvinner duger bare til omsorg og til å føde barn? For en gammeldags holdning til hvordan kvinner og menn skal være.

Anonymkode: 47f59...068

Menn står selvsagt fritt til å ha de preferanser de måtte ønske, slik også kvinner gjør.

Man kan si at det er en «gammeldags» holdning av kvinner å foretrekke menn med god sosio-økonomisk status, men jeg foretrekker å tenke at de agerer som kvinner fordi det er noe dypt inni dem, heller enn et matriarkat som prøver å underkue menn ved å rangere oss og plukke ut de som får eggstokkene til å rasle?

Anonymkode: caa1d...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså, de møttes, hadde det artig og klaffet veldig. Sånn kan jeg ha det med mange folk jeg, både kvinner og menn... Mannen min er ikke sånn som sitter og skrattler eller er så veldig sprudlende morsom. Det er bare slik han er, og derfor ler vi aldri på samme måte sammen. Det betyr ikke at vi ikke har det kjekt og koser oss, det betyr kun at vi oppfører oss sånn med noen og slik med andre. Helt naturlig det. Av og til når jeg er på tur med hunden, så liker han ikke de vi møter, men noen ganger treffer vi noen han virkelig har lyst å leke med. Det betyr ikke at han ikke vil ha meg til eier lenger. 

Anonymkode: 256fb...aae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er sånn dere føler dere. Takk for innblikk. Jeg er kvinne med høy utdanning (skal ikke gå innpå hva av fare for å bli gjenkjent) men i alle år har jeg strevd med å forstå hvorfor intelligente menn med høy utdanning og samfunnsengasjementet alltid klarer å ende opp med en dame som sikkert på alle måter er trivelig og snill, sikkert en veldig bra mor også for den sags skyld, men uten samme nivå intellektuelt. Jeg skjønner det ikke.  Jobber med en rekke slike menn som en av få kvinner og disse damene deres matcher dem ikke overhode. En av kollegene mine er helt fremragende akademisk men er sammen med en kvinne som er som et barn. Hyggelig, søt og sikkert fin i bikini men totalt blåst. 

synd mannen din oppdager dette nå. Dere burde jo aldri ha vært sammen igrunnen for dere kan jo aldri ha noe å snakke om…..

Dette blir nok litt for enkelt.

Jeg er selv høyt utdannet, og har en jobb som matcher dette. Jeg omgås andre høyt utdannede folk dagen lang på jobb. Diskuterer politikk, samfunnsøkonomi og vitenskap som bare det. Vi har en intern forståelse og samspill rundt ting som passer vår profesjon. Så klart har vi også en intern sjargong og humor som følger med.

Min mann er likevel ikke høyt utdannet. Han har ett fagbrev, og er for tiden hjemmeværende husfar. Det har han vært noen år.

Likevel: Hadde jeg måttet velge ville jeg valgt han over alle mine kolleger, jobb og utdannelse hver eneste dag. Han er en helt fantastisk god og fin man. Og selv om han ikke nødvendigvis forstår mitt yrke og mine interesser 100% så forstår han meg.

Har du noen gang elsket noen ordentlig?

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Snok1 skrev (På 16.2.2025 den 18.44):

Men partner og jeg kan flørte helt vilt med andre på fester og i selskaper. Det er fantastisk morsomt. Ofte kan vi gå nesten en hel fest uten å snakke med hverandre. Vi fanger hverandres blikk av og til på tvers av rommet og sjekker at den andre har det fint, og så bare fortsetter vi å kose oss. På vei hjem har vi begge masse gøy å fortelle.

Merkelig.

Anonymkode: ea0e0...be1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 16.15):

Herregud! Ta deg sammen! Han satt og snakket med dame som er smartere og morsomere enn deg. Han SNAKKET! DE PRATET SAMMEN. SOM VOKSNE FOLK GJØR! Det er jo ikke han sitt problem at du ikke er morsom og mindre oppegående. Her er du dramaqueen og lager problemer ut av ingenting. Typisk damer. 

Hva er det som feiler deg? Makan til ondsinnet reaksjon.

Endret av askjiir
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 18.18):

Ville ikke tatt opp dette med mannen din, det kan kun ende dårlig. Hvis han vil være utro, så er han utro. Hvis han ikke mente noe med det, vil han bli fornærmet hvis du anklager ham.

Anonymkode: 36a9a...85f

Jeg tror også at man bør være forsiktig med å formidle en slik usikkerhet. Det kan fort oppfattes som anklagende eller knugende.

Man kan bemerke at man så at partneren hygget seg i går - uten å legge noe i det. Og så kan lett sjalusi være en inspirator til kos og sex som gjør forholdet godt.

Anonymkode: caa1d...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Merkelig.

Overhodet ikke. Det flyter helt naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 16.19):

Du er verdiløs fordi du selv velger det. Tørk tårene og voks opp. Se på nyheter og les avis!

Du trenger å vokse opp. Oppfør deg.

Endret av askjiir
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

det de egentlig sier er at du er den typen de ikke kan stole på at er all inn i den relasjonen de ønsker.. litt fritt sitert selvfølgelig.. Menn og kvinner velger en partner de ser for seg et liv med, ikke en som tenner dem der og da på ulike nivåer, du er gjerne "drømmedama" i den settingen (når de er småfulle selvsagt) men ellers er du ikke i nærheten av å nå opp.. 

Anonymkode: acfc4...256

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Å være redd for å miste deg er jo en annen måte å si at du tenker at du ikke er trofast, lojal og omsorgsfull, at du ikke er en dame som man kan satse på, at rett og slett de ser ikke at du har de kvalitetene. At de liker å flørte med deg og er kåt på deg for en kveld er jo ikke et kompliment og jeg har veldig vanskelig å forstå at du anser dette her som noe å skryte av. 

Jeg har aldri gjort noe galt, så jeg syns ikke det er jeg som skal få kjeft eller bli rakket ned på her. Menn kan være redd for at jeg ikke er trofast nettopp fordi jeg har en del kvaliteter som gjør meg attraktiv for mange, så jeg har mange å velge i. Det har ikke konene deres. Det er gjerne så enkelt som det. En del menn (kanskje også enkelte kvinner) ønsker å være den som har overtaket i forholdet: den som er smartest, mest attraktiv osv. 

Men som jeg også nevnte, så er jeg en supertrofast og solid partner når jeg først finner en jeg vil være meg, så jeg er nok et mye tryggere valg enn mange tror. 

Anonymkode: a74aa...f04

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Disse damene til kollegene dine er nok, som du sier, trivelige og snille.

De er kanskje ikke like høyt utdannet som deg, men er gode og hyggelige å være med. I dette innlegget fremstår du som litt høy på deg selv, bitter og blottet for sosiale antenner, så jeg synes ikke det er merkelig i det hele tatt at de har valgt slike kvinner over den versjonen du fremstår som her.

Mannen og jeg har ikke mange interesser til felles, han har yrkesfaglig bakgrunn og er mer praktisk enn meg. Det skorter ikke på intelligens av den grunn, og selv om jeg er langt mer politisk engasjert enn det han er så kan vi fint ha samtaler rundt det. Vi har de samme verdiene i bunn og har det veldig fint sammen. Har aldri ønsket meg noen som matcher meg på alt, det synes jeg ikke høres spennende ut i det hele tatt. Andre impulser, forskjellige ståsted osv. er spennende og sunt. 

TS: Det er ikke nødvendigvis kvinnen og kjemien som gjorde han engasjert, men temaene. Ellers er det ikke noe galt i at han fikk en spesiell kjemi med denne kvinnen, og det trenger ikke å bety noe som helst. Dere har jo også en spesiell kjemi basert på noe han kanskje ikke har med denne kvinnen, så jeg ville ikke lagt noe i det. 

Anonymkode: 56ebb...be0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg er ei sånn med litt utdannelse som mange menn liker å prate og le med. Skal sies at jeg også får masse tilbud fra single menn, så det er ikke bare gifte menn som ender opp med å prate med meg.

En ting som flere gifte menn har sagt (med litt innabords, selvfølgelig) er at jeg er drømmedama på alle mulige punkt, men at de ville vært redd for å miste meg hvis de hadde meg. Kona er de trygge på at blir. Litt fritt sitert, selvfølgelig, men det er essensen. Mange menn higer mer etter trygghet enn etter den faktiske drømmedama sånn i praksis. Nå er jeg personlig en veldig trygg, trofast og stabil partner når jeg først finner en jeg faller for, men jeg ville uansett aldri vært interessert i en gift mann på den måten. 

Anonymkode: a74aa...f04

Kjenner meg litt igjen her. Jeg tror at jeg har vært kvinnen som TS skriver om i flere sammenhenger. Har hatt mange spennende og intellektuelle samtaler med menn der jeg har følt at vi har hatt en spesielt god kjemi, og så blitt skuffet over at det ikke ledet til noe mer, eller blitt lei meg over at de allerede var opptatt.

Da jeg var yngre og singel, syntes jeg ofte det var litt sårt at jeg aldri ble valgt av disse mennene. At jeg liksom bare var bra nok som venninne eller eventuelt som kortvarig relasjon. Mine mannlige venner fant seg damer som jeg tenkte var litt kjedelige, de var søte og flinke til å passe inn sosialt uten å gjøre så mye ut av seg, og jeg syntes det var vanskelig å prate med dem. Jeg følte at jeg manglet noe, det, som de hadde. Kanskje det er så enkelt som at jeg kom litt for godt overens med menn og bød litt for mye på meg selv i sosiale lag, og at det skremte vekk en del menn.

Poenget mitt, TS, er uansett at det ikke trenger å bety noe som helst at mannen din hadde en spennende samtale med en dame én kveld! Han har valgt deg, og du har nok mange kvaliteter som den dama bare kan drømme om 😊

Anonymkode: e8042...f43

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på dette på en litt annen måte: han gjorde ikke noe galt- han bare snakket med en annen person og hadde det gøy. Hvis man begrenser livet til noen andre ved å nekte dem helt normale ting, som å ha morsomme samtaler, så blir forholdet dårligere. Fokuser heller på noe annet: ha en morsom samtale med folk DU finner interessante, kom hjem sammen med partneren din med ny energi, snakk om hvor morsomt dere begge hadde det :) Han nekter vel ikke deg å le sammen med andre?

Endret av katties
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Snok1 skrev (2 timer siden):

Overhodet ikke. Det flyter helt naturlig.

Det er absolutt merkelig for folk flest, men dere får nå gjøre som dere vil.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...