Gå til innhold

Mannen min hadde det litt for artig med en dame i går

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

I går var jeg og mannen min på en fest hos vennene våre + en del flere folk, som var våre venners venner. Utover festen så snakket mannen min mye med en dame. De diskuterte forskjellige temaer de syntes var interessante og jeg kunne se at begge to var ganske oppslukt i samtaleemnene. De lo også veldig mye sammen. Hun var tydeligvis en veldig humoristisk, vittig kvinne som hadde mange artige innslag i samtalen, noe mannen min syntes var kjempegøy. De lo og lo og lo sammen. 

Han er nesten aldri sånn med meg. Jeg kan ikke få han til å le fordi jeg er ikke naturlig morsom. Jeg kan fint le av han, men han kan ikke le av meg. Jeg er heller ikke så flink til å diskutere ting som politikk og samfunnsproblemer, noe han er veldig oppslukt i. Han jobber også som forsker og hun var ingeniør, så de snakket på et vis samme type språk. Jeg jobber som barnehagelærer så jeg er liksom ikke helt «det». 

Jeg føler meg truet og trist nå. Plutselig kom det en dame (pen også) som kunne tilby han noe jeg absolutt ikke kan. Jeg lurer på om han kommer til å tenke at jeg er mangelfull fordi jeg ikke kan fange interessen og matche han like mye i samtaler. Vi snakker jo så klart sammen veldig mye og vi er jo bestevenner, men det de to hadde i løpet av den festen…jeg kunne se at det var en helt spesiell kjemi. 

Anonymkode: 45d74...f99

Hev deg over dettte og tenk at du har ditt arbeidsfelt som du har kunnskap om. 

Jeg oppfatter det som om din mann «fant» en å diskutere faglige temaer med den kvelden.

På en annen side kan jeg se budskapet. Vi kan noen ganger føle oss «truet» i gitte situasjoner. 

Anonymkode: 2955f...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

lyst og evne*. 

Kjenner meg også igjen i beskrivelsen kvinnen over her deler. Jobber også i en kunnskapsbedrift med mange oppegående og morsomme menn, som har valgt damer på et helt annet intellektuelt nivå enn dem selv. Fatter det ikke. I hverdagen min prater jeg og samboer om politikk, økonomi, humoristiske referanser fra SNL, har masse humor på samfunnstema, ironi og ler sammen ++ dagen lang. Hva prater disse folka med damene sine om hjemme?

Hva prater dere om, ts?

Anonymkode: c72ab...d47

Det at man ikke har høy utdanning betyr ikke alltid at man ikke er samfunnsengasjert. Har også opplevd par der den ene parten hadde relativt lav utdanning (forsker vs bachelor), men var dritgod i å organisere. Ble plutselig bare banksjef og begynte å tjene dobbelte av mannen etter å ha vært litt lei av forrige jobb en stund. Det at noen ikke gjør så mye ut av seg betyr ikke alltid at de ikke kan. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
katties skrev (2 minutter siden):

Det at man ikke har høy utdanning betyr ikke alltid at man ikke er samfunnsengasjert. Har også opplevd par der den ene parten hadde relativt lav utdanning (forsker vs bachelor), men var dritgod i å organisere. Ble plutselig bare banksjef og begynte å tjene dobbelte av mannen etter å ha vært litt lei av forrige jobb en stund. Det at noen ikke gjør så mye ut av seg betyr ikke alltid at de ikke kan. 

Jeg har aldri glemt en mann som jobbet som renholder et sted jeg jobbet ved siden av studiene for mange år siden. Han hadde utrolig bredt interessefelt, og kunne mye om litteratur, kultur, historie, og mange andre ting. Han hadde tatt et bevisst valg om å ha en jobb som ikke ga stort ansvar og stress, slik at han kunne bruke tid og energi på ting han syntes var interessant. Jeg lærte å ikke dømme mennesker utfra utdannelse og jobb. Det er noe jeg har tatt med meg videre i livet, og det er noe jeg har vært takknemlig for at jeg lærte såpass ung. Det er absolutt en del mennesker jeg har møtt gjennom livet som er veldig dyktige på sitt felt, kanskje bruker de nomenklatur som ikke alle forstår og føler de er smartere enn andre pga det samtidig som jeg opplever at de ser verden og mennesker via et veldig begrenset perspektiv. Andre er nysgjerrige og omgås mennesker med respekt. Utdannelsesnivå er ikke det viktigste for meg.

Anonymkode: 8cf4b...5b3

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har aldri glemt en mann som jobbet som renholder et sted jeg jobbet ved siden av studiene for mange år siden. Han hadde utrolig bredt interessefelt, og kunne mye om litteratur, kultur, historie, og mange andre ting. Han hadde tatt et bevisst valg om å ha en jobb som ikke ga stort ansvar og stress, slik at han kunne bruke tid og energi på ting han syntes var interessant. Jeg lærte å ikke dømme mennesker utfra utdannelse og jobb. Det er noe jeg har tatt med meg videre i livet, og det er noe jeg har vært takknemlig for at jeg lærte såpass ung. Det er absolutt en del mennesker jeg har møtt gjennom livet som er veldig dyktige på sitt felt, kanskje bruker de nomenklatur som ikke alle forstår og føler de er smartere enn andre pga det samtidig som jeg opplever at de ser verden og mennesker via et veldig begrenset perspektiv. Andre er nysgjerrige og omgås mennesker med respekt. Utdannelsesnivå er ikke det viktigste for meg.

Anonymkode: 8cf4b...5b3

Enig ❤️ Min stefar hadde ikke utdannelse, men var en av de smarteste menneskene jeg visste om, veldig rettferdig, veldig god med barn, og hadde massevis av leger, forskere og ingeniører som venner. Noen mennesker brystkreft seg ikke om å ha mye status, men kan bruker massevis av tid på interesser og selvutvikling. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En annen ting er at ofte når folk diskuterer politikk el.l. så føles det ofte som litt oppgulp av ting de har lest uten at de egentlig reflekterer og tar det inn over seg. Jeg kan legge merke til at de snakker om en nyhet og egentlig bare utleverer alt som sto der, og ofte oppfatter andre dem som veldig smarte. Kan jo hende de er smarte, men ikke basert på dette! 

Det er folk som klarer å se større sammenhenger og trekke egne konklusjoner som er virkelig smarte. Og jeg har opplevd dette både med folk som har høy utdannelse og noen som jobber som selger i butikk (var for utålmodig for høyere utdannelse). 

og en annen ting er at det finnes folk i doktorgrader som er helt sinnsykt dyktige og smarte på sitt felt men sliter i sosiale situasjoner. 

Anonymkode: fac4f...835

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror mange av de smarteste mennene er usikre på hvordan de skal kurtisere. Dette fører til at kvinner med initiativ ofte ender med slike menn, uten at det typisk reflekterer intelligens. 

Min far er professor, har et bra utseende, men ble valgt av en helt mediocre kvinne (min mor). De er for øvrig skilt. 

Anonymkode: 08f40...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Blindfold69 skrev (På 16.2.2025 den 15.25):

Så ta det opp med han da uten å være sur eller holde halsbånd er for stramt, om det er din «jobb» å være dama hans må du gjøre jobben 

Ta opp hva da??? 

Anonymkode: 0295f...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herlighet , han hadde det koselig med andre folk på festen, så bra!!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 17.47):

Du må nesten prate med mannen. Be han legge lokk på seg for at du ikke skal bli skalu.

Anonymkode: 8d212...44d

Elendig råd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ta opp hva da??? 

Hva du tenker……

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg tror mange av de smarteste mennene er usikre på hvordan de skal kurtisere. Dette fører til at kvinner med initiativ ofte ender med slike menn, uten at det typisk reflekterer intelligens. 

Min far er professor, har et bra utseende, men ble valgt av en helt mediocre kvinne (min mor). De er for øvrig skilt. 

Anonymkode: 08f40...5c1

Hun er mamman din. Nå føler jeg du ikke ser sjarmen i livet om hvem noen er som person forbi status.

Anonymkode: 40ee9...aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ei sånn med litt utdannelse som mange menn liker å prate og le med. Skal sies at jeg også får masse tilbud fra single menn, så det er ikke bare gifte menn som ender opp med å prate med meg.

En ting som flere gifte menn har sagt (med litt innabords, selvfølgelig) er at jeg er drømmedama på alle mulige punkt, men at de ville vært redd for å miste meg hvis de hadde meg. Kona er de trygge på at blir. Litt fritt sitert, selvfølgelig, men det er essensen. Mange menn higer mer etter trygghet enn etter den faktiske drømmedama sånn i praksis. Nå er jeg personlig en veldig trygg, trofast og stabil partner når jeg først finner en jeg faller for, men jeg ville uansett aldri vært interessert i en gift mann på den måten. 

Anonymkode: a74aa...f04

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er ei sånn med litt utdannelse som mange menn liker å prate og le med. Skal sies at jeg også får masse tilbud fra single menn, så det er ikke bare gifte menn som ender opp med å prate med meg.

En ting som flere gifte menn har sagt (med litt innabords, selvfølgelig) er at jeg er drømmedama på alle mulige punkt, men at de ville vært redd for å miste meg hvis de hadde meg. Kona er de trygge på at blir. Litt fritt sitert, selvfølgelig, men det er essensen. Mange menn higer mer etter trygghet enn etter den faktiske drømmedama sånn i praksis. Nå er jeg personlig en veldig trygg, trofast og stabil partner når jeg først finner en jeg faller for, men jeg ville uansett aldri vært interessert i en gift mann på den måten. 

Anonymkode: a74aa...f04

Du burde fortelle dama deres om det fordi de fortjener jo å vite så de kan ta et valg. For noen er kjærlighet viktig, det er ikke opp til mennene alene om et ta til takke forhold er greit nok.

Å når har ikke en gift mann løyet for å komme i buksa til ei dame? Så kanskje ikke tro på alt de serverer, det er typisk å få en kvinne til å føle seg mer spesiell enn kona. Sikkert det eldste trikset i boka, stakkars meg kona mi er ikke så god som du. 

Men fortell kona det uansett. For noen tåpelige partner emner, å da kan de kanskje selv også flørte mer med andre menn. Så er i det minste alle utro.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 15.41):

lyst og evne*. 

Kjenner meg også igjen i beskrivelsen kvinnen over her deler. Jobber også i en kunnskapsbedrift med mange oppegående og morsomme menn, som har valgt damer på et helt annet intellektuelt nivå enn dem selv. Fatter det ikke. I hverdagen min prater jeg og samboer om politikk, økonomi, humoristiske referanser fra SNL, har masse humor på samfunnstema, ironi og ler sammen ++ dagen lang. Hva prater disse folka med damene sine om hjemme?

Hva prater dere om, ts?

Nå er jeg i motsatt situasjon, siden jeg er den med årevis med utdanning, mens mannen er en enkel sjel med fagbrev. Jeg priser meg lykkelig for å kunne komme hjem til en type som ikke skal utfordre meg bestandig,  eller diskutere politikk og økonomi i alle ledige stunder 🙂 Kan det tenkes at disse mennene også syns det er fint å skille mellom den man er på jobb, og den man er hjemme? Jeg for min del får utfordret hjernen i bøtter og spann på jobb, så hjemme vil jeg helst ha fred, og bare slappe av og snakke om andre ting. Det virker nesten som du ser på det som er statussymbol å være slik du er, men det er langt fra sikkert alle andre tenker det samme.  

Anonymkode: c0816...412

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 15.41):

humoristiske referanser fra SNL

Hva er snl? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er snl? 

Store norske leksikon.

Anonymkode: 0c7e8...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Store norske leksikon.

Anonymkode: 0c7e8...b85

😂 Det er gøy. Eller ser for meg det er gøy, vet ikke helt hva disse spøkene er.

Har dere spillt Wikipedia spillet? Sikkert ikke samme type humor men du skal bevege deg fra et tema til et helt utelater et på x antall klikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

😂 Det er gøy. Eller ser for meg det er gøy, vet ikke helt hva disse spøkene er.

Har dere spillt Wikipedia spillet? Sikkert ikke samme type humor men du skal bevege deg fra et tema til et helt utelater et på x antall klikk. 

Saturday Night Live, men likte forslagene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 18.18):

Ville ikke tatt opp dette med mannen din, det kan kun ende dårlig. Hvis han vil være utro, så er han utro. Hvis han ikke mente noe med det, vil han bli fornærmet hvis du anklager ham.

Anonymkode: 36a9a...85f

Hvorfor tror du at mannen til TS er så lett sårbar at han ikke tåler å høre at han såret TS ved å "glemme" bort henne et par timer den kvelden.

Hvis jeg hadde vært mannen til TS så hadde jeg ønsket å få den tilbakemeldingen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.2.2025 den 16.38):

Ikke meg du siterer. 
det du skriver handler om din lave selvfølelse. Det handler ikke om mannen din. 

Anonymkode: ddc33...639

Normale menneskelige reaksjoner er kun lav selvfølelse for svake mennesker uten kunnskap.

Manglende sosial validering, eller du kan bruke ordene sosial ekskludering. Det reagerer vi mennesker som flokkdyr på. Akkurat når og hva som vi ubevisst opplever som det, vil variere fra situasjon og person. Men TS beskriver enn helt normal menneskelig reaksjon. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...